Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Då vet jag inte hur du har kollat, det finns flera hundra kvar fördelat på 62 butiker.
Jag menade såklart beställningssortimentet eftersom den inte är tillgänglig på mitt lokala bolag.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingenperson
Den mesta ölen av kvalité är ofiltrerad, det är inte bara dom som inkluderar det i namnet. Och även om ölen är ofiltrerad går det att få den hyfsat klar. Som hembryggare känner jag till massvis av tekniker för att få en hyfsat klar öl utan filtrering. Tror t ex att all Oppigårds öl är ofiltrerad.
Och gillar du ofiltrerat borde du köpa ett bättre alternativ till Leffe... tyvärr har ju Westmalle Dubbel försvunnit ur fasta sortimentet, men bästa alternativet i dagsläget är nog New Belgium Abbey.
Du var bra på att misstolka. Om du kollar min inköpslista så ser du att det är två flaskor utav en ofiltrerad sort. Jag talar självklart om ofiltrerade lagers när jag talade om ofiltrerad öl i min tidigare text, men du kanske missade det.
Jag förstår inte riktigt varför kritiken kring leffe kom in i bilden? Menar du att jag kunde köpt ett bättre alternativ till Leffe? Av allt jag beställde igår så finns det ännu bättre alternativ.. Jag köpte leffe brune eftersom jag älskar leffe blonde men samtidigt så är jag förtjust av mer mörk öl!
Jag ska ta och kolla in dom ölen du rekommenderade, vem vet kanske beställer nån av dom i framtiden...