2013-04-29, 22:03
Medlem
TheHats avatar
Har någon tips på hur man relativt snabbt kan tjäna ca 50kr till paypal? Dåligt med pengar för tillfället, och vill gärna ha något att äta imorgon
Citera
2013-04-30, 09:44
Medlem
Loamigads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHat
Har någon tips på hur man relativt snabbt kan tjäna ca 50kr till paypal? Dåligt med pengar för tillfället, och vill gärna ha något att äta imorgon
50kr är 7.62714 usd

Hade sagt fiverr.com, skriv artiklar eller nått så har du det på 2st. (4usd each efter deras 1 dollar fee)
Men eftersom du vill ha det direkt så vetifan. Kanske finns survery sidor som betalar direkt?
Men eftersom det här är tjäna pengar, står ingenting om stolthet. In på facebook och fråga efter 50kr av alla dina ytligt bekanta vänner.

Edit Till alla som läst Voiice inlägg: Joina inte rippIn. Det är den "nya" "hypade" pyramid scamen. Började dyka upp för några veckor sedan så vitt jag vet.
Senast redigerad av Loamigad 2013-04-30 kl. 09:51.
Citera
2013-05-02, 13:07
Medlem
Iam-Varfors avatar
Skulle behöva skaffa lite extra cash nu till sommaren utöver mitt vanliga 7-12 (7-16) jobb. Idealiskt hade varit att få ihop 8k från idag och till och med Juli.

Någon som har några vettiga idéer? Tex vad ska man satsa på att köpa och sälja på blocket/tradera?

Har aldrig behövt tänka på extra pengar förut.. Dock har jag skadat mig och är halvtidssjukskriven ett bra tag framöver och är i behov av lite extra pengar.
Citera
2013-05-27, 00:55
Medlem
Ett sätt jag vet som är ganska lätt att tjäna på.. Men sabbar ganska friskt för andra personer. Beroende på vart du bor osv tjänar du olika, som här, upp till 3k / en bra kväll. Men upp mot Stockholm så skulle man nog lättare tjäna 5k/kväll än vad jag gör för 3k.. Och det är att sälja katalysatorer, ger 350 kr/st här. Och upp till 800 kr /st mot Stockholm. Gör som mig, börja att gå till någon liten bilskrot och kolla efter katalysatorer, ta med dig några st dra och sälja dagen efter. Så gjorde vi 4-5 gånger under några månaders tid och tjäna cirka 5-10tusen var ( 2 persner) ! Sedan bestämde vi oss för att dra till biltema och köpa : http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Tang/Rorkapare-20329/ . Och gå ut på nätterna och dra ut på parkeringar istället! Föredrar att vara två st, sen ha en bil ståendes någon annanstans så bär man dit dom man tar och säljer dagen efter. Väldigt lätta pengar! Då säljer ju vi hela kapade katalysatorer, men tjänar mer om man tar ut det som är i dom ( vet inte om det bara är att skära sönder och ta ut eller vart man säljer) Det är iallafall platina i där, vilket för ett tag sen hade mer värde än vad guld hade. Det är min plan, och jag sov oerhört mycket bättre på nätterna efter jag gör det än innan fast jag sabbat för andra, för jag behöver inte oroa mig för cash iallafall!
Citera
2013-06-25, 11:35
Medlem
StukadFots avatar
Någon som har en aning om hur det är gällande att sälja svamp och bär? Krävs det att man startar ett företag för att inte "hamna i klister" eller är det okej om verksamheten är i en ytterst begränsad storlek?
Citera
2013-07-18, 00:38
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qewshi
Ett sätt jag vet som är ganska lätt att tjäna på.. Men sabbar ganska friskt för andra personer. Beroende på vart du bor osv tjänar du olika, som här, upp till 3k / en bra kväll. Men upp mot Stockholm så skulle man nog lättare tjäna 5k/kväll än vad jag gör för 3k.. Och det är att sälja katalysatorer, ger 350 kr/st här. Och upp till 800 kr /st mot Stockholm. Gör som mig, börja att gå till någon liten bilskrot och kolla efter katalysatorer, ta med dig några st dra och sälja dagen efter. Så gjorde vi 4-5 gånger under några månaders tid och tjäna cirka 5-10tusen var ( 2 persner) ! Sedan bestämde vi oss för att dra till biltema och köpa : http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Tang/Rorkapare-20329/ . Och gå ut på nätterna och dra ut på parkeringar istället! Föredrar att vara två st, sen ha en bil ståendes någon annanstans så bär man dit dom man tar och säljer dagen efter. Väldigt lätta pengar! Då säljer ju vi hela kapade katalysatorer, men tjänar mer om man tar ut det som är i dom ( vet inte om det bara är att skära sönder och ta ut eller vart man säljer) Det är iallafall platina i där, vilket för ett tag sen hade mer värde än vad guld hade. Det är min plan, och jag sov oerhört mycket bättre på nätterna efter jag gör det än innan fast jag sabbat för andra, för jag behöver inte oroa mig för cash iallafall!

Och vart säljer man dem om man får fråga? blocket? lite konstigt att sälja ett "halvt" avgassystem med vassa kanter där
Citera
2013-07-18, 22:01
Medlem
Tjenare!

Har blivit erbjuden att få köpa billig import cigg (Marlboro & Prince)
Även sprit 70-90%

Frågan är dock ang spriten, jag skulle ju helst vilja dela upp spriten i fler flaskor men vad ska man späda ut med? Vatten?

Jag är intresserad utav att känna runt 500-1000kr/veckan iallafall...

Har någon något annat förslag så berätta gärna!

Tack för mig.
Citera
2013-07-31, 13:39
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktysk
Tjenare!

Har blivit erbjuden att få köpa billig import cigg (Marlboro & Prince)
Även sprit 70-90%

Frågan är dock ang spriten, jag skulle ju helst vilja dela upp spriten i fler flaskor men vad ska man späda ut med? Vatten?

Jag är intresserad utav att känna runt 500-1000kr/veckan iallafall...

Har någon något annat förslag så berätta gärna!

Tack för mig.

Känns inte värt att riskera för den lilla vinsten... men visst måste man börja någonstans.
Citera
2013-08-06, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qewshi

du tror bilskroten ger bort katalysatorer? dom vet nog själva att dom är värda pengar
Citera
2013-08-22, 19:26
Medlem
Hej jag behöver verkligen hjälp. Behöver fixa ihop 3000 till imorrn det är akut! Jag är villig att göra allt förutom att skada någon fysiskt så det behöver inte vara lagligt har läst igenom tråden men hittar inget som hjälper. Några tips?
Citera
2013-08-22, 23:49
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissepaloven
du tror bilskroten ger bort katalysatorer? dom vet nog själva att dom är värda pengar
Han stjäl dom naturligtvis, precis som han sågar sönder och stjäl katalysatorerna från bilarna på parkeringen.
Fast allt är bara ett önsketänkande, vem fan köper en begagnad och söndersågad katalysator?
Citera
2013-09-01, 14:43
Medlem
Ifall du är på plats när någonting viktigt sker, typ vid någon brand så kan du ju fota och skicka in en bild till Aftonbladet eller någon annan skittidning och tjäna en kosing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in