Citat:
Ursprungligen postat av Tinman
Jag tror inte det kommer att fungera. På sin höjd skulle det fungera om du hade bil och erbjöd dig att hämta datorn, men det löns inte. Du måste ha datorn hemma hos dig så att du kan ladda ner drivrutiner för service. Du kan inte hålla på med sånt i ett hem var du har en idiot bakom dig som är rädd för att bli "infekterad" och som tror att det är "farligt" att besöka porrsidor. Avståndet mellan dig och dom är helt enkelt för stort, ni kan inte kommunicera. Kunden måste ha möjlighet att lämna in datorn till dig för service.
Men jag förstår din tanke, det är en god idé men i praktiken undrar jag om det är genomförbart.
Finns ett företag i Usa som har blivit sjukt lyckat, fick tid på CNN 60 minutes. företaget hette något med geek och det gick ut på att man skickade runt nördar som konsulter till att installera, ta bort virus och liknande. Dock så fick dem avtal med någon internetlevererantör och på det viset fick internetleverantören outsoursa en tjänst till kunniga personer som va billigare än att driva det själv.
Jag vet inte men idén är bra och varför skall grabben satsa litet? Jag säger slå på stort.. kontakta den lokala itleverantören och sälj in dina tjänster som konsult.