2013-08-21, 13:30
Medlem
kostymnisses avatar
Jag har egentligen varken bu eller bä att säga angående Sunneborn men det är ju ett klart nerköp profilmässigt i jämförelse med Frank. Dessutom lär han ju vara rätt igång ja.
Citera
2013-08-21, 14:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag har egentligen varken bu eller bä att säga angående Sunneborn men det är ju ett klart nerköp profilmässigt i jämförelse med Frank. Dessutom lär han ju vara rätt igång ja.
Han vann överlägset en veterantävling nu i helgen (eller om det var förra helgen). Mitt intryck av honom är att han är tämligen oförarglig, kanske lite smådum? Vi får väl se om mitt intryck kommer på skam. Tråkigare än Frankie boy tror jag iaf definitivt att han är...
Citera
2013-08-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det känns lite fel eftersom han fortfarande tävlar på i varje fall en rätt hög nationell nivå. Han är väldigt explosiv men frågan är hur han klarar de statiska momenten.
Jag tror han klarar av de statiska momenten rätt bra, han har gjort under 49sekunder på 400m i år så rätt bra uthållighet och mjölksyratålighet (ja jag vet att det inte är samma sak som att sitta i jägarvila t ex).
Tycker nog också att han är lite för aktiv i tävlandet fortfarande för att vara med i programmet, han är topp 20 i Sverige i fyra grenar och skulle mycket väl kunna ta en Finnkampsplats om han får till ett bra hopp.
Hmm, han är visst inte anmäld till SM nästa helg, märkligt.

Edit: Angående Sunneborn som person så har jag bara träffat honom en gång då han hade en föreläsning. Han var rätt rolig att lyssna på och bjöd på sig själv och gav ett allmänt trevligt intryck.
Senast redigerad av Petrucci 2013-08-21 kl. 14:34.
Citera
2013-08-21, 17:20
Medlem
Fruktansvärt tråkigt startfält. Lika bra att ställa in årets tävling.
Citera
2013-08-21, 17:23
Medlem
eternussermos avatar
Mer och mer urvattnat, förra gång Everlöf-Krapp och nu Sunneborn, tycker inte de platsar på sportsliga meriter, skulle hellre se nånon Europamästare från en obskyr sport än en dussin-friidrottare.
Citera
2013-09-23, 01:08
Medlem
Giggsys avatar
När drar det igång?
Citera
2014-03-03, 01:44
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
När drar det igång?

Ingen som vet?
Citera
2014-03-03, 01:47
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Ingen som vet?
9:e mars kör det igång.
Citera
2014-03-03, 12:20
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
9:e mars kör det igång.
Okej härligt, tack.
Citera
2014-03-03, 22:45
Moderator
Dr Kings avatar
Mattias Sunneborn bör vinna detta ganska lätt, annars är det pinsamt för honom själv som fortfarande mer eller mindre kan ta medalj på SM och få göra något nödinhopp i finnkampen om det skulle bli många skador.

Någon mästarnas mästare är han ju dock inte. Ett EM-guld inomhus är inte mycket att hänga i granen. Nä då skulle man hellre vilja se deltagare som Foppa, Sudden och Lidas. Där kan man tala om Mästare.
Citera
2014-03-03, 23:19
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Mattias Sunneborn bör vinna detta ganska lätt, annars är det pinsamt för honom själv som fortfarande mer eller mindre kan ta medalj på SM och få göra något nödinhopp i finnkampen om det skulle bli många skador.

Någon mästarnas mästare är han ju dock inte. Ett EM-guld inomhus är inte mycket att hänga i granen. Nä då skulle man hellre vilja se deltagare som Foppa, Sudden och Lidas. Där kan man tala om Mästare.

Nja, tror t.ex Frölander tvålar till Sunneborn. För att inte tala om Christian Olsson.

Men vi får se!
Citera
2014-03-04, 09:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Någon mästarnas mästare är han [Mattias Sunneborn] ju dock inte. Ett EM-guld inomhus är inte mycket att hänga i granen.

Nej, du har förstås större framgångar själv. Har inte du fått någon förfrågan att delta?

---

Till saken. Programmets koncept handlar om att idrottare som vunnit någon internationell titel deltar. Vissa deltagare är förstås mer framgångsrika än andra, men så är det ju även i ett lag som vinner en internationell titel. Mattias Sunneborn har det som krävs för att kvalificera sig till deltagande, nämligen en internationell titel. Låt vara att den inte är av det mest framträdande slaget, men icke desto mindre tillräckligt.

Personligen kan jag ju tycka att det ska vara en titel för ett land i ett OS, VM eller EM. Det klara ju ingen av våra manliga fotbollsspelare av, men ändå är de med. Allt är en fråga om hur man väljer att se på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in