Citat:
Ursprungligen postat av Jubb
Psykopater är oerhört kortsiktiga och det är faktiskt ovanligt att de har en gedigen akademisk utbildning. Den farbrorn jag länkade till är professor i rättspsykiatri och psykopati uppskattas vara en så allvarlig störning att de flesta inte undgår lagens långa arm. De vet inte vad moral är för något och därför hamnar de så lätt i brott. De är så kortsiktiga att de ibland inte ens tänker tanken på vad påföljden kan bli.
Om du är påläst borde du veta att psykopati är ganska vanligt, ca 3-4 % av befolkningen är psykopater. Dom flesta psykopater
undkommer lagens stora arm. Dom har svårt att kontrollera impulser men en del av dom är bättre på det och många blir bättre på det när dom växer upp.
Citat:
Du har totalt fastnat i det där konspiratoriska tänkandet att psykopater styr världen blabla. Sant, det finns folk med psykopatiska drag inom alla samhällsskikt, men att t.ex. Reinfeldt skulle vara psykopat är inte sant. Vem fan är Thomas Sheridan? har han någon klinisk erfarenhet av psykopater?
Litar faktiskt mer på en veteranpsykiater som jobbat med detta i nästan hela sitt liv.
Har alltid funderat och ifrågasatt långt innan jag visste vad ordet konspiration betydde. Mina "konspirationsteorier", är inget jag läst mig till utan kommit fram till själv.
Thomas Sheridan är ingen psykolog utan en tänkande, konstnärlig person som bla skrivit en bok om psykopati(Puzzling People: The Labyrinth Of The Psychopath). Han har erfarenhet av psykopater, som dom flesta har mer eller mindre(även om många är blinda för psykopati tills dom blir riktigt hårt drabbade), och använder sig också av källor från kliniska studier.
Att världen styrs av psykopater betyder inte att alla politiker är psykopater, men det finns en klar överrepresentation av psykopater bland dom. Dom styr världen främst genom subtila manipuleranden av den stora massans medvetanden, därav finns som regel bara psykopater och psykopaters verktyg inom politiken. Därför är det rätt att säga att psykopater styr världen, trots att inte
alla politiker är psykopater. Kortfattat, men det är ett ämne för en egen tråd.
Tänk själv istället för att lita för mycket på vad någon säger bara för att den har en titel.
Citat:
Själv har ajg träffat ett antal diagnostiserade psykopater. De höll på med droger, en var i 50årsåldern och hade knarkat ner sig rejält, bodde i en sjaskig lya ute på landet och gjorde småbrott lite då och då.
Ok, har stött många psykopater själv i t.ex skola, genom bekantas bekanta etc. Alltid haft lätt att kunna peka ut dom. Ingen vad jag vet är diagnosticerad psykopat eller sitter inne(möjligt att nån enstaka sitter inne, har ju inte koll på
alla nuförtiden).
Citat:
Kom inte heller och påstå att psykopater är supersmarta masterminds som alltid ligger ett steg före och lurar av alla allt och alla hur lätt som helst för så ser inte verkligheten ut. De flesta psykopater är kriminella småtjuvar och inga manipulatörer som återfinns i toppskiktet.
Har jag aldrig påstått och du kan inte hitta att jag skulle påstått det heller. Verkligheten är att det finns båda delar. Du verkar dock tro att det finns väldigt få psykopater i toppskiktet och det är felaktigt. Dom är klart överrepresenterade där som sagt. Majoriteten psykopater är vardagspsykopater som inte åker fast, eller som åker fast nån gång sådär men kommer undan med böter eller i bästa fall kortare fängelsestraff. Sen dom kriminella, sen dom riktiga pamparna och till sist den ovanligaste gruppen, seriemördare(vilken Joel får räknas till). I grova drag.
Citat:
Jag är öppen för konspirationsteorier. Tror faktiskt på en hel del, och klart ddet finns mycket korruption, men håll en seriös nivå. Skulle kunna ge dig flera exempel på verkliga "konspirationer" och de kan jag bevisa. T.ex. hur politiserandet har skadat och negativt påverkat oss sedan 1970-talet.
Kan du det? Politiserandet har negativt påverkat oss i synnerhet sen 70-talet? Ja, det är korrekt. Tänk djupare hur det kommer sig att det blivit så.
Nivån är seriös. För det finns, seriöst, otaliga mängder konspirationer, men dom flesta är subtila. Att du skriver till mig att hålla seriös nivå är del av en konspiration, eller många, de samverkar till en enda stor övergripande konspiration. Du ser det inte själv.