2014-03-03, 20:58
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Funderade på en Yeti Oak aged imperial stout, någon som har någon erfarenhet av den? Deras andra är ju riktigt bra i min mening.

Alla varianter på Yetin är fantastiska, tycker jag.
Citera
2014-03-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Har ni lust att riva av några som är värda att prova? Var längesen jag drack någon riktigt fin lager.

Mikkeller American Dream och Nils Oscar God Lager, allt du behöver veta.
Citera
2014-03-03, 22:25
Medlem
Tropeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Mikkeller American Dream och Nils Oscar God Lager, allt du behöver veta.
Härligt, får bli att köpa ett par när jag plockar ut min beställning i helgen!
Citera
2014-03-03, 22:29
Medlem
Hajafintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troped
Har ni lust att riva av några som är värda att prova? Var längesen jag drack någon riktigt fin lager.
Hell, Brooklyn lager, Pistonhead flat tyre och Guldkällan. Kommer säkert få skit av många för att ha tipsat om guldkällan i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Alla varianter på Yetin är fantastiska, tycker jag.
Jo men eftersom den är just lagrad och på större flaska så borde den skilja sig en del om man tänker på allt annat gott dom gör.

Sitter med en Innis & Gunn Irish whiskey finish och den är den andra produkt ifrån dom som faller mig i smaken. Den är också betydligt mörkare och inte lika sötsliskig.
Senast redigerad av Hajafinten 2014-03-03 kl. 22:33.
Citera
2014-03-03, 23:04
Medlem
Mr.Horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueVeins
Någon annan glutenallergkier som är ölälskare eller? Fasen vad de finns taskit med utbud, Zatec är iprincip de enda man kan hitta regelbundet på systemen. På krogen är det bara att glömma rakt av.
Hur smakar Zatec? Hur är den jämfört med "vanlig" öl? (Om du minns smaken från sådan öl).

Har du testat om Corona funkar? Den ska tydligen gå bra för glutenallergiker trots att den inte är märkt som sådan. Jag har även läst på andra forum där glutenallergiker kan dricka Corona.

Artikel: http://www.slv.se/sv/grupp3/Pressrum/Nyheter/Pressmeddelanden/Paskmuster-okej-aven-for-glutenintoleranta/

Rapport: http://www.slv.se/upload/dokument/rapporter/kemiska/Gluten_i_maltdrycker_SLV-rapport-3_2013.pdf

Rapport: http://sverigesbryggerier.se/wp-content/uploads/2009/03/ol-ingredienser-gluteninnehall1.pdf
Citera
2014-03-03, 23:14
Medlem
Quorthons avatar
Råkade tappa en double bastard i golvet. Kapsylen lossnade och det sprutade öl i halva vardagsrummet. Ska ställa den i kylen en kort stund och dricka upp det som blev kvar i flaskan. Trist då jag bara hade två flaskor och ville lagra lite längre. Den har väl stått i källaren ett år tror jag.
Citera
2014-03-03, 23:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Hur kommer året selektion på påsköl se ut? Och vad är skillnaden mellan påsköl och julöl? Är det lite som julmust och påskmust?
Så här blir det väl:

Små partierna är intressantare tycker jag. Men det är väl inte så konstigt.
Citera
2014-03-03, 23:48
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Så här blir det väl:

Små partierna är intressantare tycker jag. Men det är väl inte så konstigt.
Hmm.. Inte så jätte intressant men nån enstaka flaska lär nog följa med hem. Om någon utav dessa dyker upp i butik så får den förtur!
Citera
2014-03-04, 00:04
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Råkade tappa en double bastard i golvet. Kapsylen lossnade och det sprutade öl i halva vardagsrummet. Ska ställa den i kylen en kort stund och dricka upp det som blev kvar i flaskan. Trist då jag bara hade två flaskor och ville lagra lite längre. Den har väl stått i källaren ett år tror jag.
bummer.
Citera
2014-03-04, 00:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Hmm.. Inte så jätte intressant men nån enstaka flaska lär nog följa med hem. Om någon utav dessa dyker upp i butik så får den förtur!

Här har du för övrigt en lista över det som släpps den här våren.

http://www.portersteken.se/2014/02/kvalar-in-till-fasta-sortimentet-listan.html
Citera
2014-03-04, 00:17
Medlem
Nu vet jag inte om någon testat den men Narwhal är riktig god.
Finns ca 100 kvar på Systemet.
Jag har 13st här hemma
Citera
2014-03-04, 00:29
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon

Trist! Men du får glädja dig åt du får en liten skvätt iaf.
Nu har tre flaskor med rochefort10 som står på lagring exploderat i källaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in