Citat:
Ursprungligen postat av
Fitzroy
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-3rum-vasastan-invid-vasaparken-stockholms-kommun-eastmansvagen-8-a-6015756?&partner_id=eniro
3:a vid Vasaparken i Stockholm. Jag gillar golvet, och att den inte är så sjukt vit som alla andra dyra fina lägenheter i Stockholm. Dock blir man lite provocerad när man ser i beskrivningen att lägenheten är "perfekt planerad", kolla planlösningen och skrattar rätt ut. Hur perfekt planerad är den? Jo, om du ska ta dig till badrummet från ena sovrummet måste du gå igenom hela lägenheten, inklusive hall, för att komma fram. Även det andra sovrummet måste man gå genom hallen förbi ytterdörren för att komma fram. Antingen får man se till att hålla hallen jävligt städad, eller gå runt i innetofflor så fort man ska pissa på morgonen.
Riktigt kass planlösning. Och jag håller med, det verkar vara en svensk sedvänja att ha badrummet skiljt från sovrummen. Har man otur så får man trippa genom hallen och vardagsrummet när man behöver gå på toaletten. Jag har aldrig fattat det heller, det är helt obegripligt. Framförallt när vi pratar om ganska dyra objekt. Ser inte folk såna självklarheter?
Snyggt förstainlägg, för övrigt. Jag blir alltid så glad när jag ser folks förstainlägg i den här tråden. Det är svårt att hålla sig...
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKid
Är detta något ovanligt för en lägenhet i den storleken? Eller är du van med stora villor där man har flera badrum - gästtoa nära utgången och eget badrum "en suite" till "master bedroom"?
Det jag reagerar på är att lägenheten verkar ligga i markplan vid vasaparken. Kan kännas lite utsatt för insyn, inbrott och kanske stökigt nattliv.... I bottenvåningen kunde det passa bättre med någon verksamhet.
Eastmanvägen 8 verkar vara gamla kontorslokaler. Studiefrämjandet, enligt google. Och dom kunde ha gjort ett bättre jobb med konverteringen. Dock blir man tydligen granne med Henrik Schyffert, som bor på 8b.