2014-02-28, 14:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Vad sa dom om det? Vad har dom fel i? Väv kan väl beläggas med vad som helst, silvertejp är typ av vävtejp och det är för styrkan som trådar sätts in som väv, rutmönster.

Tejpen är typ sårtejp. Perforeringen är till för att huden skall andas. När man är blodgivare läggs en kompress över såret efteråt och man tejpar fast kompressen med denna typ av tejp. Klistret på tejpen är klent och tejpen ramlar oftast av av sig själv efter en stund. Känns knappt om man river av den. Ett Salvekvick-plåster sitter bättre än denna tejp.
Citera
2014-02-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu blir jag nästan förbannad. För det första så hade han väl raderat alla SMS om han var rädd för frugan. Varför bara de som skickades under mordkvällen?

För det andra så är det fortfarande som jag skrev att det hade verkat misstänkt om han hade tappat telefonen exakt samma kväll som hon försvann. Dessutom vill folk oftast inte tappa bort sina mobiler över huvud taget.

Om det krävdes avancerad radering vet jag inte, men det är ju du själv som säger det "eller att radera mobilen på ett avancerat sätt". Så om du menar att han gjorde det så är ju saken mer eller mindre klar.
Och som jag skrev, vad spelar det för jävla roll om det är misstänkt att tappa mobilen? Hmm, tappa mobilen, vilket verkar misstänkt men undanröjer med 100 procent besvärliga bevis, eller chansa på att lyckas radera allt men om det går att återskapa SMS så kan jag se fram emot livstid.
Citera
2014-02-28, 14:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
MrFold!

Snälla... du är duktig på att skriva men teknik... nja...
Just att radera sms, formatera SIM-kort och skriva över känslig information som man vill dölja är en barnlek.
Till och med du skulle nog klara av det om du bara läste manualen till just den mob som MB har.

Lustigt att du och ZegDeg hade fel båda två ang vem som är MB på bilden

Utseendemässigt råder det väl ingen tvekan om vem som är MB ..
Citera
2014-02-28, 14:54
Medlem
Langelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Jo. MB är tvåa från höger.

http://www.guldstadenskyokushin.se/wp-content/uploads/2012/10/Boden_2012.jpg

FYFAN det stämde inte alls med min mentala bild. Men förstår ju nu att en sån som inte han tackar mej om tillfälle ges..

Tack btw
Citera
2014-02-28, 15:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Du missförstår...tanken var att du skulle få ett försök att tänka annorlunda
Kanske det var på det sättet att det var fler gärningsmän då VB dog, sen kom någon på den geniala idéen att sätta dit KJ.
Goda vänner kan i vissa situationer bli de värsta fiender, särskilt om det gäller deras egen frihet.

Jag avstår gärna från erbjudandet om att tänka annorlunda. Tänka rätt räcker för mig, och jag tror ingen medgärningsperson har försökt att sätta dit KJ. Han satte dit sig själv genom att inte skura rent i bagageutrymmet. KJ blev ställd när han konfronterades med uppgiften om blodbesudling i bagageluckan på Sonatan - vilket advokat Forssberg noterade, och därmed insåg försvaret att 'kibba' var kokt. Därefter började Forssberg tramsa om griftefridsbrott ..
Citera
2014-02-28, 15:12
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Just att radera sms, formatera SIM-kort och skriva över känslig information som man vill dölja är en barnlek.

Nej precis.

Är man lite insatt i hur lagring fungerar... säg exempelvis om man undervisar i data eller har ett intresse av datorer, så förstår man tämligen enkelt och klarar detta.

Vad MrFail utelämnar i sitt inlägg är att Berg utförde en större radering av samtalshistoriken den 30/4. (FUP s952) Hade MB då innan raderingen vidtagit de åtgärder jag tidigare beskrivit tidigare, dvs:

1) flyttat harmlösa sms till ett minneskort + låtit komprometterande sms legat kvar i telefonen
2) utfört raderingen
3) flyttat tillbaka harmlösa sms till telefonen

hade tämligen enkelt gjort sig av med eventuella bevis.

EDIT: antar du menar SD-kort?
Senast redigerad av zero73 2014-02-28 kl. 15:15.
Citera
2014-02-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej precis.

Är man lite insatt i hur lagring fungerar... säg exempelvis om man undervisar i data eller har ett intresse av datorer, så förstår man tämligen enkelt och klarar detta.

Vad MrFail utelämnar i sitt inlägg är att Berg utförde en större radering av samtalshistoriken den 30/4. (FUP s952) Hade MB då innan raderingen vidtagit de åtgärder jag tidigare beskrivit tidigare, dvs:

1) flyttat harmlösa sms till ett minneskort + låtit komprometterande sms legat kvar i telefonen
2) utfört raderingen
3) flyttat tillbaka harmlösa sms till telefonen

hade tämligen enkelt gjort sig av med eventuella bevis.

EDIT: antar du menar SD-kort?

...och det är alltså INTE en sådan radering som gjorts, enligt IBAS bedömning.
Citera
2014-02-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Och som jag skrev, vad spelar det för jävla roll om det är misstänkt att tappa mobilen? Hmm, tappa mobilen, vilket verkar misstänkt men undanröjer med 100 procent besvärliga bevis, eller chansa på att lyckas radera allt men om det går att återskapa SMS så kan jag se fram emot livstid.

Jag undrar om du har förmåga till logiskt tänkande.
Du säger ju själv att han valde att radera just meddelandena från mordkvällen på ett avancerat sätt.
Han förstörde ju bevisligen inte telefonen. Men han raderade meddelandena från just mordkvällen. Frågan kvarstår alltså varför han gjorde det. Teorin om frugan håller ju inte som du själv borde förstå.

Hade jag varit polis och hade fattat misstankar mot MB så är det självklart att misstanken hade förstärkts om hans telefon hade försvunnit spårlöst i samband med att flickan och hennes telefon försvann.
Citera
2014-02-28, 15:19
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
...och det är alltså INTE en sådan radering som gjorts, enligt IBAS bedömning.

Jaså.

Källa på det tack.... och varför är då telefonen i princip tom när IBAS fått den?

EDIT: Är väl precis det som IBAS rapport visar? Att en större radering utförts.
Senast redigerad av zero73 2014-02-28 kl. 15:24.
Citera
2014-02-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag avstår gärna från erbjudandet om att tänka annorlunda. Tänka rätt räcker för mig, och jag tror ingen medgärningsperson har försökt att sätta dit KJ. Han satte dit sig själv genom att inte skura rent i bagageutrymmet. KJ blev ställd när han konfronterades med uppgiften om blodbesudling i bagageluckan på Sonatan - vilket advokat Forssberg noterade, och därmed insåg försvaret att 'kibba' var kokt. Därefter började Forssberg tramsa om griftefridsbrott ..
Det påstods till KJ att det fanns liklukt i bilen och det gjorde att KJ blev ställd, han kunde inte förstå hur något lik hade transporterats i bilen. Forssberg ansåg även att lik hade transporterats eftersom det påstods att så var fallet.
Det som fanns i bilen var cavaderine lukt som kommer från blod där personen är avliden, eller det kan komma från vävnader från en avliden person.
Eftersom det fanns blodspår i bilen kom lukten från blodet som hunden också markerade.
Spårhunden kan inte skilja om lukten kommer från en kropp eller blod från en avliden person.
Därför kan inse att påståendet som gjordes till KJ om liklukt var felaktigt.
Citera
2014-02-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu blir jag nästan förbannad. För det första så hade han väl raderat alla SMS om han var rädd för frugan. Varför bara de som skickades under mordkvällen?

Dumt att bli förbannad om man har helt fel...

Alla SMS från/till VB var raderade i MBs telefon (FUP s917)
Citera
2014-02-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Jaså.

Källa på det tack.... och varför är då telefonen i princip tom när IBAS fått den?

EDIT: Är väl precis det som IBAS rapport visar? Att en större radering utförts.

Äh. Detta har du och jag gått igenom riktigt ordentligt en gång tidigare. Ska vi verkligen ta det i repris?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in