Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Tror du är helt rätt ute här.
Det var GW som skvallrade till Jan G. och Bratt om bordellhärvan.
På grund av detta fick GW sparken från Polisen och åkte till Mallorca och skrev Grisfesten som hämd.
Sen återanställer samma etablissemang GW med en specialkunstruerad professorstjänst vid Polisen...
Där har han sen suttit och skrivit halvhyggliga romaner.
Han har hållhakar tror jag, som han utnyttjat slugt.
Fel. Han lurades i försåt i bekräfta en uppgift som de redan hade. Att det fanns en promemoria om att fd justitieministern sprungit och satt på fjortonåringar som pågått under den tidigare socialdemokratiska regeringen. Dåvarande regering var borgerlig. Palme dementerade å de kraftigaste att något sådant hade förekommit och tog Hans Holmér den ende polis Palme litade på och Ebbe Carlsson och skrev en debattartikel som trycktes i DN. Palme blåljög om en sak som hela partiet visste om inklusive ledningen på t ex Aftonbladet och detta var under en tid som det inte tilhörde vanligheterna att politiker slarvade med sanningen. Pga Palmes renommé gick det höga spelet igenom. I Palmes försvar för Geijer påpekades bl a att det fanns felaktigheter i det DN skrivit och tidningen fick göra en pudel och säga att man hade misstagit sig, fast felaktigheterna endast var att man hade förväxlat de båda flickornas ålder. DN fick böta en symbolisk krona som Lennart Geijer donerade till en stiftelse för journalisters förkovran. När det togs upp något år senare i Studio S hade inför programmets sändning dåvarande Statsminister lovat att namnge vilka som sprang på bordellen. Det dementerade han några dagar senare i det berömda eller skall vi säga ökända talet då Fälldin sade "och jag kunde med en gång konstatera att det var en lögn då mitt eget namn fanns bland kunderna"
Ett sorlgligt kapitel i svensk nutidshistoria som dessutom gjordes än värre av att Lennart Geijer genom sin post som justiteminister försökte få igenom lagstifning som i princip skulle ha gjort det lagligt att begå pedofili.