2012-07-21, 15:07
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Varken du eller någon annan kommer riskera att sitta i fängelse för ett mord på Joel Ander. Du är som alla andra och spelar tuff på internet men ett mord i verkligheten skulle du aldrig klara av att utföra. Så ett stort i ansiktet på dig.

Är du kompis med honom? Om jag inte minns fel så är du, liksom jag från samma trakter som JA ursprungligen. Eller är jag ute och cyklar?

Citat:
Ursprungligen postat av slaggprodukt
Skönt att höra att hans liv förmodligen är förstört, har nog inte varit några roliga år och hoppas han får sitta ett bra tag till och att någon får tag på honom en dag.

Det är nog inte så jättefarligt där. Tydligen får han lalla ner till torget i sällskap av någon sorts skötare för att köpa cigg, vara ute massor och röka och ha sig. Dessutom verkar stället vara uppbyggt som en fritidsgård där de intagna kan umgås och spela spel med mera.

De som fått det hårdaste straffet är hans familj, som verkar ha spruckit i tusen bitar efter allt det här. Ser hans storebror ibland, och han ser verkligen ut som ett vrak. Stackars människor
Citera
2012-07-21, 19:34
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Är du kompis med honom? Om jag inte minns fel så är du, liksom jag från samma trakter som JA ursprungligen. Eller är jag ute och cyklar?

Det är nog inte så jättefarligt där. Tydligen får han lalla ner till torget i sällskap av någon sorts skötare för att köpa cigg, vara ute massor och röka och ha sig. Dessutom verkar stället vara uppbyggt som en fritidsgård där de intagna kan umgås och spela spel med mera.

De som fått det hårdaste straffet är hans familj, som verkar ha spruckit i tusen bitar efter allt det här. Ser hans storebror ibland, och han ser verkligen ut som ett vrak. Stackars människor

Jag känner till Lerum väl men har inte bott där. Och jag är inte kompis med honom. Det jag vill påpeka är att det är mycket snack om att han kommer bli mördad när han kommer ut. Vem riskerar att sitta flera år i fängelse för att döda en störd djurplågare? Som sagt det är mycket snack inne på den här sidan. Vi får väl se om någon har ihjäl han förr eller senare. Jag tror INTE att det kommer att ske.
Citera
2012-07-21, 19:53
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Jag känner till Lerum väl men har inte bott där. Och jag är inte kompis med honom. Det jag vill påpeka är att det är mycket snack om att han kommer bli mördad när han kommer ut. Vem riskerar att sitta flera år i fängelse för att döda en störd djurplågare? Som sagt det är mycket snack inne på den här sidan. Vi får väl se om någon har ihjäl han förr eller senare. Jag tror INTE att det kommer att ske.
Dessutom är han ju undersökt i samband med rättegången och befunnen koko.
Kort sagt: Killen har papper på att han sjuk! Empati, någon?
Och, ja. Jag vet att han själv inte visade någon empati i samband med brotten
men blir han friskare kanske det kommer också.
Citera
2012-07-24, 23:35
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Dessutom är han ju undersökt i samband med rättegången och befunnen koko.
Kort sagt: Killen har papper på att han sjuk! Empati, någon?
Och, ja. Jag vet att han själv inte visade någon empati i samband med brotten
men blir han friskare kanske det kommer också.

Psykopati är obotligt och ingen sjukdom.
Citera
2012-08-06, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Psykopati är obotligt och ingen sjukdom.

http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=143694&codingformat=.m4a&met afile=asx

Psykopater gör inte sådana här dåd, det handlar om mer komplicerade störningar, ibland autismspektrumstörningar. Tycker psykopat skall sluta användas som skällsord. De flesta människor vet inte ens vad psykopati är. I den länken jag skickade talar en av nordens mest respekterade rättspsykiatriprofessor om detta. Tag lärdom.
Citera
2012-08-06, 12:58
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubb
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=143694&codingformat=.m4a&met afile=asx

Psykopater gör inte sådana här dåd, det handlar om mer komplicerade störningar, ibland autismspektrumstörningar. Tycker psykopat skall sluta användas som skällsord. De flesta människor vet inte ens vad psykopati är. I den länken jag skickade talar en av nordens mest respekterade rättspsykiatriprofessor om detta. Tag lärdom.

Haha, den där osympatiske falska gubben som var kusin till han i "mannen från jupiter" =)
Ja det var ju en väldigt tillförlitlig källa ^^
Ger verkligen inte ett skit för vad nån jävla psykiater påstår(särskilt inte en så uppenbart osympatisk), kunskapen om psykopati i sverige och världen överlag för den delen är under all kritik. Psykopater styr världen och vill inte bli avslöjade, därför finns det VÄLDIGT få kriminalpsykologer som är någotsånär vettiga.

Begår man sådana dåd som Joel har man noll sympatiförmåga vilket är vad psykopati handlar om. Har inget med autism att göra, Joel har visat prov på intellektuell empati vilket han behövt för att dupera sin omgivning. Kärnan i autismstörningar är brist på empati i den mening att man inte förstår hur andra reagerar etc, sympatiförmåga finns fortfarande. Joel visste mycket väl hur andra skulle reagera på dåden och tog sadistisk njutning av att skicka brev till husse/matte där han beskrev dåden.

Din okunnighet och brist på kritiskt tänkande är tyvvär vanligt och tack vare det kan ondskan styra världen. Du är ett jävla redskap bara, det är vad du är. Har du någorlunda sympatiförmåga håller du käften i fortsättningen, då räddas liv!
Citera
2012-08-13, 00:39
Medlem
Citat:
Haha, den där osympatiske falska gubben som var kusin till han i "mannen från jupiter" =)
Ja det var ju en väldigt tillförlitlig källa ^^
Ger verkligen inte ett skit för vad nån jävla psykiater påstår(särskilt inte en så uppenbart osympatisk), kunskapen om psykopati i sverige och världen överlag för den delen är under all kritik. Psykopater styr världen och vill inte bli avslöjade, därför finns det VÄLDIGT få kriminalpsykologer som är någotsånär vettiga.

Begår man sådana dåd som Joel har man noll sympatiförmåga vilket är vad psykopati handlar om. Har inget med autism att göra, Joel har visat prov på intellektuell empati vilket han behövt för att dupera sin omgivning. Kärnan i autismstörningar är brist på empati i den mening att man inte förstår hur andra reagerar etc, sympatiförmåga finns fortfarande. Joel visste mycket väl hur andra skulle reagera på dåden och tog sadistisk njutning av att skicka brev till husse/matte där han beskrev dåden.

Din okunnighet och brist på kritiskt tänkande är tyvvär vanligt och tack vare det kan ondskan styra världen. Du är ett jävla redskap bara, det är vad du är. Har du någorlunda sympatiförmåga håller du käften i fortsättningen, då räddas liv!

Han var inte psykopat, utan autistisk. Och aspergerspersoner kan mycket väl ha kognitiv empati. Allt annat är skitsnack. Och vadå, du menar att kunskapen om psykopati är så tunn för att psykopaterna styr världen och inte vill bli avslöjade? Ursäkta men du har tittat på för mycket tv4-dokumentärer.
Psykopater blir oftast parasiter, eller vänta lite, vi skiter i denna diskussion. klockan är 00:39 och jag känner verkligen ingen lust alls att gå in i debatt med ännu en foliehatt.

Over and out
Citera
2012-08-13, 14:20
Medlem
2mass avatar
Citat:
Han var inte psykopat, utan autistisk. Och aspergerspersoner kan mycket väl ha kognitiv empati. Allt annat är skitsnack. Och vadå, du menar att kunskapen om psykopati är så tunn för att psykopaterna styr världen och inte vill bli avslöjade? Ursäkta men du har tittat på för mycket tv4-dokumentärer.
Psykopater blir oftast parasiter, eller vänta lite, vi skiter i denna diskussion. klockan är 00:39 och jag känner verkligen ingen lust alls att gå in i debatt med ännu en foliehatt.

Over and out

Ja skippa disskussionen, du förlorar.
Tv4 dokumentärer? Ja, om du kan säga en dokumentär som gått i TV som menar att psykopater styr världen så gör det, jag har då aldrig sett nån.
Han ÄR psykopat och det är inget snack. Det enda du har gjort är att länka till något en tvivelaktig gubbe säger. Asperger är förövrigt ett urvattnat begrepp som inte betyder nåt längre, precis som ADHD(som Joel diagnosticerats med före dåden). Det är dock en störning inom autismspektrat och kärnan i autism är alltid nedsatt kognitiv empati.

Du menar att psykopater inte gör såna här dåd, som om det vore en definitiv sanning. Sanningen är att psykopater visst kan sätta såna här aktioner i system, men det är OVANLIGT(märk skillnad mellan ovanligt och att det aldrig händer). Hade alla psykopater gjort såhär hade vi inte haft några levande varelser kvar på jorden.
Jag rekommenderar Thomas Sheridan på youtube, som har många bra videos om psykopati.
Citera
2012-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ja skippa disskussionen, du förlorar.
Tv4 dokumentärer? Ja, om du kan säga en dokumentär som gått i TV som menar att psykopater styr världen så gör det, jag har då aldrig sett nån.
Han ÄR psykopat och det är inget snack. Det enda du har gjort är att länka till något en tvivelaktig gubbe säger. Asperger är förövrigt ett urvattnat begrepp som inte betyder nåt längre, precis som ADHD(som Joel diagnosticerats med före dåden). Det är dock en störning inom autismspektrat och kärnan i autism är alltid nedsatt kognitiv empati.

Du menar att psykopater inte gör såna här dåd, som om det vore en definitiv sanning. Sanningen är att psykopater visst kan sätta såna här aktioner i system, men det är OVANLIGT(märk skillnad mellan ovanligt och att det aldrig händer). Hade alla psykopater gjort såhär hade vi inte haft några levande varelser kvar på jorden.
Jag rekommenderar Thomas Sheridan på youtube, som har många bra videos om psykopati.

Psykopater är oerhört kortsiktiga och det är faktiskt ovanligt att de har en gedigen akademisk utbildning. Den farbrorn jag länkade till är professor i rättspsykiatri och psykopati uppskattas vara en så allvarlig störning att de flesta inte undgår lagens långa arm. De vet inte vad moral är för något och därför hamnar de så lätt i brott. De är så kortsiktiga att de ibland inte ens tänker tanken på vad påföljden kan bli.

Du har totalt fastnat i det där konspiratoriska tänkandet att psykopater styr världen blabla. Sant, det finns folk med psykopatiska drag inom alla samhällsskikt, men att t.ex. Reinfeldt skulle vara psykopat är inte sant. Vem fan är Thomas Sheridan? har han någon klinisk erfarenhet av psykopater?
Litar faktiskt mer på en veteranpsykiater som jobbat med detta i nästan hela sitt liv.

Själv har ajg träffat ett antal diagnostiserade psykopater. De höll på med droger, en var i 50årsåldern och hade knarkat ner sig rejält, bodde i en sjaskig lya ute på landet och gjorde småbrott lite då och då.

Kom inte heller och påstå att psykopater är supersmarta masterminds som alltid ligger ett steg före och lurar av alla allt och alla hur lätt som helst för så ser inte verkligheten ut. De flesta psykopater är kriminella småtjuvar och inga manipulatörer som återfinns i toppskiktet.

Jag är öppen för konspirationsteorier. Tror faktiskt på en hel del, och klart ddet finns mycket korruption, men håll en seriös nivå. Skulle kunna ge dig flera exempel på verkliga "konspirationer" och de kan jag bevisa. T.ex. hur politiserandet har skadat och negativt påverkat oss sedan 1970-talet.
Citera
2012-08-13, 22:34
Medlem
2mass avatar
Citat:
Psykopater är oerhört kortsiktiga och det är faktiskt ovanligt att de har en gedigen akademisk utbildning. Den farbrorn jag länkade till är professor i rättspsykiatri och psykopati uppskattas vara en så allvarlig störning att de flesta inte undgår lagens långa arm. De vet inte vad moral är för något och därför hamnar de så lätt i brott. De är så kortsiktiga att de ibland inte ens tänker tanken på vad påföljden kan bli.

Om du är påläst borde du veta att psykopati är ganska vanligt, ca 3-4 % av befolkningen är psykopater. Dom flesta psykopater undkommer lagens stora arm. Dom har svårt att kontrollera impulser men en del av dom är bättre på det och många blir bättre på det när dom växer upp.

Citat:
Du har totalt fastnat i det där konspiratoriska tänkandet att psykopater styr världen blabla. Sant, det finns folk med psykopatiska drag inom alla samhällsskikt, men att t.ex. Reinfeldt skulle vara psykopat är inte sant. Vem fan är Thomas Sheridan? har han någon klinisk erfarenhet av psykopater?
Litar faktiskt mer på en veteranpsykiater som jobbat med detta i nästan hela sitt liv.

Har alltid funderat och ifrågasatt långt innan jag visste vad ordet konspiration betydde. Mina "konspirationsteorier", är inget jag läst mig till utan kommit fram till själv.
Thomas Sheridan är ingen psykolog utan en tänkande, konstnärlig person som bla skrivit en bok om psykopati(Puzzling People: The Labyrinth Of The Psychopath). Han har erfarenhet av psykopater, som dom flesta har mer eller mindre(även om många är blinda för psykopati tills dom blir riktigt hårt drabbade), och använder sig också av källor från kliniska studier.
Att världen styrs av psykopater betyder inte att alla politiker är psykopater, men det finns en klar överrepresentation av psykopater bland dom. Dom styr världen främst genom subtila manipuleranden av den stora massans medvetanden, därav finns som regel bara psykopater och psykopaters verktyg inom politiken. Därför är det rätt att säga att psykopater styr världen, trots att inte alla politiker är psykopater. Kortfattat, men det är ett ämne för en egen tråd.
Tänk själv istället för att lita för mycket på vad någon säger bara för att den har en titel.

Citat:
Själv har ajg träffat ett antal diagnostiserade psykopater. De höll på med droger, en var i 50årsåldern och hade knarkat ner sig rejält, bodde i en sjaskig lya ute på landet och gjorde småbrott lite då och då.

Ok, har stött många psykopater själv i t.ex skola, genom bekantas bekanta etc. Alltid haft lätt att kunna peka ut dom. Ingen vad jag vet är diagnosticerad psykopat eller sitter inne(möjligt att nån enstaka sitter inne, har ju inte koll på alla nuförtiden).

Citat:
Kom inte heller och påstå att psykopater är supersmarta masterminds som alltid ligger ett steg före och lurar av alla allt och alla hur lätt som helst för så ser inte verkligheten ut. De flesta psykopater är kriminella småtjuvar och inga manipulatörer som återfinns i toppskiktet.

Har jag aldrig påstått och du kan inte hitta att jag skulle påstått det heller. Verkligheten är att det finns båda delar. Du verkar dock tro att det finns väldigt få psykopater i toppskiktet och det är felaktigt. Dom är klart överrepresenterade där som sagt. Majoriteten psykopater är vardagspsykopater som inte åker fast, eller som åker fast nån gång sådär men kommer undan med böter eller i bästa fall kortare fängelsestraff. Sen dom kriminella, sen dom riktiga pamparna och till sist den ovanligaste gruppen, seriemördare(vilken Joel får räknas till). I grova drag.

Citat:
Jag är öppen för konspirationsteorier. Tror faktiskt på en hel del, och klart ddet finns mycket korruption, men håll en seriös nivå. Skulle kunna ge dig flera exempel på verkliga "konspirationer" och de kan jag bevisa. T.ex. hur politiserandet har skadat och negativt påverkat oss sedan 1970-talet.

Kan du det? Politiserandet har negativt påverkat oss i synnerhet sen 70-talet? Ja, det är korrekt. Tänk djupare hur det kommer sig att det blivit så.
Nivån är seriös. För det finns, seriöst, otaliga mängder konspirationer, men dom flesta är subtila. Att du skriver till mig att hålla seriös nivå är del av en konspiration, eller många, de samverkar till en enda stor övergripande konspiration. Du ser det inte själv.
Senast redigerad av 2mas 2012-08-13 kl. 22:47.
Citera
2012-08-14, 00:05
Moderator
Pentyls avatar
Jahaja, go afton och så vidare.

Tråden, måste jag tydligen påminna om, rör ett specifikt kriminalfall. Låtsaspsykiatrikerna kan hålla käft i denna tråd efter detta och om man vill tävla vidare så finns det ett helt delforum om Psykologi och psykiatri att briljera i.

/Moderator
Citera
2012-08-18, 04:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Han sitter fortfarande på rättspsyk, kommer inte exakt ihåg var, men jag har för mig att han sitter i Växjö (kan kolla upp det närmare om du vill). En gång i halvåret görs en bedömning om han bör få komma ut snart igen eller ej, men det verkar som att han får sitta kvar där ett tag till, och det är väl egentligen lika bra.

Till skillnad från vad andra i tråden har sagt så talas det fortfarande om honom i kommunen. Bor inte kvar där själv, men mina föräldrar gör det.
Härligt att höra, antar att han inte är ute än eller? Kollade upp honom på birthday och står att han har skyddad adress. Kommer nog få ha det resten av livet.

Glömmer aldrig den tråden när man satt uppe fram till morgonkvisten och följde hela dramat. Väldigt spännande. Undrar vad som skulle hända ifall vi inte hade tagit fast honom i tid. Seriemördare? Tror han är för feg egentligen.
Visst man börjar med djur först men när man håller på så länge som han gjorde så tror jag det stannar vid det stadiet.

Han var ju rätt efterbliven när han var liten och spelade Oskar i filmen iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in