2014-03-02, 19:43
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Haha du driver bara va? du kan väl inte tro att han var seriös?

Blir så trött, jag TROR han då jag har haft liknande upplevelser. Har du haft någon upplevelse? Annars, håll klaffen!
Citera
2014-03-02, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Haha du driver bara va? du kan väl inte tro att han var seriös?

Jag är seriös.
Citera
2014-03-02, 21:01
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Du är inte galen, tror på det du säger. Jag har själv haft "upplevelser".

Det är helt enkelt så att de som inte haft någon upplevelse kan inte veta, de skall ej lägga sig i sånt dom inte vet något om! Det är dom som är galna.
Jag är sjukt nyfiken på vad är det för upplevelser du har haft? Det är ofta jag har hört att folk har "upplevelser" hit och dit men jag tycker aldrig att det är någon som berättar vad de verkligen har upplevt?

Det enda jag har hört är "någon som har en kompis som har sett riktigt sjuka människor bli friska likt ett mirakel." Exempelvis en blind som plötsligt kunde se tack vare bön. Hur kan man tro på det rakt av? Var är kritiken och självrannsakan om vad som är rimligt? Vad är det som skiljer dessa upplevelser mot vanföreställningar?
Citera
2014-03-02, 21:11
Medlem
isolersteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf
Jag är sjukt nyfiken på vad är det för upplevelser du har haft? Det är ofta jag har hört att folk har "upplevelser" hit och dit men jag tycker aldrig att det är någon som berättar vad de verkligen har upplevt?

Det enda jag har hört är "någon som har en kompis som har sett riktigt sjuka människor bli friska likt ett mirakel." Exempelvis en blind som plötsligt kunde se tack vare bön. Hur kan man tro på det rakt av? Var är kritiken och självrannsakan om vad som är rimligt? Vad är det som skiljer dessa upplevelser mot vanföreställningar?

Jag har inga behov att bevisa något för dig men jag kan säga som så, att jag har sett "ljuset". Och du kommer naturligtvis inte tro mig förän den dagen du upplever det själv ! over and out
Citera
2014-03-02, 21:12
Avslutad
Alltså, jag kan säga så här: Om jag för ett år sedan såg någon "galning" skriva detta så skulle jag undra varför i helvete han inte tvångsmatas med Abilify på en sluten avdelning. När jag var i livet så var jag en ytterst rationell men osäker person som varken visste ut eller in om någonting (som de flesta av oss), men så här säker har jag aldrig varit på någonting. Och jag skiter i om jag uppfattas som totalt galen. Jag tänker fortsätta låta mig bli till åtlöje IRL och här (om det nu är vad jag gör mig till?) tills folk tror mig, för visst skulle det göra en enorm inverkan på människor om någon skulle kunna bevisa vad som händer? Eller?
Citera
2014-03-02, 21:14
Medlem
bigangrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starke_adolf

För att det är uppgjort, allt sådant är uppgjort. En normal människa KAN inte tro på healing ocg dylikt, när de gång på gång bevisar bluffmakeriet bakom.
Citera
2014-03-02, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasgott
Ok, ursäkta att jag kommer här och skriver "galenskap" som jag gjort i andra trådar. Nu är det så här att jag faktiskt dog för lite mer än ett halvår sedan. Unik, visst, och bedrövligt jävla öde. Jag vet vad som händer när vi dör, men jag behöver råd från några av er om jag bör avslöja allt, hur det skulle påverka oss. Om någon tar mig på allvar och har frågor så snälla pm:a. Det är inget skämt detta. Jag kan beskriva utförligt hur jag "lyckades" med denna bedriften om ni så vill, men det är inte det som är det viktiga. Jag har några frågor som jag vill ställa några empatiska, intelligenta människor om hur jag bör agera nu. Förstår att detta kan bli revolutionerande nämligen.

mvh
Ta en titt på mina trådar och se om du känner igen dig.

Huruvida det är rätt väg att gå att "outa" sig på flashback vette tusan men PM:a gärna så kan vi dela synpunkter.
Citera
2014-03-02, 21:28
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isolerstege
Jag har inga behov att bevisa något för dig men jag kan säga som så, att jag har sett "ljuset". Och du kommer naturligtvis inte tro mig förän den dagen du upplever det själv ! over and out
Nej, det förväntade jag mig inte att du skulle ha. Men jag har en massa frågor och jag skulle bli väldigt glad om jag fick ett svar på i alla fall någon av dem:
I. Vad menar du med att se ljuset?
II. Vad är det i "att se ljuset" som bevisar Guds existens? Var det inte en mänsklig upplevelse? Det är väl din subjektiva upplevelse i en situation som du personligen upplevt?
III. Har du pratat med andra som upplevt liknande saker som du?
IV. Varför skulle jag inte tro på dig förrän jag upplevt det själv? Är Gud förbehållen de som har sett ljuset?
V. Vad har du att förlora på att berätta för andra om dina upplevelser? Dåliga erfarenheter?

Jag ifrågasätter dig inte för att vara nedsättande, jag tycker bara att kritiskt tänkande är nyttigt i allmänhet.
Citera
2014-03-02, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Ta en titt på mina trådar och se om du känner igen dig.

Huruvida det är rätt väg att gå att "outa" sig på flashback vette tusan men PM:a gärna så kan vi dela synpunkter.

"Outa" sig? Anonym är man ju, trots allt.

Vi har inget att samtala om. Jag vet att du är radikal-kristen. Vi har ju "talats vid" tidigare.
Citera
2014-03-02, 21:31
Medlem
bigangrys avatar
Man VET när man känner Guds närvaro. Vill man verkligen, så kommer man tids nog känna det. Tycker det hela är väldigt intressant då jag haft lite diskussioner med kristna. Vem vet, min tid kanske snart är kommen ? Att öppna mitt hjärta och släppa in Gud
Citera
2014-03-02, 21:32
Avslutad
.
Senast redigerad av Kalasgott 2014-03-02 kl. 21:37.
Citera
2014-03-02, 21:35
Bannlyst
.

edit, jasså det är du "den egodöde". Ja, lycka till då. (FB) Permanent ego-död?
Senast redigerad av saggeliten 2014-03-02 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in