2014-01-15, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Vad har Hamsik för position då? Jag trodde han var offensiv mittfältare?

Samma som Rooney och Kagawa har jag för mig.
2014-01-15, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Samma som Rooney och Kagawa har jag för mig.
I see, ifall det är så är det ju självklart en överflödig värvning. Jag trodde Hamsik var mer en Modric-typ (alltså man skulle kunna spela Modric-Carrick i ett 4-4-2, men Kagawa-Carrick känns inte klockrent. Spelartypsmässigt, vill säga)
2014-01-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
I see, ifall det är så är det ju självklart en överflödig värvning. Jag trodde Hamsik var mer en Modric-typ (alltså man skulle kunna spela Modric-Carrick i ett 4-4-2, men Kagawa-Carrick känns inte klockrent. Spelartypsmässigt, vill säga)

Mm då undrar man ju vem Moyes kollade in?
Det borde ju vara Hamsik? Vem annars?
2014-01-15, 22:13
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Hoppas de e hamsik men allra mest hoppas jag han va där för att ta över napoli så vi får en ny tränare vi borde tagit mourinho när vi hade chansne hade vi värvat mourinho o lewandowski hade vi nu lett ligan nu blir det ett mellan år
2014-01-15, 22:14
Medlem
4522s avatar
Citat:

Närmast ligger väl Inler, som genererat en hel del engelskt intresse under sina dagar. Även Dortmund har varit intresserade från och till.
2014-01-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Närmast ligger väl Inler, som genererat en hel del engelskt intresse under sina dagar. Även Dortmund har varit intresserade från och till.

Nja han är nog för defensiv. Det är ju det sista som behövs.
2014-01-15, 23:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Nja han är nog för defensiv. Det är ju det sista som behövs.

Skulle inte kalla Inler för en defensiv mittfältare. Han är en tvåvägsmittfältare som kan göra det mesta en mittfältare behöver kunna göra. Jag tror att han skulle fungera bra bredvid en tillbakadragen Carrick. Frågan är om hans kvalité är tillräckligt hög. Jämfört med Uniteds andra alternativ, ja, men i övrigt?
Senast redigerad av snillet_1 2014-01-15 kl. 23:59.
2014-01-15, 23:50
Medlem
anteri17s avatar
Hamsik skulle dock klara en rörlig Cleverley-roll snett framför Carrick på centralt fält. Han har spelat lite som defensiv regista/mittfältare i Napoli med blandat resultat, men han är alldeles oavsett ett bättre val än det man har nu. Om sedan Rooney säljs i sommar så konkurrerar Hamsik ut Kagawa på offensivt fält alla dagar i veckan.
2014-01-15, 23:54
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
United är sinnessjukt desperata efter en Modric typ, tycker man borde lägga allt sitt krut på att värva Gundogan vars kontrakt går ut 2015. Det är också galet hur man inte lyckades värva Özil och lät Arsenal ta den spelaren.

United går emot en mörk tid i en lång tid framöver, det är jag helt säker på, räkna med en ökenvandring under Moyes. Jag ser inte hur någon spelare som har potentialen eller redan är världsstjärna vill gå till United. Sanningen är att United sålde sin plats som ett av Europas 3-4 bästa lag när man sålde Ronaldo till Real, det där var nog Uniteds största misstag någonsin.
2014-01-15, 23:56
Medlem
anteri17s avatar
Ser ni ingen som helst risk att Matic blir samma typ av felköp som Javi Garcia blivit för City?
2014-01-16, 00:11
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Ser ni ingen som helst risk att Matic blir samma typ av felköp som Javi Garcia blivit för City?
Man kan lika gärna vända på det och fråga sig om Matic gör lika bra ifrån sig som Witsel eller Moutinho.
Varenda Benfica-supporter jag har sett skriva har sagt att Matic >> Garcia. Matic blev vald till ligans bästa spelare förra året (ganska imponerande för en defensiv mittfältare kan tyckas), vann månadens spelare tre gånger samt var mycket bra när de mötte Chelsea i EL-finalen. Ett plus till är hans enorma arbetskapacitet, han var spelaren som sprang mest av alla under gruppspelet i CL (snittar över 13 km/match). Han kan tackla, passa, dribbla, skjuta och lär vinna många luftdueller.

4522 nämnde att hans största svaghet skulle kunna vara att han är ganska långsam, vi får väl se om det skapar några större problem.

Det finns väl samma risk att han floppar som med alla andra värvningar, men just nu så finns det inte väldigt mycket som pekar på det. Ramires brukar också tillhöra de mittfältare som springer mest så det lär bli väldigt dynamiskt i mitten.
2014-01-16, 00:20
Medlem
Jag tror också att Hamsik skulle göra det bra som central mittfältare lite framför Carrick.
Har också för mig att det är hans "riktiga" position men att Napoli har spelat honom som offensiv mitt på senare år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in