Citat:
Ursprungligen postat av
benjaminjuhlin
Nja, kopplar du in deras verifier så kommer den att verifiera mot den öppna koden. Den kan du läsa.
Du är väl förresten medveten om att någon skulle kunna köra en 51% attack mot själva Bitcoinprotokollet och om den går oupptäckt så kan någon spendera dina pengar innan dig? Det är ett större hot.
Det säkraste är förstås att ha sina bitcoins på en papperplånbok som man skrivit ut i offlineläge. Jag valde att flytta mina bitcoins från min Multibitplånbok till Blockchain.info eftersom att jag gillar att ha tvåfaktorsautentifiering, det fanns inte då för Multibit men kanske finns nu?
Skulle förövrigt uppskatta om du inte refererade till mig som tillhörande gruppen "idioter" eller som någon "som förtjänar att bli rånad".

Han kan ändra github koden också, och javascript som sköter krypteringen är alltid synlig direkt i webbläsaren (man behöver alltså inte läsa git för att se den). Men hur många gånger har du personligen läst koden?
51% attacken är så sjuuuuukt mycket svårare att genomföra än att ändra några rader kod, och blir svårare för varje dag som går. Idag skulle man behöva tillgång till 15.000.000 GH/s. När Ghash.io poolen närmade sig det började hela communityt varna varandra och lämnade den.
Du har dessutom missförstått riskerna med en 51% attack, det gör det inte möjligt för någon utomstående att spendera mina coins. Det gör det möjligt att spendera samma coin flera gånger, såkallad double spending. Eftersom man kontrollerar majoriteten av nätverket kan man verifiera transaktioner som annars inte hade verifierats i blockchain och på så sätt trycka nya bitcoins. Det skulle vara förödande för bitcoin communityt, men ingen skulle förlora några mynt. Det skulle bara komma till "förfalskade" mynt i kretsloppet.
Förvarar man sin plånbok rätt finns det inte en attack i världen som kan flytta mina mynt utan min tillåtelse. Lämnar man däremot mynten tillgängliga för någon att spendera är det som att be om att bli rånad.