Citat:
Ursprungligen postat av
shogun-r
Nä du har helt rätt i att det inte är en lätt uppgift. Tror att partiet skulle behöva skicka fram lite andra personer i media. Flera kvinnor vore perfekt, som exempel kan jag ta Hanna Wigh. Tycker hon verkar ha en bra personlighet och dom gånger jag sett henne så verkar hon även kunna prata för sig. Sverigedemokraterna har ett antal kvinnor och alla som kan hantera media borde skickas ut oftare.
Om jag inte är helt fel ute så är flera av dessa kvinnor högt uppe på vallistan inför detta val, som t ex Hanna Wigh och många av dessa kvinnor var nog inte med vid förra valet. Så förhoppningsvis så kommer det bli ändring på detta efter detta valet.
Säger som jag sagt innan att jag gillar JÅ och tycker att han är helt rätt för Sverigedemokraterna. Men partiet behöver bredda både sin politik och både sin politiska bas och politiker som syns och hörs.
Hoppas att Sverigedemokraternas nya tidning blir en språngbräda för att bredda sin politik och visa fram den.
Jag gillar också JÅ. Jag tror det hade gagnat SD att ha fler äldre partimedlemmar som hörs och syns. Människor som upplevt tiden före massinvandringen men ändå hängt med i utvecklingen tex en åklagare, domare eller en rektor. Man som kvinna är sak samma, men någon sansad förnuftig förtroendeingivande person - det måste finnas massvis av sådana. Gärna också vältaliga äldre från klassiska arbetaryrken - undersköterskor, industriarbetare etc som kan beskriva hur det var tidigare och hur det ser ut idag. Färre yngre (20-25) och fler äldre (+40) som syns tror jag hade hjälpt, inte minst bland pensionärerna.
Den där åklagaren som ibland skriver på Avpixlat vore ju en enorm tillgång om han nu vore SD:are.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eulenspiegel
På farfars tid luktade en bensinmack motorolja, diesel och bensin. Idag kan man tro att man kommit fel när man översköljs av kaneldoft och oset från grillade korvar.
Det som gör SD så hatad är samtidigt partiets största kapital. Om man nu några månader före valet skulle sluta vara ett enfrågeparti i allmänhetens ögon vore det exakt detsamma som att ställa sig i raden av partier som saknar en egen helt genuin profil.
För några dagar skrev jag ett inlägg i vilket jag gjorde ett antagande om att SD kan få så mycket som 20%. I samma inlägg gjorde jag också ett tillägg om att det antagande styrs av de återstående månadernas händelseutveckling när det gäller migration. Och det är mot bakgrund av den filosofin som jag menar att SD inte ska kommunicera sådant som inte har konkret anknytning till invandring och integration.
Jag håller med, SD är det enda oppositionspartiet i riksdagen idag. Det är mer/samma eller mindre invandring som skiljer SD från alla de övriga 7. Om man kan presentera de olika sätten och kostnaden man räknat ut vad invandringen idag kostar Sverige och visar vad de utgifterna innebär för svensk välfärd vore det kanske en strategi. Tex jag har hört att kostnaden för invandringen ligger på 50 miljarder per år, men jag har också hört att den ligger på 150 och 500 miljarder per år och skillnaden är vad man tar in i kostnaden. En vanlig misshandel kostar skattebetalarna ca 100 000 medan en grov misshandel kostar 50 miljoner. Listan på brott som tillkommit "svensk kultur" och markant ökat kan göras lång. Hur många av de som uppfattas som probleminvandrare MENA, somalier, albaner, zigenare är de facto i arbete. Att 600 000 invandrare går till arbetet varje vecka säger ingenting eftersom däribland finns fransoser, tyskar, amerikanare och kineser. Däribland finns också statistikljuget att gå till ett skattefinansierat projekt en timme per vecka klassas som att gå till jobbet. Nu i veckan avslöjades också att AF ljugit om siffrorna i 10 års tid. Försök att snabbt som fan få underlag på hur många som verkligen arbetar och hur många som går på bidrag. Om en del av anledningen till vår invandringspolitik skett pga att vi "behövde" arbetskraftsinvandring och invandrare sedan går arbetslösa och svenska ungdomar flyttar utomlands för att arbeta borde det vara öppet mål i en debatt. Svara på det Reinfeldt eller Ullenhag!
Citat:
Ursprungligen postat av
Gefundenes F
Håller helt med! Jag tror att Sd saknar taktikanalytiker som kan tala om för ledningen hur de ska optimera väljarsympatierna.
Varje gång Sd går ut och tar ställning i andra frågor än invandringen risker de att tappa marginalväljare . Styrkan i att vara ett enfrågeparti med en för alla helt avgörande fråga är uppenbar, man samlar alla från höger till vänster, nationalister, rasister, sionister mm. Alla kan enas om andra frågorna tonas ned.
Att profilera sig och bli mer intoleranta mot de som avviker har de tappat många medlemmar på. Nästa gång förlorar de dessa personer som väljare. Det är mycket svårare att hitta många sympatisörer när man ska utmana 7 andra partier i olika sakfrågor.
Koppla problemen med invandringen - polariseringen/spänningar i samhället, otryggheten, kostnaden etc koppla invandringen till alla frågor som ska diskuteras. "Ni säger att allt är invandringens fel!" Om 15 eller 20 % av befolkningen är invandrare och många problem i samhället samt kostnaden är kopplad till invandringen så blir det ju så att invandringen påverkar nästan allt i samhället.
Hur påverkas sjukvården av att vi får markant fler och grövre våldsbrott och våldtäkter i samhället? Hur påverkas pensionärernas ekonomi och omsorg av att vi får hit fler invandrare som tar stora resurser i anspråk.
Om invandringen vore positiv både kulturellt och ekonomiskt är ju allt bra, men det är den ju inte. Kommunerna klarar inte mer, säger de! Alla måste ta sitt ansvar. Vadå ansvar, är det positivt behöver man ju inte ta ansvar då får man ju.