2014-02-24, 20:29
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddler666
Vid det här laget borde han väl vara frisk, och det han har gjort är inte så jätte allvarligt.
Inte "allvarligt" som mord, men ett stört, psykiskt sjukt beteende och han kommer nog aldrig bli riktigt frisk.
Citera
2014-02-24, 20:31
Medlem
Citat:
Vid det här laget borde han väl vara frisk, och det han har gjort är inte så jätte allvarligt.

Om du anser att det inte är allvarligt att torturera och döda djur, så är du minst lika störd som honom!
Citera
2014-02-24, 20:59
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Skulle man släppa ut honom innan han är färdigbehandlad finns det en betydande risk att det eskalerar, om du förstår vad jag menar. Hade man bara låtit honom hållas skulle jag inte varit förvånad om han haft ett eller flera människoliv på sitt samvete vid det här laget. Jag påstår inte att det definitivt hade blivit så, men risken är tillräckligt stor för att jag i varje fall inte hade haft lust att chansa. Han sitter för närvarande alldeles utmärkt där han sitter.
Har för mig att det kommer ett nytt beslut från förvaltningsrätten i mars. Jag ska se till att fixa det också hade jag tänkt.
Kan inte låta bli att fundera lite på hur det gick för honom på det där mensa-testet han fick permis för i höstas.
Citera
2014-02-24, 21:01
Medlem
Sitter jimmi hansson på samma ställe som joel?
Citera
2014-02-25, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Varför tycker du det?
Kanske för att det har gått 5 år sedan han greps och det var DJUR han gav sig på. Visst, det är sjukt, men va fan, om han inte är botad efter fem år - skjut aset och lev vidare.
Citera
2014-02-25, 11:53
Bannlyst
Citat:
Sitter jimmi hansson på samma ställe som joel?
Jimmi har fyllt 17 (har för mig att han fyllde i oktober), nu så han sitter väl på något annat slags vårdhem. Joel är väl snäppet äldre och sitter i Växsjö om jag inte har helt fel.
Senast redigerad av iamqueensblvd 2014-02-25 kl. 11:59.
Citera
2014-02-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Jimmi har fyllt 17 (har för mig att han fyllde i oktober), nu så han sitter väl på något annat slags vårdhem. Joel är väl snäppet äldre och sitter i Växsjö om jag inte har helt fel.

Okej, båda dömdes ju till rättspsyk om jag inte har fel?
Citera
2014-02-25, 14:26
Bannlyst
Citat:
Okej, båda dömdes ju till rättspsyk om jag inte har fel?
Det stämmer bra det. Vilket är helt åt helvete enligt mig. Bägge två visste precis vad de höll på med, och att det var fel. Joel skröt om det på Flashback, likaså Jimmi. De ville att folk skulle reagera på det de höll på med. Och är man så pass medveten om vad man håller på med, då är man även medveten om risken att bli påkommen och få ett straff. Och såvida man inte levt i en grotta under hela sin uppväxt så vet man att man hamnar i fängelse om man begår grova brott.

Men det daltas och alla ska medicineras i Sverige. Ingen av de kommer bli friska. Jag tror inte det går att komma ifrån ett sånt systematiskt beteende som föreligger i dessa två. Om de kommer ut någon gång, och det är ett stort jävla om, så kommer det förmodligen inte dröja länge innan någon mister sitt husdjur.
Citera
2014-02-25, 15:42
Medlem
Citat:
Det stämmer bra det. Vilket är helt åt helvete enligt mig. Bägge två visste precis vad de höll på med, och att det var fel. Joel skröt om det på Flashback, likaså Jimmi. De ville att folk skulle reagera på det de höll på med. Och är man så pass medveten om vad man håller på med, då är man även medveten om risken att bli påkommen och få ett straff. Och såvida man inte levt i en grotta under hela sin uppväxt så vet man att man hamnar i fängelse om man begår grova brott.

Men det daltas och alla ska medicineras i Sverige. Ingen av de kommer bli friska. Jag tror inte det går att komma ifrån ett sånt systematiskt beteende som föreligger i dessa två. Om de kommer ut någon gång, och det är ett stort jävla om, så kommer det förmodligen inte dröja länge innan någon mister sitt husdjur.

Det stämmer bra det du säger. Jag vet inte hur det är med Joel men Jimmi sa att han hörde röster enligt "Kattplågarens advokat: Han mår dåligt"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5587189
Senast redigerad av TheRiddler666 2014-02-25 kl. 15:58.
Citera
2014-02-25, 16:26
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:

förstår inte ditt resonemang. Hade de inte dömts till rättspsyk så vettefan om de ens blivit frihetsberövade för att mörda katter.
Citera
2014-02-25, 16:33
Bannlyst
Citat:
Det stämmer bra det du säger. Jag vet inte hur det är med Joel men Jimmi sa att han hörde röster enligt "Kattplågarens advokat: Han mår dåligt"
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=5587189
Klart han mådde dåligt - han kom ju inte undan med sina illdåd. Och det skrev han ju själv att han skulle göra. Hans ego knäcktes och och skalades av.
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
förstår inte ditt resonemang. Hade de inte dömts till rättspsyk så vettefan om de ens blivit frihetsberövade för att mörda katter.
För det första så MÖRDAR man inte katter - man dödar de. Det finns en viss skillnad där. För det andra så finns det djurplågare där ute som byråkraterna har ansett vara tillräckligt friska för ett fängelsestraff. Folk som svälter sina hundar eller styckar de, de åker alla dit och blir straffade.

I Sverige verkar inte straffet väga så tungt dock om man inte gör det systematiskt så som Joel och Jimmi har gjort. Gör man det på deras sätt så höjs ögonbrynen ett extra snäpp och en stor jävla utredning genomförs. Oftast så blir det rättspsyk för djurplågare av Joel och Jimmis karaktär för att de bedöms ha en störning. Men hjälper vården? Varför inte slänga in de i en fängelsecell istället och låta de sitta där 5-6 år och ta sig en funderare på ifall de vill återvända till finkan efter avtjänad tid. Jag kan slå vad om att majoriteten hade svarat 'nej' på det.
Citera
2014-02-25, 16:46
Medlem
För några veckor sedan träffade jag en kille som gick i samma gymnasieklass som Joel. Killen berättade att Joel var allmänt trevlig, hade MVG i nästan alla ämnen. Han beskrevs som lite udda i vissa stunder. Han pratade väldigt ofta, ibland varje dag om kända massmördare, seriemördare och berömda mordfall. Han pratade om det med väldig enthusiasm. Joels klasskamrat sa till mig att han är säker på att om Joel inte hade åkt fast så hade han garanterat börja mörda människor, och det stämmer bra. Det är vanligt att först börja med insekter, sedan djur och för att senare gå över till människor. När Joels kompisar och klasskamrater fick reda på om dom döda djuren så visste dom nästan helt säkert vem det var. När det visade sig att det var Joel som låg bakom det så var dom flesta av hans bekanta inte särskilt överaskade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in