2014-02-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Det skrivs ju bara massa olagligheter här nu. Det vore trevligt om en 18-årig kille med fallenhet för hederligt knog kan få tips på hur jag ska ha råd att bjuda ut tjejen på middag snart! Det känns helt omöjligt att få studiebidraget att räcka till, än mindre att spara undan något. "Vanliga extraknäck" är totalt fullsatta, och sommarjobb annonseras inte ut förrens i februari.. Funderat på import och liknande, men ni kanske har vettigare tips och idéer?

Är verkligen alla extraknäck fullsatta???

McDonalds...
Dela ut reklam...

Har man körkort finns det ytterligare fler som man kanske inte tänker på.. tex under ett skollov på gymnasiet körde jag ut morgontidningar.. Inget för mig men det ger en helt ok lön fungerar i vissa fall även under skoltid då tidningarna skall vara framme innan skolan börjar.. Man får bara lära sig att lägga sig tidigt..

Osv osv.
Citera
2014-02-06, 07:06
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaffis_hence
Är verkligen alla extraknäck fullsatta???

McDonalds...
Dela ut reklam...

Har man körkort finns det ytterligare fler som man kanske inte tänker på.. tex under ett skollov på gymnasiet körde jag ut morgontidningar.. Inget för mig men det ger en helt ok lön fungerar i vissa fall även under skoltid då tidningarna skall vara framme innan skolan börjar.. Man får bara lära sig att lägga sig tidigt..

Osv osv.

Tyvärr så, ja.
Dela ut reklam - när såg du senast en svensk reklamutdelar och inte 2x indier eller liknande?
Citera
2014-02-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
Tyvärr så, ja.
Dela ut reklam - när såg du senast en svensk reklamutdelar och inte 2x indier eller liknande?

Jag bor ju en bit utanför närmsta stad så här är det svenska reklamutdelare...

Kan dock tänka mig att på större orter är det en annan situation.

Det är ju inte direkt välbetalt att dela ut reklam men motion och någon kr får man ju..
Citera
2014-02-06, 21:45
Medlem
Bongobobs avatar
Efter att ha läst dussinett inlägg här så kan jag konstatera att denna tråden är helt värdelös.

Ska iallafall ta körkortet snart, det ökar chansen lite grann till knegen. Jag tänker också kolla upp om det är någon ide att läsa redovisning/bokföring och administriva utbildningar(på ett år?) och se om det kan ge någon utdelning..

Gl.
Citera
2014-02-08, 13:48
Medlem
cirkulationsplatss avatar
Köp ett "paket" eller "samling" av något attraktivt och sälj det uppdelat.

För 10-15 år sen när skivhandeln blomstrade på tradera och ebay kunde man köpa folks hela skivsamlingar, tex 300 skivor för 4000 kr. Sen sålde men dessa skivor för 40-100 kr styck med god vinst.

Skivor skulle inte funka idag men poängen är att hitta något som ingen är beredd att lägga stora pengar på men som många är beredda att lägga en mindre summa på. Samlarsaker i allmänhet borde funka.
TV-spel, lego, fiskeprylar, tomtar, konst, bilar whatever, beroende på vilken nivå men vill lägga det på.

Jobbet ligger i att vara den som orkar dela upp och sortera.
Citera
2014-02-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Två olagliga tips:
1. Kopiera pant-streckkoder och panta pringlesrör, saftflaskor, m.m.

2. Leta rätt på folks kvitton (från t.ex clas ohlsson och liknande), gå in i butiken och hämta varorna från hyllan och sedan "lämna tillbaka" dem och begär pengarna tillbaka.

går det att dra samma kod flera gånger? fan vad nice isånafall

någon som kan confirma detta?
Citera
2014-02-27, 18:54
Medlem
Tänkte börja spela Entropia Universe, men jag har inga pengar till att köpa prylar i spelet. Några tips på hur man kan få ihop en liten slant lagligt?
Citera
2014-03-02, 19:48
Medlem
feedmenoss avatar
Några relativt snabba/enkla sätt att tjäna pengar på?

Tjena! 19 år bor hos föräldrarna, med skulder upp över öronen. Jag behöver verkligen lite pengar nu. Jag har fan levt på skulder i 1,5 år, så fort man får pengar ryker dom, inte åt mig själv men till familjemedlemmar och banken. Är fan trött på det här.

Just nu utför jag arbetspraktik på en firma men ''lönen'' är så patetisk att den fan inte räcker till något alls!! 6 timmar om dagen, funderar på att försöka skaffa ett jobb till vid sidan. Men inte så lätt då jag saknar utbildning. Har letat som en tok i flera månader hur man ska kunna tjäna småpengar på nätet men utan lycka. Kan nån bekräfta om något över nätet faktiskt kan funka? Vad fan ska man göra? Kan jag typ sälja min ena lunga eller något? Vara testkanin på farliga experiment?

Och snälla säg inte panta burkar och flaskor. Jag får nog ändå oftast mat för dagen så att slösa min energi på burkar tänker jag inte göra nu. Jag vill bara försöka betala tillbaka mina skulder före hela min familj börjar hata mig och sparkar ut mig. Hjälp snälla, vilka tips som helst!!!
Citera
2014-03-02, 19:51
Medlem
Burkbubbas avatar
Har du körkort och tillgång till bil?

Investera 150kr i bensin, skicka sms till hela kontaktlistan, eller skriv på facebook, instagram eller vad som helst att du kör svarttaxi på helgerna. Finns många hundralappar (tusenlappar) att tjäna där, om möjligheten finns.
Citera
2014-03-02, 19:53
Medlem
Farmstars avatar
(FB) Samlingstråd - Tjäna pengar finns ju för den som orkar söka.
Citera
2014-03-02, 19:56
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Har du körkort och tillgång till bil?

Investera 150kr i bensin, skicka sms till hela kontaktlistan, eller skriv på facebook, instagram eller vad som helst att du kör svarttaxi på helgerna. Finns många hundralappar (tusenlappar) att tjäna där, om möjligheten finns.

Jag har bil och körtkort. Brukar ibland erbjuda mig som chaffis åt polare. Men det är ju faktiskt ganska tröttsamt speciellt när det blir sent och får gå och lägga sig tidigt på morgonen...
Citera
2014-03-02, 20:09
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Jag har bil och körtkort. Brukar ibland erbjuda mig som chaffis åt polare. Men det är ju faktiskt ganska tröttsamt speciellt när det blir sent och får gå och lägga sig tidigt på morgonen...

Kan inte undgå att bli irriterad. Du vill ha enkla och snabba pengar. Det är väl väldigt simpelt att sätta sig bakom ratten och köra bil någon timme för att få pengar? Det var väl därför du startade tråden.

Men nu ska jag inte vara bitter, lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in