2014-02-26, 12:32
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Meningslöst svar, tyvärr.

Dr Tinnitus verkar ha fått tunghäfta. Någon annan som vet vilka flertalet olika program som varje vecka diskuterar Förintelsen i tysk TV? Borde ju finnas online, kan man tycka...
Behöver inte betyda att programmen heter saker som "Förintelsenytt" eller liknande. Det kan handla om inslag i nyhetssändningar, ämnen i debattprogram eller något radioprogram där lyssnare kan ringa in. Har nog aldrig sett något seriösare än Tutti Frutti på tysk TV, men det kan inte vara svårt att komma upp i minst två (alltså flertalet) program/vecka som nämner något förintelserelaterat.
Citera
2014-02-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
Meningslöst svar, tyvärr.

Dr Tinnitus verkar ha fått tunghäfta. Någon annan som vet vilka flertalet olika program som varje vecka diskuterar Förintelsen i tysk TV? Borde ju finnas online, kan man tycka...

Ja det är väl inte svårare för dig än att du googlar efter tyska programsidor och läser innantill själv..... Jag är inte din mamma liksom.

Nu är jag nyss hemkommen från München och även om jag inte hade så mycket tid på hotellet så hann jag ändå med nån timme med TV’n på, och se även denna tripp så fanns det program i någon kanal nästan varje kväll som hade förintelsen och ww2 som tema. Mindre nu än när jag varit ner förut men det behöver ju inte betyda mer än att det som allt annat i rutan går i vågor.

Det tog mig bara några sekunder att hitta detta (genom att knappa in ”german tv channels” och sen söka på ”Hitler”)som visar att det finns en hel del program idag och ca en vecka framåt som behandlar Hitler på olika sätt, flera dokumentärer och i de brukar man mestadels även komma in på de grymheter som nazisterna utsatte folk för t ex eländena och massmorden i koncentrationslägren.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...&search=hitler

Söker man i kanaltablån på ”Auschwitz” så får man detta resultat.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...arch=auschwitz

Och söker man på ”juden” så får man detta resultat.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...l&search=juden

Det går alltså mer eller mindre hela tiden något program av dokumentär typ på någon kanal som behandlar de olika sakerna under ww2, förintelselägren, Hitler och hans anhang, judeförföljelsen, förintelsen.
Citera
2014-02-26, 16:04
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är väl inte svårare för dig än att du googlar efter tyska programsidor och läser innantill själv..... Jag är inte din mamma liksom.

Nu är jag nyss hemkommen från München och även om jag inte hade så mycket tid på hotellet så hann jag ändå med nån timme med TV’n på, och se även denna tripp så fanns det program i någon kanal nästan varje kväll som hade förintelsen och ww2 som tema. Mindre nu än när jag varit ner förut men det behöver ju inte betyda mer än att det som allt annat i rutan går i vågor.

Det tog mig bara några sekunder att hitta detta (genom att knappa in ”german tv channels” och sen söka på ”Hitler”)som visar att det finns en hel del program idag och ca en vecka framåt som behandlar Hitler på olika sätt, flera dokumentärer och i de brukar man mestadels även komma in på de grymheter som nazisterna utsatte folk för t ex eländena och massmorden i koncentrationslägren.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...&search=hitler

Söker man i kanaltablån på ”Auschwitz” så får man detta resultat.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...arch=auschwitz

Och söker man på ”juden” så får man detta resultat.

http://www.tvtoday.de/programm/?form...l&search=juden

Det går alltså mer eller mindre hela tiden något program av dokumentär typ på någon kanal som behandlar de olika sakerna under ww2, förintelselägren, Hitler och hans anhang, judeförföljelsen, förintelsen.
Nu var ju frågan om andra perspektiv diskuteras än den officiella versionen din jävla jude. Att tv i hela Västvärlden sänder tjugo tusen avsnitt av Hitlers Hantlangare och Ondskan Incorporated hela dagarna är vi alla medvetna om och trötta på. Skulle någon försöka bredda den obefintliga diskussionen går det såhär: https://www.nordfront.se/martyren-av...mokraturen.smr
Citera
2014-02-26, 17:07
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Nu var ju frågan om andra perspektiv diskuteras än den officiella versionen din jävla jude. Att tv i hela Västvärlden sänder tjugo tusen avsnitt av Hitlers Hantlangare och Ondskan Incorporated hela dagarna är vi alla medvetna om och trötta på. Skulle någon försöka bredda den obefintliga diskussionen går det såhär: https://www.nordfront.se/martyren-av...mokraturen.smr

Wow. Prata om hatisk... En fråga. Om förintelsen inte inträffade. Hur kommer det sig då att ledande nazister dömdes i demokratiska rättegångar för brott mot mänskligheten bl.a?
Citera
2014-02-26, 17:24
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Wow. Prata om hatisk... En fråga. Om förintelsen inte inträffade. Hur kommer det sig då att ledande nazister dömdes i demokratiska rättegångar för brott mot mänskligheten bl.a?
Du och ditt jävla hat, är du tolv år gammal eller?

En rättegång ska genomföras enligt juridiska principer, inte demokratiska. Är du såhär okunnig eller trollar du? Hade du själv velat sitta i en rättegång och dömas av dom du precis krigat emot? Tycker du att det är en rättssäker ordning? Borde inte alla krigförande nationers krigsbrott hanterats av en oberoende tribunal? Varför dömdes tyskar till döden som varken hade dödat någon, varit aktiv i armén eller i regeringen? Exempelvis journalisten Julius Streicher som avrättades för att ha skrivit tidningsartiklar.
Citera
2014-02-26, 18:57
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Du och ditt jävla hat, är du tolv år gammal eller?

En rättegång ska genomföras enligt juridiska principer, inte demokratiska. Är du såhär okunnig eller trollar du? Hade du själv velat sitta i en rättegång och dömas av dom du precis krigat emot? Tycker du att det är en rättssäker ordning? Borde inte alla krigförande nationers krigsbrott hanterats av en oberoende tribunal? Varför dömdes tyskar till döden som varken hade dödat någon, varit aktiv i armén eller i regeringen? Exempelvis journalisten Julius Streicher som avrättades för att ha skrivit tidningsartiklar.

Då kan man fråga sig om du är fyra år? Blir du tänd på att yppa skällsord i varenda jävla inlägg? Tror du Milosowitch regim som var aktiv under Balkan och utförde folkmord var med när skyldiga dömdes kanske? Klart inga nazister fick te.x vara advokater för Göring, Speer, Pappen bl.a? Eller tror du verkligen det?
Senast redigerad av Gosif 2014-02-26 kl. 18:59.
Citera
2014-02-26, 19:09
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Då kan man fråga sig om du är fyra år? Blir du tänd på att yppa skällsord i varenda jävla inlägg? Tror du Milosowitch regim som var aktiv under Balkan och utförde folkmord var med när skyldiga dömdes kanske? Klart inga nazister fick te.x vara advokater för Göring, Speer, Pappen bl.a? Eller tror du verkligen det?
Vad yrar du om egentligen? Läs på lite om allt i största allmänhet innan du ger dig in i diskussioner du inte begriper dig på.
Citera
2014-02-26, 19:19
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
är vi alla medvetna om och trötta på.
Nej, det är vi alla inte alls trötta på.
Och du är inte ett smack medveten.
Du är totalt ignorant mot de grymheter som inträffade och totalt omedveten i debatten.

/VV
Citera
2014-02-26, 19:24
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Nej, det är vi alla inte alls trötta på.
Och du är inte ett smack medveten.
Du är totalt ignorant mot de grymheter som inträffade och totalt omedveten i debatten.

/VV
Säger onelinermannen som vuxit fast i den här forumdelen och trots åratal av dagliga inlägg aldrig bidragit med någonting av substans överhuvudtaget. Du är genomskådad för länge sen som den mytoman och propagandajude du är.
Citera
2014-02-26, 22:20
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Vad yrar du om egentligen? Läs på lite om allt i största allmänhet innan du ger dig in i diskussioner du inte begriper dig på.

Beskriv hur en oberoende tribunal skulle kunna hålla Nürnbergsrättegångarna?
Citera
2014-02-26, 22:44
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Beskriv hur en oberoende tribunal skulle kunna hålla Nürnbergsrättegångarna?
Det hade naturligtvis aldrig godkänts av dom allierade som hade vunnit kriget och mer eller mindre kontrollerade världen och som givetvis inte ville åtalas och dömas till döden för sina krigsbrott. Men om man skulle ha haft någon form av rättssäker ordning så kunde Schweiz, Sverige, kanske Portugal eller nåt i den stilen ha utsett en oberoende internationell tribunal av domare som faktiskt granskade bevis utifrån juridiska grunder och inte av politiska och hämndlystna skäl. Såvitt jag vet är det inte särskilt vanligt att två personer som varit i slagsmål sedan upprättar en egen domstol där den ene slagskämpen åtalar och avrättar den andre. Men ni tyskhatande förintelseteologer gillar ju tydligen sånt... Demokratiska rättegångar där man röstar fram domslut efter politiska åsikter snarare än efter forensiska bevis.
Citera
2014-02-27, 00:06
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Men ni tyskhatande förintelseteologer gillar ju tydligen sånt... Demokratiska rättegångar där man röstar fram domslut efter politiska åsikter snarare än efter forensiska bevis.

Åsikter har väldigt lite med vittnesmål där förövare bekänner brott. Ett bekännande räknas i all juridik som tungt bevismaterial. Kan dessa styrkas med annan bevisning finns det inte längre utrymme för "åsikter".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in