Citat:
Ursprungligen postat av
Eulenspiegel
För några dagar skrev jag ett inlägg i vilket jag gjorde ett antagande om att SD kan få så mycket som 20%. I samma inlägg gjorde jag också ett tillägg om att det antagande styrs av de återstående månadernas händelseutveckling när det gäller migration. Och det är mot bakgrund av den filosofin som jag menar att SD inte ska kommunicera sådant som inte har konkret anknytning till invandring och integration.
Vi vet att bland annat Reinfeldt aldrig kommer att samarbeta med SD. Hans efterträdare däremot vet vi inte än.
Ett parti som enbart har en fråga är svåra tror jag att samarbeta med. Att ta seriöst.
Om SD får 10% eller 20% spelar i detta val inte så stor roll. S och M kommer att samarbeta före de samarbetar med SD.
Nä chansen vi Sverigevänner har är 2018 eller framförallt 2022. Jag tror dock oavsett hur det går att SD inte kommer få egen majoritet 2022. De måste samarbeta med någon och då tror jag den enda chansen att hitta ett sådant samarbete är att ha en bred politik.
SD har dessvärre snurrat in i konstiga frågor om bland annat abort. När de istället borde fokusera starkt på folkkära frågor så som TV-avgiften, riskkapital bolag, värnplikten och en statlig skola.
Skulle SD arbeta fram ett konkret förslag hur vi ska föra skolan från kommunerna till staten så kommer fler än bara invandringskritiker dras till partiet.