Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman87
Jaha, har du någon uppslagsbok som säger att man inte kan kalla det för att "mörda" katter?
OnT: Jag tycker inte straffvärdet för att MÖRDA katter är 5-6 år. Jag tror aldrig du kommer se en sådan otrolig skärpning av straff.
Däremot är detta sjuka människor och bör sitta på mentalsjukhus. Vettefan om Joel Ander nånsin bör släppas ut.
Nej, jag har förmodligen bara större språkkunskap än dig och vet att man inte använder termer som "hundmördare" eller "kattmördare". Man mördar människor och dödar djur. Oavsett hur många katter en person DÖDAR så blir han aldrig dömd för kattmord, utan för djurplågeri, oavsett om djuret eller djuren har överlevt eller inte. Kolla upp det själv om du inte tål att bli tillrättavisad grammatiskt.
Jag tycker att det är ett lämpligt straff för djurplågeri. Sen får man väl kolla över omständigheterna också och i vilken skala djurplågeriet har utspelat sig. Det blir ju mer produktivt för samhället ifall vi skickar de till finkan istället för till ett rättspsyk där de får sitta och dregla tills någon med en högre utbildning säger att det är
nog för den här gången. I ett fängelse får de ju arbeta och tillverka saker som gynnar andra. Sen får de ju leva lite mer som människor också och inte bara som en sjuk patient med ett serienummer i något arkiv.