2009-10-26, 08:53
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Får man fråga om detta är intervjun från bokmässan
Svar: Ja
Citera
2009-10-26, 12:31
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Elving intervjuar en salongsberusad GW i högform, riktigt rolig
http://www.megaupload.com/?d=SONJQUC1
Salongs? Han låter ju totalt dyngrak
Citera
2009-10-29, 16:53
Medlem
Byfånes avatar
Citat:

Det där är inte Leif gw, utan den där som gör parodi av gw?

Edit: Lyssnat mer än halva jo det är gw och han är bara sjukt packad =) fan va skojj!
Senast redigerad av Byfåne 2009-10-29 kl. 17:05.
Citera
2009-10-29, 17:11
Medlem
Bockstensmannens avatar
Jo den intervjun har jag hört förut. GW har tagit ett glas vin för mycket till lunchen
Citera
2009-10-29, 17:36
Medlem
Byfånes avatar
Citat:

Underbart mer sånt!!
Citera
2009-10-31, 01:05
Medlem
tier4s avatar
Riktigt bra radio intervju!
Även om han är onykter så har han en viss självdistans.
"- Jag har ju en diktsamling jag skrev i min ungdom, med rim och allting så att den följer gamla regler för hur diktsamlingar ska se ut, inte nått med bara ojämn högermarginal"

riktigt rolig intervju.

Evert Bäckström, LGWP huvudfigur i romanerna är baserat på nån Leif jobbat med... någon som har ett riktigt namn att knyta till figuren?
Senast redigerad av tier4 2009-10-31 kl. 01:17.
Citera
2009-10-31, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Tror du är helt rätt ute här.

Det var GW som skvallrade till Jan G. och Bratt om bordellhärvan.

På grund av detta fick GW sparken från Polisen och åkte till Mallorca och skrev Grisfesten som hämd.

Sen återanställer samma etablissemang GW med en specialkunstruerad professorstjänst vid Polisen...

Där har han sen suttit och skrivit halvhyggliga romaner.

Han har hållhakar tror jag, som han utnyttjat slugt.

Fel. Han lurades i försåt i bekräfta en uppgift som de redan hade. Att det fanns en promemoria om att fd justitieministern sprungit och satt på fjortonåringar som pågått under den tidigare socialdemokratiska regeringen. Dåvarande regering var borgerlig. Palme dementerade å de kraftigaste att något sådant hade förekommit och tog Hans Holmér den ende polis Palme litade på och Ebbe Carlsson och skrev en debattartikel som trycktes i DN. Palme blåljög om en sak som hela partiet visste om inklusive ledningen på t ex Aftonbladet och detta var under en tid som det inte tilhörde vanligheterna att politiker slarvade med sanningen. Pga Palmes renommé gick det höga spelet igenom. I Palmes försvar för Geijer påpekades bl a att det fanns felaktigheter i det DN skrivit och tidningen fick göra en pudel och säga att man hade misstagit sig, fast felaktigheterna endast var att man hade förväxlat de båda flickornas ålder. DN fick böta en symbolisk krona som Lennart Geijer donerade till en stiftelse för journalisters förkovran. När det togs upp något år senare i Studio S hade inför programmets sändning dåvarande Statsminister lovat att namnge vilka som sprang på bordellen. Det dementerade han några dagar senare i det berömda eller skall vi säga ökända talet då Fälldin sade "och jag kunde med en gång konstatera att det var en lögn då mitt eget namn fanns bland kunderna"

Ett sorlgligt kapitel i svensk nutidshistoria som dessutom gjordes än värre av att Lennart Geijer genom sin post som justiteminister försökte få igenom lagstifning som i princip skulle ha gjort det lagligt att begå pedofili.
Senast redigerad av Supermarine 2009-10-31 kl. 11:07.
Citera
2009-10-31, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexMurderArt
Jag tycker han sköter sig bra men är inte imponerad efter dokumentären där han snackar om dakosta eller nåt sånt??? Han hade inte ett rätt det var riktigt genant. Men efter det har han skärpt sig, blir lite störd även när han försöker va en cool typ. Av erfarenhet märker jag direkt att han är en otrolig tönt. Tror inte ens erfarenhet behövs för att se det, eller? Men det är väl teaterapan, mediakåtheten som tar över, det har jag överseende med.

Tror att du förväxlar honom med en av de utredande poliserna som gjorde bort sig rejält. Kan det inte vara så?
Citera
2009-10-31, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Insattsstyrkan jobbar ju under rikspolisen och håller väl dessutom till på samma arbetsplats (polishögskolan).. Dom borde ju därför springa på varandra ganska ofta.
Kanske därför dom ogillar varandra. Jag tolkar det som att GW inte är rädd att säga vad han tycker.

Jag kanske har fel, men jag får för mej att "vanliga poliser" inte har så mycket för, vare sej piketen eller rikspolisens nationella insatsstyrka..
Poliserna verkar inte ha så mycket förvarandra överhuvudtaget, förutom att hålla varandra bakom ryggen om någon skulle råka ha ihjäl någon stackare av misstag..

Fel. Nationella insatsstyrkan håller till på Stora Essingen.
Citera
2009-10-31, 11:10
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:

Vilken klassisk intervju. Hur har man kunnat missa denna tidigare. Leffa GW P är rejält dragen.
Citera
2009-10-31, 12:36
Medlem
Patrias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Fel. Nationella insatsstyrkan håller till på Stora Essingen.

Fel. Nationella insatsstyrkans lokaler finns på polishögskolan Sörentorp. Piketen utgår mig veterligen från Essingen.
Citera
2009-10-31, 17:23
Moderator
skunkensunes avatar
Leif GW är coolheten personifierad. Titta bara ca 9 min in på följande video.

http://svtplay.se/v/1371855/grabbarna_pa_fagerhult_avsnitt_tva_-_del_tva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in