2013-07-06, 02:53
Medlem
Grooms avatar
En intressant sak som inträffade idag;
Jag kan ha helt fel om att det är samma tjej, men:
Var idag i Kungsträdgården (Stockholm) för att se på "Stockholm street festival".
Under den tiden jag satt och tittade på showen så gick det en helt ok/snygg brud förbi mig (hon var ensam), hon påminnde mig så mycket om en av tjejerna som jag svarade nej till.

Vad som utmärkte henne var:
Enligt hennes profil skulle hon komma på besök till Stockholm under sommaren, och vill hitta vänner som skulle guida, hjälpa, umgås med henne under hennes besök.

Jag trodde helt klart att det var en fejkprofil/reklam, etc...

Men som sagt, jag vet inte om det var samma tjej (kanske min inbillning), jag blev lite överraskad där =)
Vilket sammanträffande.
Citera
2013-07-06, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groom
Vad som utmärkte henne var:
Enligt hennes profil skulle hon komma på besök till Stockholm under sommaren, och vill hitta vänner som skulle guida, hjälpa, umgås med henne under hennes besök.

"Hon" la väl även till ett litet "tihi" ? Finns sjuttielva sådana fake-profiler.

Det är ju knappast tjejen på bilderna som lagt upp profilen - det du såg KAN ha varit tjejen som fått sina facebook-bilder stulna av en hårig gubbe som skapade profilen.
Citera
2013-07-06, 20:28
Medlem
Är det någon som har bra erfarenhet av den anonyma chatten? Jag vill testa det men har inte riktigt vågat än.
Hur skulle ni öppna för att få igång ett bra samtal? Att negga känns ju som ett vinnande koncept men när man inte ser tjejens profil så finns ju inget att negga på. Anledningen att jag vill köra anonym chatt är för att man garanterat får svar ( Jag är kille och Ja jag är ute efter att få ligga precis som alla andra)
Citera
2013-07-07, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimskrams123
Är det någon som har bra erfarenhet av den anonyma chatten? Jag vill testa det men har inte riktigt vågat än.
Hur skulle ni öppna för att få igång ett bra samtal? Att negga känns ju som ett vinnande koncept men när man inte ser tjejens profil så finns ju inget att negga på. Anledningen att jag vill köra anonym chatt är för att man garanterat får svar ( Jag är kille och Ja jag är ute efter att få ligga precis som alla andra)

Det går säkert 20 killar på varje tjej på anonyma chatten så chansen att komma fram som kille överhuvudtaget är minimal.

Misstänker att det knappt är några tjejer alls som använder funktionen och de som gör det gör det väl pga att de inte ser så fördelaktiga ut från början...

Snygga tjejer behöver ju knappast använda den eftersom de är överösta med chat-förslag ändå.
Citera
2013-07-07, 11:00
Medlem
Brukade köra Encounters på Badoo ibland när det verkligen inte fanns någonting annat att göra. Överlag verkar det vara som så att om en attraktiv tjej gillar en tillbaka så klickar denne endast "yes eller maybe" och väntar sedan på att bli överröst med uppmärksamhet, annars blir det inget. Medans de mer JORDADE ditona är väldigt snabba på att ta kontakt med en. Ibland råkade man ju trycka yes på riktiga trainwrecks och de stod i princip utanför lägenhetsporten 3 sek efter detta och var förhållanderedo
Citera
2013-07-08, 20:14
Medlem
fineowls avatar
Har använt badoo tidigare och valde att starta en ny profil nu sedan jag nu är tillbaka på marknaden. Är väldigt kräsen och tog en sjukt snygg och tight tjej där för ett år sen eller så men hon var alldeles för ung! ( skulle fylla 18 )

Undrar nu vad ni tror genomsnittet får på 1 dag på badoo i form av matchningar alltså encounters om man är kille?

Skulle 10 matchningar på en dag vara över medel om man bara hade 1 bild och är positionerad i en medelstor stad?

Pratar alltså inte om meddelanden eller så utan endast matchningar om man inte gjort några premium betalningar för promotions utan endast verifierad profilen.
Citera
2013-07-08, 21:07
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fineowl
Har använt badoo tidigare och valde att starta en ny profil nu sedan jag nu är tillbaka på marknaden. Är väldigt kräsen och tog en sjukt snygg och tight tjej där för ett år sen eller så men hon var alldeles för ung! ( skulle fylla 18 )

Undrar nu vad ni tror genomsnittet får på 1 dag på badoo i form av matchningar alltså encounters om man är kille?

Skulle 10 matchningar på en dag vara över medel om man bara hade 1 bild och är positionerad i en medelstor stad?

Pratar alltså inte om meddelanden eller så utan endast matchningar om man inte gjort några premium betalningar för promotions utan endast verifierad profilen.

Jag tror att genomsnittskillen får 0,5 matchningar per dag. 10 matchningar på en dag är bra.

Har för övrigt börjat snacka med en tjej som inte ens har badoo utan fick matchning via appen "hot or not", hon blev chockad när jag berättade att jag satt på badoo, som hon inte ens visste vad det var, och att de tydligen är sammankopplade. Det kan vara intressant att ha i åtanke. Min gissning är att när en matchning hamnar i chattfältet utan att någon har skrivit så går partnern via hot or not eller gud vet vad för sida som är sammankopplad.
Citera
2013-07-08, 23:12
Medlem
fineowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alaskapolloc
Jag tror att genomsnittskillen får 0,5 matchningar per dag. 10 matchningar på en dag är bra.

Har för övrigt börjat snacka med en tjej som inte ens har badoo utan fick matchning via appen "hot or not", hon blev chockad när jag berättade att jag satt på badoo, som hon inte ens visste vad det var, och att de tydligen är sammankopplade. Det kan vara intressant att ha i åtanke. Min gissning är att när en matchning hamnar i chattfältet utan att någon har skrivit så går partnern via hot or not eller gud vet vad för sida som är sammankopplad.

Hot or not, kanske kunde vara nått, öka chanserna lite, kanske göra en profil med andra bilder på en själv och få en bättre och säkrare avkastning, man ska ju inte satsa allt på ett kort?

Det var ju bra nyheter, hur ofta tar brudarna kontakt i genomsnitt? ingen av dessa har tagit kontakt med mig idag, men ser att de är inne och besöker min profil titt som tätt. ( La in en extra "ego" bild )

Brukar vänta på dem att ta kontakt, det ökar chanserna när man slår på charmen sen!
Citera
2013-07-09, 22:59
Medlem
dovAkins avatar
Som alltid finns fake kontonå dessa sidor men känner flera som träffat schysta brudar via badoo.

Men min fråga är vilken sida är lättast att träffa brudar via Bodycontact lr Badoo?
Citera
2013-07-09, 23:35
Medlem
fineowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Som alltid finns fake kontonå dessa sidor men känner flera som träffat schysta brudar via badoo.

Men min fråga är vilken sida är lättast att träffa brudar via Bodycontact lr Badoo?

Har inte mött ett enda fake konto, Har bara testat badoo och har svårt att ens hålla chatterna isär när de börjar bli för många !

Ingen 9 poängare än så länge som jag snackar med men en klar 7.5 a som dock har barn...
Dessa brudar vill ju iaf chatta
Har dock svårt att close the deal men har bara haft det en dag så
Citera
2013-07-10, 23:54
Medlem
motivs avatar
Skaffade detta i söndags efter att mina polare tjatat så länge. Hittils har två stycken damer skickat meddelande till mig. Det jag dock funderar över är själva "Vill träffa dig", bilderna är ju blurrade och det är 2-3 per dag som ramlar in. Är detta fejkat så medlemmar ska betala för tjänstend? Ni som har betalat, är det värt?
Citera
2013-07-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motiv
Skaffade detta i söndags efter att mina polare tjatat så länge. Hittils har två stycken damer skickat meddelande till mig. Det jag dock funderar över är själva "Vill träffa dig", bilderna är ju blurrade och det är 2-3 per dag som ramlar in. Är detta fejkat så medlemmar ska betala för tjänstend? Ni som har betalat, är det värt?

Garanterat fejk. Går man in på profilen osv så är det inte ens samma färger på bilderna.
Som tur är använder jag inte min riktiga mail för alla dessa spam man får varenda dag.
Skulle aldrig betala för en dejtingsida som kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in