2014-03-04, 20:51
Medlem
TheBurdens avatar
Paula Bieler är för homoadoptioner:
Citat:
Sverigedemokraternas toppnamns uttalande är ett tecken på vad som komma skall för det tidigare nationalistiska partiet.
Citat:
När frågorna rör invandring är hon noga med att aldrig prata om etnicitet, och hon har bytt ut nationalismens folkgemenskap mot vad hon kallar för en ”samhällsgemenskap”. Hon berättar dessutom att hon är för homoadoptioner, eftersom det viktigaste är att barnen kommer ”till en kärleksfull familj”. Dessutom är hon tydlig med att hon själv tillhör vad hon kallar ”den liberalare delen” av partiet.

Detta är alltså samma Paula Bieler som partiledningen försökte kuppa in som SDU-ordförande istället för den mer nationalistiskt orienterade Gustav Kasselstrand. Det är också den samma Paula Bieler som är på sjätte plats på Sverigedemokraternas lista till så väl riksdagen som Europaparlamentet.
http://www.motgift.nu/2014/03/paula-bieler-ar-for-homoadoptioner/
Citera
2014-03-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag är inte säker på att jag förstår. Menar du att SD borde erbjuda poster som förtroendevalda till externa personer och förbigå de egna medlemmarna, eller vad syftar du på när du säger "rekrytera spetskompetens"? Hur exakt tänker du att nämnda rekrytering skulle gå till? Och hur har partiet "rekryterat enfald"?

/SD-trollet

Du verkar inte vara speciellt bevandrad i hur det fungerar. Däremot ger du ett intryck av att vara en av de inblandade lite halvrädda (för toppen)SD-människor som nu styr och ställer. Bara för att du rekryterar politisk kompetens behöver inte det innebära att konsulterna sitter i riksdagen.

Det finns en bred politisk kompetens utanför riksdagen redan idag som SD borde ta i beaktande och binda upp. Det duger inte längre med lekstugan som vi nu bevittnar. Inkompetenta deltagare som inte verka känna till det mest elementära om hur föreningsarbete går till i verkligheten.

Hela tiden ser vi hur bollen ligger på straffpunkten med ett tomt mål framför, men ingen inom SD ledningen verkar vara kapabel att sparka till bollen.
Citera
2014-03-04, 21:25
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Jag är inte säker på att jag förstår. Menar du att SD borde erbjuda poster som förtroendevalda till externa personer och förbigå de egna medlemmarna, eller vad syftar du på när du säger "rekrytera spetskompetens"? Hur exakt tänker du att nämnda rekrytering skulle gå till? Och hur har partiet "rekryterat enfald"?

/SD-trollet

SD är så toppstyrt och infiltrerat av sionism att det är minst sagt vidrigt. Ser man inte vad som pågår när de mer nationalistiska och frispråkiga petas till förmån för de mer liberala (och oftast okunnigare), och när de styrande favoriserar personliga vänner, och när folk ur valberedningen själva finns med på riksdagslistan, så är man antingen korkad eller lever i förnekelse.
Citera
2014-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogwild
Du verkar inte vara speciellt bevandrad i hur det fungerar. Däremot ger du ett intryck av att vara en av de inblandade lite halvrädda (för toppen)SD-människor som nu styr och ställer. Bara för att du rekryterar politisk kompetens behöver inte det innebära att konsulterna sitter i riksdagen.

Det finns en bred politisk kompetens utanför riksdagen redan idag som SD borde ta i beaktande och binda upp. Det duger inte längre med lekstugan som vi nu bevittnar. Inkompetenta deltagare som inte verka känna till det mest elementära om hur föreningsarbete går till i verkligheten.

Hela tiden ser vi hur bollen ligger på straffpunkten med ett tomt mål framför, men ingen inom SD ledningen verkar vara kapabel att sparka till bollen.

Ja. Gustav Kasselstrand. Det är en person. Men det du verkar hävda är att det skulle finnas en förtryckt elit inom partiet som bara väntar på att ta steget fram och överglänsa allt vi sett hitintills. Jag har någorlunda god koll på vilka röster som hörs i debatten, och den eliten du refererar till är i så fall osynlig. Jag är skeptisk till att den skulle existera utanför Flashbackbubblan.

Om det eviga klagandet handlar om att SD inte längre anses vara tillräckligt hårdföra nationalister så är det ideologisk inriktning det gäller, inte kompetensnivå. Jag är inte säker på att folk fattar skillnaden.

/SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2014-03-04 kl. 21:48.
Citera
2014-03-04, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Paula Bieler är för homoadoptioner:

http://www.motgift.nu/2014/03/paula-bieler-ar-for-homoadoptioner/

Kan detta verkligen stämma? Detta går emot partiets syn på att varje barn ska växa upp med en man och en kvinna.

Edit: Såg nyss att sidan är SvP-styrt.

Vi låter Paula Bieler återkomma med ett svar. Kanske herr katolska Z.Z kan ge ett svar vad som är bäst angående ett barn blir adopterade av homo eller ett barn få växa upp med en mor och en far?
Senast redigerad av Ubuntu.Linux 2014-03-04 kl. 22:34.
Citera
2014-03-04, 22:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu.Linux
Kan detta verkligen stämma? Detta går emot partiets syn på att varje barn ska växa upp med en man och en kvinna.

Lyssna på ljudklippet som finns på sidan.
Citera
2014-03-04, 22:34
Bannlyst
Citat:
Lyssna på ljudklippet som finns på sidan.

Kan du visa vart hon säger liknande "jag är liberal" och "jag är för homoadoptioner"?
Citera
2014-03-04, 22:54
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Kan du visa vart hon säger liknande "jag är liberal" och "jag är för homoadoptioner"?

4:03 och 46:34.

Hon säger även att hon är "särartsfeminist".

Observera att det är ett intro först.
Citera
2014-03-04, 23:03
Medlem
Citat:

Tiderna har du redan fått ser jag. Jag säger väl att jag hör till de mer liberala i partiet, inte att jag är rakt av liberal. Och jag svarar ja på frågan om det ska vara möjligt med adoption under ett moraltest, stjäl lite tid till att utveckla som hastigast att det för mig inte handlar om rätten att bli förälder utan om vikten av att alla föräldralösa barn i första hand får ett tryggt, stabilt hem.

Citat:

Japp, jag är särartsfeminist. Vi diskuterar ju jämställdhet och feminism rätt länge i början, där jag vänder mig emot det som många av dagens feminister anser vara viktigt eller sant.
Citera
2014-03-04, 23:08
Bannlyst
Citat:

Vilka jävla floskler som drogs i introt av programledaren. "Vi är rikt land, kaffet är gott, vi är jätte demokrater, alla andra länder är fattiga osv".

Hon kallar sig för den liberala skalan, nationalist, särartsfeminist, tycker OK att för homosexeulla att få adoptera men samtidigt tycker hon att man ska sträva efter att varje barn ska få växa upp med en man och en kvinna. Hon är adoptskeptiker på modern tid.

Just med adopteringsfrågan så var hon riktigt osäker. Det kändes nästan som Åkesson lade en kall hand på hennes axel om du förstår vad jag menar? Hon tycker att homosexuella ska få adoptera, men man ska sträva efter att varje barn ska växa upp med en mor och en far. Detta går inte ihop för mig. Antingen säger man NEJ som en Putin eller JA som en Jonas Sjöstedt.

Det är bäst för Paula Bieler att ta ett snack med partiet om just homoadoptionen för där verkade hon riktigt osäker. Annars tycke jag det bara var fjantigt att hon stödjer massa ideologier som går emot varandra. Nationalist ska hon ha plus i kanten, men liberal så blir det ett minus. Plus minus tar ut varandra. Noll poäng alltså.

Det var det här jag sa bak för några trådar sedan men majoriteten av er lyssnade inte på mig. När en svensk kvinna sätter sig in i politiken så är hon mer mjukare än vad en man är. Kommer alltid vara så och har alltid varit så. Uppfostring har det med + genetik. Mannen har inga krav på att tycka fint och snällt. Däremot har kvinnan det för kvinnan ska skilja sig från mannen på många punkter.
Senast redigerad av Ubuntu.Linux 2014-03-04 kl. 23:12.
Citera
2014-03-04, 23:10
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulaBieler
Japp, jag är särartsfeminist. Vi diskuterar ju jämställdhet och feminism rätt länge i början, där jag vänder mig emot det som många av dagens feminister anser vara viktigt eller sant.

Frågan är väl varför man överhuvudtaget ska kalla sig för feminist? Varför är ordet "feminist" fortfarande så viktigt? "jämställdist" borde vara ett bättre ord.
Citera
2014-03-04, 23:19
Medlem
Z.Z.s avatar
Citat:

Edit: Såg nyss att sidan är SvP-styrt.
Halvt så. Motgift.nu är fortsättningen på SvP:s Radio Framåt, bröt sig ur därifrån efter man gått åt det radikalkonservativa hållet med de Geer och Söderman, gått emot evolutionen m.m. och detta blivit obekvämt för SvP. Extremhögern förökar sig precis liksom extremvänstern genom delning.

Citat:
Vi låter Paula Bieler återkomma med ett svar. Kanske herr katolska Z.Z kan ge ett svar vad som är bäst angående ett barn blir adopterade av homo eller ett barn få växa upp med en mor och en far?
Det här är Paulas frågetråd, inte min...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in