Citat:
Ursprungligen postat av
Mee123
Hej gott folk!
Nu är det så att jag måste ta GMAT senast juni för att resultaten ska hinnas skicka in 19 juni till skolan jag söker till. Jag hade egentligen planerat att börja plugga inför den under april/maj samtidigt som jag skriver kandidatuppsatsen. Nu är det så att min uppsatspartner hoppade av kursen (har inte kommit så långt) så jag måste skriva den helt själv. Detta sabbar självklart mina planer helt och jag måste nästan ge all tid till uppsatsen för att ens hinna med. Kanske hinner pluga endast några timmar i veckan, inte varje dag alltså. Mina matte kunskaper är rent ut sagt bedrövliga och jag behöver ge all tid åt det känner jag. Engelskan känner jag mig ganska säker på. Har jag någon chans att få 500+ tror ni? För att jag vill inte slösa onödig tid som jag kan ge till uppsatsen och pengar på något där jag inte har så stora chanser. Har inte gjort testprovet, den tar tid och har inte hunnit ännu.
Finns det någon som har sökt eller läser någon master program på su?

Lättaste sättet att få en prognos är nog att göra ett prep-test, även om de kan vara ganska missvisande ibland. Satte 740 på mitt sista prep-test innan det riktiga, men sen landade jag på 660 på det riktiga, så det kan skilja sig en del. Men du kan få en aning om vad du behöver förbättra etc om inte annat. Övningsuppgifter på gmatclub kan jag varmt rekommendera.
Om du är medel på både verbal och quant, dvs runt 50e percentilen, så hamnar du på ca 550.