2014-03-22, 18:30
Medlem
fernebos avatar
Spelar ingen roll. Folk vet att det finns gott om stolpskott som representerar SD, men jag tror att detta helt saknar betydelse. De flesta av de som kommer att rösta på SD både i EU-valet och det vanliga valet i höst gör det för att de är irriterade på övriga partier och media. Man är trött på invandring, man är trött på EU, trött på organiserat tiggeri, trött på medias hyckleri och på allt daltande osv. Tro inte att merparten av de som röstar på SD gör det därför att de tycker att SD är ett förträffligt parti. Det är proteströster i massor och det med all rätt! Så går det när våra politiker kör över folk och dessutom lägger spottloska efter spottloska rätt i ansiktet på folk. Partier som tycker att det är helt ok att personer som inte ens har rätt att visats i landet ska ha förmåner som svenskar saknar (ta den fria akuttandvården tex) ska fan i mig inte ha några röster. Det är så jävla sjukt!
Senast redigerad av fernebo 2014-03-22 kl. 18:33.
2014-03-22, 18:39
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Knappast. Vi borde annonsera på städernas stortavlor på rumänska för att tala om för tiggarna att att den 21 september 2014 så är det lukrativt som bara fan att tiggericampa på alla skolgårdar i storstäderna i Sverige. Låt storstadsväljarna gå slalom mellan rumänska tiggare på väg till valbåset där dom ska lägga i sin godhetsridderliga MP-röstsedel.

Då kanske nån lägger fel röstsedel i kuvertet. Av "misstag" naturligtvis.

Ja man svär sig blå när man hör om tvångsblandad simundervisning och skolklasser, men skall man se det positivt så är det att fler får se baksidan av det härliga delade, segregerade och kulturskillnader osv. Likt detta bara positivt för att öka opinionen om man skall se det krasst.

Så måste faktiskt hålla med dig. Måste gasa på för fullt ett tag och låta alla avnjuta så mycket mångkultur som bara går innan det förhoppningsvis blir tvärnit.
2014-03-22, 18:42
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThor
Fast kommer detta verkligen att hålla i sig med tanke på vilka rejäla stolpskott som SD har som toppnamn till EU-valet?

Tycker dock att lastbilschaffisen verkar helt okej. Lite oslipad men det är inte så konstigt om han klev ur lastbilen för 3 veckor sedan. Första namnet verkar dock vara riktigt yr i nattmössan....

Tänk på att dom etablerade partierna sätter ofta politiker som vill avsluta sin karriär i Bryssel. Eftersom SD är nytt och inte har några avdankade politiker så har dom givetvis inga sådana. Dom har ju dessutom inte nog med bra namn överhuvudtaget för riksdag, kommun och EU. Men lastbilschaffisen han är lovande...
2014-03-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Tycker dock att lastbilschaffisen verkar helt okej.
Jag håller med.
Han skulle behövas i riksdagen.
2014-03-23, 13:14
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterThor
Fast kommer detta verkligen att hålla i sig med tanke på vilka rejäla stolpskott som SD har som toppnamn till EU-valet?

Tror snarare det är positivt att de har två helt vanliga knegare högstpå listan.
2014-03-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Tror snarare det är positivt att de har två helt vanliga knegare högstpå listan.
Du verkar vara väldigt klassmedveten, funderat rösta på V? Själv bryr jag mig bara om kompetens, och oroar mig mycket hur SD hanterat nomineringen både till EU och riksdagen. Inga glänsande stjärnor i sikte (milt uttryckt). Det är både arrogant och korkat för motståndarna är inga pantade lamm.
2014-03-23, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Hjärndött, är nog det ord som bäst fångar min åsikt. Jag förespråkar fråntaget medborgarskap för första generationens invandrare som begår grova brott, och skulle inte ovillkorligen utesluta detsamma för senare generationens invandrare i kriminellt belastade familjer där det är frågan om ren maffiaverksamhet.

Wilders förespråkar repatriering baserat på etnicitet. Hans tal lämnar inget utrymme till hänsyn för om marockanen som kickas ut är en mönstermedborgare eller ett jävla slödder. Även om man bortser från etiska och strategiska aspekter så är det helt enkelt korkat, för det ringar inte in problemet man vill åt. Den enskilda individen måste kunna ses som en enskild entitet oavsett vilken grupp denna tillhör. Wilders verkar inte förstå detta och därmed är han inte att betrakta som vederhäftig.

/SD-trollet
Faktum är att några behöver åka tillbaka om inte det här landet ska utvecklas till en arabisk enklav. Men SD behöver inte tala om repatriering, det räcker gott att skicka ut dem (med familjer) som de senaste decennierna kommit hit och fått medborgarskap på falska premisser, ljugit/slängt sina pass, obstruerat eller på annat oärligt sätt trixat sig in. På det sättet försvinner majoriteten.
2014-03-25, 01:12
Medlem
Ett litet sidospår men i dagsläget har SD:s FB-sida cirka 74 000 likes och nya likes tillkommer varje dag. Kan vi vänta oss 100 000 likes till riksdagsvalet, tror ni?
2014-03-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Ett litet sidospår men i dagsläget har SD:s FB-sida cirka 74 000 likes och nya likes tillkommer varje dag. Kan vi vänta oss 100 000 likes till riksdagsvalet, tror ni?

Edit: Oj såg nu att jag räknade helt tokigt. Det är 26 000 nya likes som måste tillkomma, och inte 36 000 som jag först skrev. Får skriva om hela inlägget:

Nu med korrekta beräkningar tror jag absolut att det finns en möjlighet.

Den temporära förändringshastigheten ligger på knappt 100 nytillkomna likes per dag, och den har legat på en stabil nivå senaste månaden.

Det är 173 dagar kvar till valet. Det är 26 000 nya likes som behövs för att nå upp till 100 000. Detta skulle kräva 150 nya likes per dag, alltså nästan 50% fler än i dagsläget.

Jag iakttog dock förändringshastigheten under januari månad, och minns jag rätt så låg de då på ca 200/dag eller 1500/vecka under en period på ca en månad. Frågan är ju om det finns potential för dem att nå upp till den nivån igen, t.ex. månaderna innan valet då då valkampanjerna rullar för fullt. Det är ju inte omöjligt såklart att det sker en "like-explosion".

Ju fler likes desto bättre såklart. En del kanske resonerar i stil med "jaha, har Svensson gillat SD på facebook, då kanske det inte är så farligt att rösta på dem trots allt". Å andra sidan finns det nog personer med motsatt effekt som förstärker rasistbilden av partiet och skrämmer bort väljare. Slutsats: Det bästa är om vanliga killar och tjejer likear dem på facebook.

Jag tror det landar på drygt ca 95.000. Lägger själv in en like när valet närmar sig, har inte gjort det i dagsläget av olika skäl.
Senast redigerad av Ghana 2014-03-25 kl. 02:34.
2014-03-25, 10:04
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Edit: [i]

Ju fler likes desto bättre såklart. En del kanske resonerar i stil med "jaha, har Svensson gillat SD på facebook, då kanske det inte är så farligt att rösta på dem trots allt". Å andra sidan finns det nog personer med motsatt effekt som förstärker rasistbilden av partiet och skrämmer bort väljare. Slutsats: Det bästa är om vanliga killar och tjejer likear dem på facebook.

Det är jättemånga svenskar som just tänker så här, man är ofta inte så insatt i politiken men om väldigt många röstar på ett parti då får ens egna tankar legitimitet och det blir enklare att också lägga sin röst på det partiet. Precis som ingen vill stå sist kvar som ett fån och rösta på Centerpartiet. I framtiden kommer festens skrattobjekt vara den person som en gång i tiden röstade på Stureplanscentern

Detta vet motståndarna och det finns ett intresse av att pressa ner SD, "framgång föder framgång".
2014-03-25, 14:32
Medlem
Ördögs avatar
Var sjätte IF Metallare skulle idag rösta på SD. Samtidigt tycks stödet för SD ha sjunkit en aning, om man ser till hela LO.

http://www.da.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=sd_nast_storsta_parti_i_lo_1395 741705550
2014-03-25, 15:16
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Var sjätte IF Metallare skulle idag rösta på SD. Samtidigt tycks stödet för SD ha sjunkit en aning, om man ser till hela LO.

http://www.da.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=sd_nast_storsta_parti_i_lo_1395 741705550

Men var fjärde inom byggnads. Var dock var tredje tidigare. Spannet ligger alltså mellan ca 25 och 15 procent i de olika förbunden. Intressant är dock kommunal, det största förbundet med över 500 000 medlemmar. Där jobbar det nästan bara kvinnor och tydligen är det i alla fall 10 procent av dem som röstar på sd.

Undersökningen avspeglar därmed hur det generellt ser ut för sd. 30 procent av deras väljare är just kvinnor. Omvänt förhållande råder inom MP och V skulle jag tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in