2014-02-25, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, det var nog därför Pep valde Bayern. Han skulle ha så inihelvete lite inflytande att han blev alldeles sprittig av glädje. Byxorna blev plötsligt oerhört trånga.

För övrigt vill jag bara påminna om att tyska spelare aldrig lämnar Tyskland och att det egentligen aldrig händer något i Tyskland.
Bitter much?!

Benatia ryktas till Bayern för övrigt.
2014-02-25, 10:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Självklart så lämnar dom Tyskland och det är ju bara kul att få se dom i andra ligor.
Tror dessutom att det kommer att ske en ökning av Tyska spelare utanför landet eftersom dom haft en rätt framgångsrik ungdomssatsning.

Finns väl ingen som kan tro att Bayern skulle matcha den lön som det nu spekuleras om som United skall ha erbjudit.
Matcha kan man..men man vill inte, då han inte är värd det helt enkelt. Det finns en anledning till varför han ännu inte ges nyckelroller i ett lag, oavsett tränare. Han är inget att lita på när det blåser snålt ännu, tyvärr. Sen finns det knappast någon sanning i uppgifterna. Det mesta talar för att han skriver på ett nytt kontrakt för Bayern.

Vidare. Till er Englandsfantaster här: Tyskland är inte som England. Pep är enbart tränare..INTE manager...Han har inte alls det inflytandet som ni är vana vid...men givetvis lyssnar sportchefen (i detta fallet Matthias Sammer) på honom om dom drar jämnt. Men tränaren har inte sista ordet. Sportchefen sitter f.ö. med på bänken vid matcherna och övervakar "nere på golvet" så att säga.
Senast redigerad av Steff83 2014-02-25 kl. 10:47.
2014-02-25, 15:56
Medlem
Viking-s avatar
John Obi Mikel ryktas till Inter (minns tyvärr inte källan).
Mikel vs Essien i ett Milanoderby? Jag tänkte skriva att konstigare saker har hänt men det vette fan.

Ytterst svårt att avgöra om han gjorde sig värd sin prislapp.
Jag undrar hur mycket Chelsea kan tänka sig att släppa honom för, ryktades om £8-12m i somras.

Säg £10m för Mikel, £35m för Luiz och sammanlagt £18-25m för Ba, Romeu, PvA, Marin, Moses & Torres så har man ett transferöverskott på drygt £75m under 2014 (ja, det är bara spekulationer men trots detta baserade på värderingar det ryktats om tidigare). Dessutom så har man minskat sina löner markant (iom att Essien också lämnade ).

Chelsea har säkert också budgeterat för att kunna köpa spelare oavsett om man har ett transferöverskott, så man bör kunna spendera upp till £100m utan att man riskerar FFP.

Jag säger inte att man kommer att göra det, men ändå lite insikt i hur Chelsea's sommar kan se ut.
Main targets kommer troligtvis att vara en striker samt vänsterback.
2014-02-25, 16:21
Medlem
anteri17s avatar
Mikel hade nog passat mer än väl i Serie A. Jag tycker priset det ryktas om är vettigt.

Inter skulle då sitta med Cambiasso och Mikel som mer hållande innerfältare. Guarin och Taider som powerfältare, Hernanes och Kovacic som offensiva playmakers. Det skulle faktiskt se ganska bra ut.
2014-02-25, 16:30
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Matcha kan man..men man vill inte, då han inte är värd det helt enkelt. Det finns en anledning till varför han ännu inte ges nyckelroller i ett lag, oavsett tränare. Han är inget att lita på när det blåser snålt ännu, tyvärr. Sen finns det knappast någon sanning i uppgifterna. Det mesta talar för att han skriver på ett nytt kontrakt för Bayern.

Vidare. Till er Englandsfantaster här: Tyskland är inte som England. Pep är enbart tränare..INTE manager...Han har inte alls det inflytandet som ni är vana vid...men givetvis lyssnar sportchefen (i detta fallet Matthias Sammer) på honom om dom drar jämnt. Men tränaren har inte sista ordet. Sportchefen sitter f.ö. med på bänken vid matcherna och övervakar "nere på golvet" så att säga.

Att Moyes har träffat Kroos agent är ju uppenbarligen sant. Sen vad som sagts där är ju naturligtvis svårt för oss att veta, kan naturligtvis vara förhandlingstaktik. Att United inte skulle ha några problem att ge honom en saftig lön kan vi nog slå klart iaf. Varför är du så övertygad att han stannar om du säger att Bayern inte vill matcha? Om en hög lön och en nyckelroll är vad han är ute efter så är det ju precis vad han skulle få om han gick till United. Men jag antar att Kroos agent bara sa "GLÖM DET, tyska spelare lämnar aldrig tyskland", varpå Moyes lommade iväg med huvudet nedsänkt.

Sluta för övrigt att få det att låta som om Pep är nån jävla nickedocka.
2014-02-25, 16:59
Medlem
Calogeros avatar
Jag tror att om Mazzarri stannar så

> John Obi Mikel
< Mateo Kovacic.
2014-02-25, 17:06
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag tror att om Mazzarri stannar så

> John Obi Mikel
< Mateo Kovacic.
Var kan Kovacic tänkas gå? En intressant spelare som positionsmässigt verkar ha en del gemensamt med Kroos. Kanske vore något för Emanelo och Co att tänka på.
2014-02-25, 20:11
Medlem
cyberkalles avatar
Snälla nån nog fan tror jag att Pep har en hel del att säga till om, visst ledningen i Bayern har enorm makt men inte fan är dom korkade och inte lyssnar och tar till sig av tankar idéer om hur han vill forma laget och med vem.

Sen tycker jag att du Steff nervärderar Kroos när du skriver att han är inget att lita på av vilken anledning skriver du så.

Kroos är ung och enormt talangfull spelare självklart är han ingen ledare/nyckelperson i ett lag som Bayern med två ikoner som Schweinsteiger och Lahm i laget.

Sedan så är det ju så att Moyes tagit kontakt med hans agent det kan du ju inte förneka så visst finns det sanning i ryktet.

Kroos måste ju vara en tillgång för alla lag i världen och det är väl riktigt smickrande att Bayern har spelare som är intressanta för klubbar runt om i Europa.
2014-02-26, 16:25
Medlem
afras avatar
Tror inte att Kroos har en tanke på att gå till United, som har en alltför medioker trupp. Varken Rooney eller van Persie är några stjärnor längre och Kroos skulle i detta sällskap själv bli en medioker spelare. Kroos behöver spela i ett system med mycket hög klass för att komma till sin rätt som spelare och det är precis det han har omkring sig i Bayern. De enda laget jag tror Kroos kan överväga att flytta till om han inte trivs i BM är Barcelona.
2014-02-26, 16:37
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Var kan Kovacic tänkas gå? En intressant spelare som positionsmässigt verkar ha en del gemensamt med Kroos. Kanske vore något för Emanelo och Co att tänka på.

Svårt att säga, men nog känns det som att Manchester United skulle kunna vara en trolig destination?
2014-02-26, 19:02
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Tror inte att Kroos har en tanke på att gå till United, som har en alltför medioker trupp. Varken Rooney eller van Persie är några stjärnor längre och Kroos skulle i detta sällskap själv bli en medioker spelare. Kroos behöver spela i ett system med mycket hög klass för att komma till sin rätt som spelare och det är precis det han har omkring sig i Bayern. De enda laget jag tror Kroos kan överväga att flytta till om han inte trivs i BM är Barcelona.
Nu är jag inte alls insatt i varken Kroos personlighet eller Bayern som klubb, men jag skulle inte bli förvånad om Kroos spelade för United efter sommaren. Säg vad man vill om Uniteds nuvarande truppkvalitet och tränare (). Men de är en av de största klubbarna i världen som fortfarande har stor attraktionskraft. Säg att man värvar Kroos och två tunga namn till så har man ju en riktigt fin trupp, tyvärr.

Kan Falcao gå till Monaco så kan Kroos gå till United. Pengar styr.
2014-02-26, 19:35
Medlem
Smirmats avatar
Nu vill RVP lämna till sommaren, enligt The Guardian.

Var tror ni han skulle kunna hamna i så fall?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in