2014-02-21, 22:10
Medlem
46532s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonanonn
Lite förvånad över att ketamin äns finns i Sverige, aldrig hört om det iaf.
Köper ni från lokala kranen för att få tag i det, eller beställer ni från SR eller liknande?

Undrar samma, har aldrig stött på någon langar med K. Dock hört om folk som "kommit över det" av en slup typ..
Citera
2014-02-21, 22:33
Medlem
Zot^s avatar
Finns på en del inrikes forum för typ 800kr/g. Annars vidare på internet för billigare pris. Personligen tycker jag att drogen är för dyr tyvärr så länge den inte importeras.

Är väl kanske jag som är snål men har svårt att få ur huvudet att varje minut på ketamin kostar typ 5 spänn. Blir typ som att trippa med en ständigt tickande taxameter.
Senast redigerad av Zot^ 2014-02-21 kl. 22:38.
Citera
2014-02-21, 22:41
Bannlyst
Jag läste hos Läkemedelsverket att Ketalar inte kommer finnas tillgängligt på något år pga att fabriken som tillverkar det flyttar. Istället lanserar de Ketanest som innehåller esketamin. Någon kunnig som vet hur det skiljer sig mot vanligt ketamin?
Citera
2014-02-21, 23:11
Medlem
Zot^s avatar
^S-isomer endast.
Citera
2014-02-21, 23:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
^S-isomer endast.

Utveckla.
Citera
2014-02-22, 04:45
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Utveckla.

S-isomern är 3-4x mer potent som NMDA antagonist än R-isomern och brukar oftast ha ett "klarare" rus än vanligt racemic ketamin.

Att S-isomern på papper är 3-4x mer potent än r-isomern som NMDA antagonist betyder dock inte att du kan ta 4ggr mindre och ändå känna dig lika påverkad. Potensen skiljer sig en del (S-isomern kanske är ca 1.5 ggr mer potent än racemic ket) men inte så markant som man skulle kunna tro.

Var ett tag sen jag provade bägge två, men jag skulle helt klart köpa S-isomern före racemic ket.
Citera
2014-02-22, 09:56
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
S-isomern är 3-4x mer potent som NMDA antagonist än R-isomern och brukar oftast ha ett "klarare" rus än vanligt racemic ketamin.

Att S-isomern på papper är 3-4x mer potent än r-isomern som NMDA antagonist betyder dock inte att du kan ta 4ggr mindre och ändå känna dig lika påverkad. Potensen skiljer sig en del (S-isomern kanske är ca 1.5 ggr mer potent än racemic ket) men inte så markant som man skulle kunna tro.

Var ett tag sen jag provade bägge två, men jag skulle helt klart köpa S-isomern före racemic ket.

Tackar. Jag visste mer eller mindre det där och har själv kört S alla gånger, åtminstone de flesta. Tyckte mest att ditt inlägg jag citerade innan inte sa så mycket.
Citera
2014-02-22, 21:30
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:

Bra beskrivet. Jag personligen föredrar den racemiska blandningen framför S+-isomern på grund av de mer kroppsliga effekterna.
Citera
2014-03-02, 17:16
Medlem
Stonedapess avatar
Är sugen på att testa lite ket till sommaren, då är min fråga. Hur är ket som festivaldrog? Skulle jag kunna testa ket första gången på festival eller blir det skevt? Hallucinogener brukar ju många varna för att ta på festival.
Citera
2014-03-02, 18:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedapes
Är sugen på att testa lite ket till sommaren, då är min fråga. Hur är ket som festivaldrog? Skulle jag kunna testa ket första gången på festival eller blir det skevt? Hallucinogener brukar ju många varna för att ta på festival.

Beror på dos.

Liten: Glad, sprallig, konstig
Medel: Fett konstig. Bäst att ligga ner i sängen och sväva iväg...
Stor: Ligg i sängen och sväva iväg. Inget annat.
Citera
2014-03-13, 16:47
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedapes

Tycker lätt du ska testa, ketamin är roligt tillsammans med alkohol, speed, koks och mdma. Så på festival är det ju kalas. Vad som är bra med ketamin på festival är också den bedövande effekten, gör att du kan dansa och hålla igång utan att ha ont i kroppen. Ont i kroppen är ett problem för mig när jag tagit speed och dansat flera timmar ett par dagar i rad. Du får inte heller någon direkt AT och du kan sova när du känner för det.

Angående dosering så håller jag med föregående talare, men på (liten)medeldos kan du också ha kul utan att bara ligga i en säng.

Det är kanske inte att rekommendera att ta olika droger på samma gång så knarka lugnt!

Om någon vill lära upp mig vad farorna är med att blanda ketamin med andra droger så är jag intresserad. De blandningar jag talar om har jag haft kul med tidigare och har inte känts så "farliga", dock så brukar jag ta droger ganska lugnt och sansat för att veta vad det är och vad som händer.
Citera
2014-03-13, 20:37
Medlem
Stonedapess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Tycker lätt du ska testa, ketamin är roligt tillsammans med alkohol, speed, koks och mdma. Så på festival är det ju kalas. Vad som är bra med ketamin på festival är också den bedövande effekten, gör att du kan dansa och hålla igång utan att ha ont i kroppen. Ont i kroppen är ett problem för mig när jag tagit speed och dansat flera timmar ett par dagar i rad. Du får inte heller någon direkt AT och du kan sova när du känner för det.

Angående dosering så håller jag med föregående talare, men på (liten)medeldos kan du också ha kul utan att bara ligga i en säng.

Det är kanske inte att rekommendera att ta olika droger på samma gång så knarka lugnt!

Om någon vill lära upp mig vad farorna är med att blanda ketamin med andra droger så är jag intresserad. De blandningar jag talar om har jag haft kul med tidigare och har inte känts så "farliga", dock så brukar jag ta droger ganska lugnt och sansat för att veta vad det är och vad som händer.

Skulle jag fungera normalt rent socialt med andra efter en medeldos? Brukar bli folkskygg som fan på de hallucinogener jag testat med 2cb som undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in