2008-12-20, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jab141
Även om man köper från en riktig Kingston återförsäljare? Alltså, vad spelar det för roll för dem? De förlorar ju inte ett skit av det eftersom att de ändå bara skickar vidare dem till affärer som onoff, webhallen osv.. De enda som störs av det är ju affärerna isåfall. Tvivlar på att Kingston skulle tappa några kunder pga. att en kille importerar ett visst antal minneskort i månaden.

Visst mindre antal kanske de inte bryr sig om, sen kan det nog vara olika från företag till företag vilket engagemang man lägger på frågan. En bra start är väl här: http://www.tullverket.se/sokordao/i/immaterialratt.4.4ab1598c11632f3ba9280001086.html
Citera
2008-12-30, 12:45
Medlem
Sälj dina saker på tradera så kan du känna en snabb slant och inget större slit häller
Citera
2008-12-31, 00:30
Bannlyst
har inte läst hela tråden men antar att det inte har kommit upp än..

Köp en sockervadds maskin och börja sälj för runt 20 spänn styck, 1 sockervadd kostar runt 50 öre att göra så du tjänar 19,50 på varje..säg att du säljer 200 om dan så drar du in 3900 om dagen,får du då sålt 200 st om dagen i 5 dagar så har du tjänat 19500 och har tjänat ihop vad maskinen kostar och kan sedan bara gå +. Grejen med det här är väl att det nog funkar bäst på sommaren och du behöver en turistort lr stor stad i närheten. Sedan beöver du kanske fixa en vagn och ett bateri till maskinen så den kan drivas.
Citera
2008-12-31, 01:00
Bannlyst
Inga stora pengar men i vissa pantmaskiner kan man panta flaskan flera gånger alltså bara låta den läsa av stäck kåden och sedan dra upp den igen och sedan upprepa de ett antal gånger.(var bättre när 4 kr plaskorna fanns )

Köp cigg och sälj styckvis till fjortisar för 10 kr st. sälj alla och du har fått ihop 200 kr alltså tjänat 160 kr om du köper corner.

cykeltaxi i en ort med mkt turism (funkar nog bäst på sommaren dock).
Citera
2008-12-31, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Jag tror inte det kommer att fungera. På sin höjd skulle det fungera om du hade bil och erbjöd dig att hämta datorn, men det löns inte. Du måste ha datorn hemma hos dig så att du kan ladda ner drivrutiner för service. Du kan inte hålla på med sånt i ett hem var du har en idiot bakom dig som är rädd för att bli "infekterad" och som tror att det är "farligt" att besöka porrsidor. Avståndet mellan dig och dom är helt enkelt för stort, ni kan inte kommunicera. Kunden måste ha möjlighet att lämna in datorn till dig för service.

Men jag förstår din tanke, det är en god idé men i praktiken undrar jag om det är genomförbart.

Finns ett företag i Usa som har blivit sjukt lyckat, fick tid på CNN 60 minutes. företaget hette något med geek och det gick ut på att man skickade runt nördar som konsulter till att installera, ta bort virus och liknande. Dock så fick dem avtal med någon internetlevererantör och på det viset fick internetleverantören outsoursa en tjänst till kunniga personer som va billigare än att driva det själv.

Jag vet inte men idén är bra och varför skall grabben satsa litet? Jag säger slå på stort.. kontakta den lokala itleverantören och sälj in dina tjänster som konsult.
Citera
2009-01-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldfield
har inte läst hela tråden men antar att det inte har kommit upp än..

Köp en sockervadds maskin och börja sälj för runt 20 spänn styck, 1 sockervadd kostar runt 50 öre att göra så du tjänar 19,50 på varje..säg att du säljer 200 om dan så drar du in 3900 om dagen,får du då sålt 200 st om dagen i 5 dagar så har du tjänat 19500 och har tjänat ihop vad maskinen kostar och kan sedan bara gå +. Grejen med det här är väl att det nog funkar bäst på sommaren och du behöver en turistort lr stor stad i närheten. Sedan beöver du kanske fixa en vagn och ett bateri till maskinen så den kan drivas.
så fult , den idèn kom du på helt själv också förtstår jag? lewl bort me 15åringar på FB
Citera
2009-01-01, 19:47
Medlem
Behöver cash..

Tjena

Nämligen så att jag behöver pengar, så snabbt som möjligt..
behöver Cirka 8000kr snarast.
några tips på vad man kan göra?
många tidigare tips i tråden är otroligt gamla o vissa är bara fel..
Citera
2009-01-01, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Melin
så fult , den idèn kom du på helt själv också förtstår jag? lewl bort me 15åringar på FB

haha nej det var din far som sa den smarta idén ill mig.. kollar du ofta upp vad jag skriver i för trådar ?
Citera
2009-01-02, 01:08
Medlem
dalleballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala01
Tjena

Nämligen så att jag behöver pengar, så snabbt som möjligt..
behöver Cirka 8000kr snarast.
några tips på vad man kan göra?
många tidigare tips i tråden är otroligt gamla o vissa är bara fel..
råna en tobaksaffär, finns inga lagliga sätt att skaffa fram så mycket pengar så fort
Citera
2009-01-02, 12:01
Medlem
Phalanxs avatar
Ställ upp på kliniska studier av nya läkemedel. Vissa tester är rätt välbetalda.
Citera
2009-01-02, 23:10
Medlem
Jo, det är ifos sant med medicinska tester där..
men behöver 2000 redan om en vecka..
är inte maffian eller något jag håller på med eftersom jag behöver pengarna :P
men, fick inte lönen den 25:e som sagt, utan blir 25:e januari istället..
Citera
2009-01-03, 19:14
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lala01
Jo, det är ifos sant med medicinska tester där..
men behöver 2000 redan om en vecka..
är inte maffian eller något jag håller på med eftersom jag behöver pengarna :P
men, fick inte lönen den 25:e som sagt, utan blir 25:e januari istället..

loanland.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in