Citat:
Ursprungligen postat av
TheBurden
4:03 och 46:34.
Hon säger även att hon är "särartsfeminist".
Observera att det är ett intro först.
Vilka jävla floskler som drogs i introt av programledaren. "Vi är rikt land, kaffet är gott, vi är jätte demokrater, alla andra länder är fattiga osv".
Hon kallar sig för den liberala skalan, nationalist, särartsfeminist, tycker OK att för homosexeulla att få adoptera men samtidigt tycker hon att man ska sträva efter att varje barn ska få växa upp med en man och en kvinna. Hon är adoptskeptiker på modern tid.
Just med adopteringsfrågan så var hon riktigt osäker. Det kändes nästan som Åkesson lade en kall hand på hennes axel om du förstår vad jag menar? Hon tycker att homosexuella ska få adoptera, men man ska sträva efter att varje barn ska växa upp med en mor och en far. Detta går inte ihop för mig. Antingen säger man NEJ som en Putin eller JA som en Jonas Sjöstedt.
Det är bäst för Paula Bieler att ta ett snack med partiet om just homoadoptionen för där verkade hon riktigt osäker. Annars tycke jag det bara var fjantigt att hon stödjer massa ideologier som går emot varandra. Nationalist ska hon ha plus i kanten, men liberal så blir det ett minus. Plus minus tar ut varandra. Noll poäng alltså.
Det var det här jag sa bak för några trådar sedan men majoriteten av er lyssnade inte på mig. När en svensk kvinna sätter sig in i politiken så är hon mer mjukare än vad en man är. Kommer alltid vara så och har alltid varit så. Uppfostring har det med + genetik. Mannen har inga krav på att tycka fint och snällt. Däremot har kvinnan det för kvinnan ska skilja sig från mannen på många punkter.