2014-03-02, 17:26
Medlem
Att medvetet sabotera den parlamentariska demokratin som brevbäraren gjort och som nazistpöbeln i Ukraina gjort är att räkna som fascism. Väldigt många fascister i den här tråden.

Inte ens i östtyskland censurerades posten särskilt mycket.

De som betalt för utbärning av reklamen ska naturligtvis vända sig till domstol och få den ekonomiska skadan reglerad i en demokratisk rättegång.
Citera
2014-03-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Jag vill inte heller läsa en massa rasistisk propaganda men jag förstår inte vad det har med sverigedemokraterna att göra?

Jag förstår vad du menar och du förstår vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
En sådan skylt borde väl fungera på samma sätt som en "ej reklam"-skylt. Att han berättar för oss att han är brevbärare och inte tänker göra sitt jobb är väl hans problem, nu har han fått sina minuter, och förmodligen ett jobb mindre.

Är du brevbärare och ser en "Nej tack SD"-skylt är det bara att försöka lyda. Men brevbärare kan ju inte bestämma vad som ska delas ut och inte. Men hans försvar är ju åtminstone att han inte är någon "demokratiförrädare". Spelar ingen roll hur anti-sd vissa människor beter sig, för dom tror verkligen att alla fasoner är fullständigt berättigade.

Många som har svårt att skilja på jobb och fritid nuförtiden.

Partipropaganda räknas oftast till samhällsinformation och ska egentligen delas ut oavsett meddelande på dörren. De flesta hade nog respekterat "ingen partipropaganda" dock, även om ingen reklam alltid ska ignoreras när det gäller samhällsinfo.
Senast redigerad av Grillo 2014-03-02 kl. 17:47.
Citera
2014-03-02, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Jag förstår vad du menar och du förstår vad jag menar.

Partipropaganda räknas oftast till samhällsreklam och ska egentligen delas ut oavsett meddelande på dörren. De flesta hade nog respekterat "ingen partipropaganda" dock, även om ingen reklam alltid ska ignoreras när det gäller samhällsinfo.

Oadresserad direktreklam (ODR) borde det ligga under. Vill du inte ha så är undviker nog dom flesta brevbärarna att trycka ner propagandan (i och med denna öppenhet, vadhannuhette så lär folk ändå höra av sig om någon nu "råkat" missa) som sagt, dessa personer hör ändå inte till målgruppen och inga människor man ska slösa sin tid på, som någon annan var inne på. Men det är ju uppenbart att det har gått för långt när brevbärare öppet proklamerar sig som "demokratiförrädare". Sköt jobbet för fan.

Vad tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen säger bryr jag mig inte ett skvatt om. Strunt i dom bara.
Citera
2014-03-02, 18:25
Medlem
Vintergrisens avatar
Om man nu vill skicka ett meddelande till ledningen för Bring CityMail så kan det ju för övrigt vara bra om man formulerar det som ett ifrågasättande av _företagets_ rutiner, snarare än ett ifrågasättande av en enskild anställd.

Chansen att man får ett vettigt svar om man frågar om man kan lita på att de verkligen delar ut all post oavsett dess innehåll är nog större än att man får något svar alls om man frågar hur fan de kan anställa N.N. som skriver dumheter på Facebook. Följdfrågan när det första svaret anlänt torde dock vara ganska uppenbar ...
Citera
2014-03-02, 18:40
Medlem
area50s avatar
En utav statens små väldresserade "lemmings" verkar vara i farten i förväntat på en fin klapp från kulturmarxister & övrigt patrask
Citera
2014-03-02, 18:40
Medlem
Citat:
Oadresserad direktreklam (ODR) borde det ligga under. Vill du inte ha så är undviker nog dom flesta brevbärarna att trycka ner propagandan (i och med denna öppenhet, vadhannuhette så lär folk ändå höra av sig om någon nu "råkat" missa) som sagt, dessa personer hör ändå inte till målgruppen och inga människor man ska slösa sin tid på, som någon annan var inne på. Men det är ju uppenbart att det har gått för långt när brevbärare öppet proklamerar sig som "demokratiförrädare". Sköt jobbet för fan.

Vad tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen säger bryr jag mig inte ett skvatt om. Strunt i dom bara.

Är du säker på det här med ODR? Är rätt övertygad om att partipropaganda alltid delas ut som samhällsinformation. Exempelvis har jag alltid fått sådant trots att jag alltid tackat nej till reklam.

Dock fånigt som du påpekar att skryta om att man inte tänker sköta sitt jobb. Lika mycket offerkofta där som alla offerkoftor i den här tråden dock.
Citera
2014-03-02, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Är du säker på det här med ODR? Är rätt övertygad om att partipropaganda alltid delas ut som samhällsinformation. Exempelvis har jag alltid fått sådant trots att jag alltid tackat nej till reklam.

Dock fånigt som du påpekar att skryta om att man inte tänker sköta sitt jobb. Lika mycket offerkofta där som alla offerkoftor i den här tråden dock.

Nej, var tvungen att googla och det stämmer det du säger. Men jag kan tänka mig att folk som sätter upp skyltar utöver "ingen reklam" är lättkränkta. Ok, det var en fördom.

Brevbäraren har naturligtvis inga problem med att göra undantag om så behövs (om nu någon skulle bli upprörd av en liten pappersbit extra i posthögen - men det är väl sällan det krävs, någon enstaka kan jag tänka mig. Men ponera att "var och varannan" börjar sätta upp liknande skyltar. Då kommer det nog direktiv från någon högre instans att skita blanka fan i det, annars riskerar man att förlora jobbet. Men så långt ska det nog inte behöva gå.
Citera
2014-03-02, 19:27
Medlem
munkenpetersens avatar
Sen när ska ett svenskt parti bli diskriminerade av en liten ungjävel? Jobbet är jobbet, gör det eller stick
Citera
2014-03-02, 20:21
Medlem
TheSituations avatar
Citat:
Nej, var tvungen att googla och det stämmer det du säger. Men jag kan tänka mig att folk som sätter upp skyltar utöver "ingen reklam" är lättkränkta. Ok, det var en fördom.

Brevbäraren har naturligtvis inga problem med att göra undantag om så behövs (om nu någon skulle bli upprörd av en liten pappersbit extra i posthögen - men det är väl sällan det krävs, någon enstaka kan jag tänka mig. Men ponera att "var och varannan" börjar sätta upp liknande skyltar. Då kommer det nog direktiv från någon högre instans att skita blanka fan i det, annars riskerar man att förlora jobbet. Men så långt ska det nog inte behöva gå.

Oadresserad direktreklam sorteras i regel inte in med den övriga posten utan bärs separat. Samhällsinformation, å andra sidan, kan brevbäraren sortera in på varje adressat för att ingen hänsyn behöver tas till adressatens önskemål beträffande just samhällsinformation. Är brevisen hygglig kanske denne väljer att avstå från utdelning av partiprogaganda om adressaten undanber sig det men är det mycket post och försändelsen ligger mellan annan post förefaller det osannolikt.
Citera
2014-03-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Visst är det på något sätt fel att inte dela ut posten. Men man måste också förstå att det kan vara jobbigt ibland i vissa lägen. Tänk om hans flickvän är en mörkhyad? Då måste det kännas fel att dela ut post för de som vill att hans flickvän ska "packa väskorna". Då skulle inte jag heller dela ut sån post.

Så du menar att en akutkirurg som sett sin fru bli våldtagen ska få säga nej till att operera våldtäktsoffer, bara för att "det kan vara jobbigt"? Du menar alltså att brevbärare ska få skita i att dela ut reklam från muslimska föreningar till muslimer, bara för att brevbäraren blev misshandlad av en muslim en gång och därför tycker att "det kan vara jobbigt"? Du menar alltså att kvinnliga gynekologer ska få skita i att behandla män med allvarliga könssjukdomar, bara för att hennes pappa var elak mot henne när hon var barn och hon nu hatar män?

Tycker du inte att människor som är så lättpåverkade istället ska ge fan i att ha jobb som kräver total åsiktsfrihet?
Citera
2014-03-02, 20:46
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KofotarConny
Kan det tänkas vara så att SD inte framställs som förespråkare för ett ökat pluralistiskt samhälle och snarare ett mixofobisk förhållningssätt? Sällan man hör SD's invandrarskepticism mot andra än muslimer, exempelvis öst-asiater, vita västerlänningar, sydamerikaner osv. Således dras slutsatsen (också varför en del av er SD-Flashbackare tyr er till SD?) att SD är ett Islamofobiskt parti snarare. Uppfattningen blir att SD:are uppfattas som trångsynta med en förkärlek till sina hatobjekt, muslimer och Islam. I den meningen betraktas det odemokratiskt att inte visa samma tolerans för människor med exempelvis annan etnisk bakgrund, religion, sexuell läggning etc. Det är en skillnad på vem du föds till och väljer att vara. Gärna vit med "rätt värderingar" går an i SD-utopia, medan muslimer ses som det som skall bekämpas i den konspiratoriska välfärdskampen.

Nånting i det stuket?

Sen att ett parti är valt i det demokratiska spelet är inte detsamma som ett demokratiskt parti. T.ex. Hitler lyckades med sitt odemokratiska parti etablera sig på den demokratiska arenan, för att sedan avskaffa demokratin.

Det går att maskera en ko med smink, men den förblir en ko likväl. SD är vad de är, oavsett i vilka ord man klär in dem. Jag hade inte tänkt provocera igång en debatt här, jag ville bara bidra med ett svar eftersom du stod så frågande.

Let the hatord begin? Peace out.

EDIT: Just ja, OnT. Brevbäraren gör fel. Sätt hellre upp lappar som privatperson på sina dörrar/brevlådor för att ta avstånd från SD. Det är inte brevbärarens uppgift att ta ställning åt de boende, oavsett hur mycket det kliar i hans fingrar.
Om du istället säger att de flesta SD-förespråkare är generellt anti till alla religioner så är jag villig att hålla med.
Men det är bara sunt att inte låta sig styras av en religion.

Är det ok att sätta upp lappar att man inte vill ha nå skit som 7-klövern skickar ut?
Citera
2014-03-02, 21:43
Medlem
musttomtes avatar
haha om man nu verkligen följer SD så ser man att det kanske inte är rätt parti om man är rasist eller nazist.

Citymail för gratis reklam... men i slutändan är det SD som vinner på detta. En snorunge ska bry sig i vad som delas ut. Bryr han sig då även om att kolla vilken post som går tills hans grannar...

Luktar stååålker lång väg... usch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in