Har ägnat kvällen att slukas in i detta fall och det är allt väldigt fascinerande. Känns verkligen som man är där på tidningsredaktionerna som mottog de kryptiska breven när man läser dem. Mitt bett är att Richard Gaikowski var Zodiac för att han enligt mig till stor del liknar fantombilden iafl betydligt mer än Allen och att hans efternamn eller förkortning förekommer i ett av chiffrena som tidigare nämnts i tråden på ett väldigt långsökt sätt.
Det intryck man får av all läsa de inskickade breven är att gärningsmannen är totalt besatt av uppmärkmhet och att hävda sig själv som smartare än polisen exempelvis via poängräkningen 12- Zodiac 13, Police 0 etc. Det känns som att zodiac inte skulle sjunka till den låga nivån att fuska

d.v.s fuska i den mån att det riktiga namnet inte fanns i chiffret. Att Zodiak nämner att polisbil faktiskt stannade bredvid honom och att han totalt gjorde bort dem och om de sökt parken tydligare hade de hittat honom. Tyder på adrenalinkicken av att leka katt-mus lek med polisen, att ge ledtrådar och flyga farligt nära elden men komma undan. Där av tror jag riktiga namnet finns i chiffret. Richard Gaikowski bakgrund i det militära som fältläkare har viss överensstämmelse med breven då the zodiak är väldigt tydlig med väderstreck, exakta distanser, detta tycker jag är intressant. Visst flera intressanta faktorer som pekar åt honom, mer finns att läsa med tydliga kopplingar till tidningsredaktionerna med kompisar anställda vid.
Detta är ett hyfsat tungt vittnesmål enligt mig: *Nancy Slover, the police dispatcher who spoke with the Zodiac in July 1969, has identified Gaikowski's voice as being the same as the Zodiac's voice. Jag tror att pratar man med en seriemördare i telefon så minns man rösten väldigt väl bättre än om man eventuell såg honom från håll. En röst tror jag man känner igen bättre.
Det finns mycket som pekar dock åt att Allen är den skyldiga men jag tror han vill vara misstänkt. Zodiak fallet av naturliga skäl otroligt uppblossat i medierna och chifferna gjorde väl att Zodiak sågs som väldigt smart och där med många som tar åt sig mordet eller vill vara misstänkta som the zodiak. Allens handstil är hyfsat lik i jämförelse men det är även Richard Gaikowski och faktumet att polisen uppger att de fick intrycket att Allen ansträngde sig för att fejka sim handstil, ser jag inte som ett tecken att han är skyldig utan att han likagärna skulle kunna gjort det för att förstärka misstänksamheten emot honom.
Det är ganska ironiskt att de inskickade ledtrådarna och hetsen till medierna kanske var en bidragande orsak till att det aldrig löstes för att så pass många gärna vilja vara the Zodiac eller iafl komma in med misstankar, min impulsiva tanke är att poliskåren dränktes i tips och olika personer att utreda. De famlade för myclet och tappade bort sig i utredningen.
Ja du! Det blir min egna analys! Nu är det högtid att sova innan solen stiger upp om den inte redan gjort.