2014-02-19, 23:39
Medlem
redigtsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joystick-Junky
Hejsan.
Rökte en halv spliff igår och ska på arbetsintervju om en vecka. Behöver jag oroa mig?
Är 185 lång och väger 70kg. Senaste gången jag rökte förutom igår var en månad sedan och då delade jag en med några polare.
Vad har jag för chanser?
Antagligen är väl inte själva testet förrän några dagar efter intervjun?

De är nog lugnt annars kan du köpa provstickor på nätet så kan du kolla om du är ren och om du inte är ren så sjukanmäl dig tills du är ren
Drick mycket vatten och basta..
Hörde för längesen att man ska dricka citronvatten men det är säkert en myt
2014-02-20, 18:12
Medlem
Hej, jag ska lämna pissprov på en psykiatrisk mottagning för att få recept utskrivet. När jag ska göra provet är det 16 dagar sen senaste röktillfälle (cannabis). Rökt ganska dagligen i lite mindre än ett år med ganska många uppehåll på ca en vecka. Har några frågor:

1. Kommer det vara någon som tittar på (genom lucka eller annat) när jag tar provet? Där jag tar det är inte i anknytning med sjukhuset eller Polisen och psykiatrikern sa senast jag var där att jag skulle gå in i ett rum så skulle hon vänta utanför medan jag pissade men framgick inte om det var någon lucka eller så. Tog aldrig provet då så vet inte hur det är.

2. Det är rätt på gränsen va? Är ca 180cm och väger 63kg.

3. Om det är lucka borde det väl inte var några problem att säga att man inte vill pissa inför folk och be om blodprov istället?

4. Om det inte är lucka, skulle jag kunna ta någon annans piss då? Eller skulle det märkas pga att det är för kallt etc?

Tack och hej!
2014-02-21, 02:12
Medlem
Auzzaroos avatar
Jag fick åtalsunderlåtelse för 2 år sedan för bruk av cb. Jag har för en månad sedan sökt om körkortstillstånd och fick sedan hem ett brev där det stod att jag skulle på utredning för nykterhet.
Gick till maria idag och fick lämna test (analys), 19 dagar sen jag rökt.
Följde alla tips man har läst om och hoppas ju såklart på ett neg svar. Dock är det troligt att det är positivt då jag rökt regelbundet ett bra tag.
Min fråga är: Vad händer om det visar positivt? Har de rätt att ta kontakt med polis?

Tacksam för svar, mvh.
2014-02-21, 17:48
Medlem
redigtsnurrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auzzaroo
Jag fick åtalsunderlåtelse för 2 år sedan för bruk av cb. Jag har för en månad sedan sökt om körkortstillstånd och fick sedan hem ett brev där det stod att jag skulle på utredning för nykterhet.
Gick till maria idag och fick lämna test (analys), 19 dagar sen jag rökt.
Följde alla tips man har läst om och hoppas ju såklart på ett neg svar. Dock är det troligt att det är positivt då jag rökt regelbundet ett bra tag.
Min fråga är: Vad händer om det visar positivt? Har de rätt att ta kontakt med polis?

Tacksam för svar, mvh.

Jag tror inte polisen blir inkopplade men även om det inte visar något så kan det vara så att du får lämna prover ganska länge för att få körkortstillstånd och när du väl har körkortet så kan man få lämna prov för att få behålla det.
Beror säkert på hur mycket du har i belastningsregistret
2014-02-21, 18:31
Medlem
PennyBridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joystick-Junky
Hejsan.
Rökte en halv spliff igår och ska på arbetsintervju om en vecka. Behöver jag oroa mig?
Är 185 lång och väger 70kg. Senaste gången jag rökte förutom igår var en månad sedan och då delade jag en med några polare.
Vad har jag för chanser?
Antagligen är väl inte själva testet förrän några dagar efter intervjun?

Jag är inget proffs(som du ser i tråden) men en halv spliff borde nästan vara lugnt på 5-6dagar men drick lite extra vatten
Må väl!
2014-02-24, 12:12
Medlem
Har rökt ganska så konstant i några månader.
En femma är ganska enkelt att sluka för mig och mina vänner på två dagar.
9/10 gångerna är bra skit vi röker. Mitt problem är att 20 dagar innan körkortsprövotiden så torskar jag mitt körkort en morgon av en jävla kärring , helt nykter förstås men eftersom jag såg trött ut 7 på morgonen så blev det piss där det blev positivt, hur som helst det är inte det viktiga.

Nu har det gått 1 år innan jag får börja ta om hela skiten igen. Då måste jag även först o främst pissa i 6månader för att visa att jag är en REN kille och inte en våldtäktsman som kör över små barn såklart.

Nu har det gått ca 3-4 veckor. Börjar bli ivrig att ringa bolaget som jag skall pissa i en kopp åt för 2000kr+ per tillfälle, hur långt tycker ni experter att jag borde vänta ytterligare? Behöver jag det eller kan dessa metoder ev. hjälpa mig?

För övrigt:
180cm
70-75kg.
Mestadels lite underhudsfett resten muskler.
Tränar ofta, bastar ofta, crossfit m.m

Som en talare innan frågade, vet någon om polisen blir inkopplade ifall jag skulle torska igen nu?
Senast redigerad av HarryLjung 2014-02-24 kl. 12:15.
2014-02-25, 12:21
Medlem
MissVendettas avatar
Tjo

Gjorde en tråd om detta men den togs bort..
Tänkte höra lite om salivprov, vad syns på dessa i dagsläget?
Någon som har en lista? Samt hur länge olika substanser visas i saliv?

Tacksam för svar.

Mvh

Edit: Hur är det med alkohol? Hur länge visas det i urinprov tex?
Hört att dom har tagit fram en sticka som visar alkohol, vet inte
hur det är gällande salivprov.
2014-02-25, 12:34
Bannlyst
Har kört ett tjackrace (runt 2g) torsdag till söndag förmiddag och ska lämna urinprov den här torsdagen. Räcker 3l tranbärssaft (1L per dag) och 5L liter vatten varje dag för att provet ska komma negativt?
2014-02-25, 17:22
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
Har kört ett tjackrace (runt 2g) torsdag till söndag förmiddag och ska lämna urinprov den här torsdagen. Räcker 3l tranbärssaft (1L per dag) och 5L liter vatten varje dag för att provet ska komma negativt?

Är du på den här tråden nu och ställer fåniga frågor! Som jag sa i tidigare tråd; DET VISAR SIG!
2014-02-25, 17:46
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Är du på den här tråden nu och ställer fåniga frågor! Som jag sa i tidigare tråd; DET VISAR SIG!
Har du nå tips då?
2014-02-25, 18:32
Bannlyst
Hjälper det att dricka mkt vatten flera dagar innan urinprovet ska lämnas in eller funkar de bara om man dricker mkt precis innan (samma dag) urinprövningen?
2014-02-25, 19:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Har du nå tips då?

OM jag säger OM du gått på fast du visste att du skulle pissa senare;
1. Du är bara lite korkad.
2. Du är beroende och kan inte låta bli. Sök då hjälp innan du sjunker djupare i skiten.

Det hjälper inte att hälla i sig juice, du är fast.

OM du bara skriver för att skriva och kanske känna dig tuff, väx upp. Fortsätt med juicen, den är iaf nyttig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in