Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Första delen menar jag bara att valet att kalla din upplevelse för Gud. Hade det varit annorlunda om du inte visste något om Gud? Hade du då bara kallat det för känslorna som du associerade till det du upplevde snarare än att någon gud hade något med det att göra?
Andra delen anmärker bara på användandet av evolutionen som förklaring för ditt tillstånd.
Det är en stor skillnad på när Gud pratar med mig och när ett väsen "manifesterar" sig.
Skillnaden är ljuset och glädjen jag associerar med Gud och ett omslutande.
Väsendet ter sig annorlunda.
Jag "har haft" succubus på mig under natten tex. Det upplevelsen är annorlunda från fenomenet "sleep paraplys".
Det är "ett väsen i rummet".
Jag tror att problemet med folk är att de tror de är sina tankar och upplevelser.
Jag har upptäkt ett par skillnader mellan mig och andra som faktiskt tror på sin hjärnas upplevelser:
Jag upplever att jag har mina tankar och att jag känner känslor som tydliga fysiska inre sensationer.
När jag läser har jag en "skådespelare" som agerar ut texten som en radioteater i huvudet och jag lyssnar på tankarna som en radio.
När jag ska säga något ser jag meningen framför mig och jag läser den tyst för mig själv och tittar på den innan jag hör min mun läsa den.
Mina vänner tror att jag undviker ögonkontakt med dem men jag läser och tittar på meningen innan jag säger den.
Och ofta kommer den ut helt annorlunda ändå.
Jag läser fysisk text extremt långsamt.
Jag har NOLL siffer minne men jag är väldigt duktig på matte, speciellt ekvationer och fraktioner.
Jag upplever verkligen att jag inte styr det jag säger förutom när jag skriver. Jag kan omöjligt styra det som kommer ur munnen när jag pratar. Det är inte jag som pratar.
Jag är den som lyssnar på det jag säger och jag blir medveten om vad jag kommer att säga samtidigt som den som jag berättar det för hör det.
Det här skiljer sig från de flesta som faktist tror på sina psykoser.
Jag är dock beredd att beskriva mina upplevelser som psykotiska.
Jag har en vän som är schizoaffektiv. Hon har en väldigt hög sjukdomsmedvetenhet och det är väll för väl. Hennes brödrost säger till henne att döda.
Det är det här som är förvånande med de som tar droger och sen upplever saker som de sen tror är verkligt.
Hur kan de bli helt omedvetna om att för 20 min stoppade jag i mig något?
Varför finns inte i medvetandet att "Hmmm Kan jag uppleva detta för att jag knarkar?!?!?"
Jag har upplevt närvaro och Gud så länge jag kan minnas.
Jag började ta droger i min tidiga vuxna ålder.
Jag gillade svamp och ketamin.
Jag brukade trippa mig till dödsögonblicket för att det är efter man släpper taget och gör hoppet som de roliga sakerna börjar hända.
Ofta händer det massor.
Men då och då blir det svart.
De flesta människor verkar vara fobiska för den senare upplevelsen och blir dyssreglerade när det händer.
Jag gillade hela paletten av upplevelser även om jag var ängsligare när jag visste att det skulle bli svart.
Jag vet att det bara är i mitt huvud.
Varför har inte alla den här insikten tror ni?