Citat:
Det blir intressant att se vad som händer i Spurs i sommar. Jag personligen skulle gärna se att man värvar följande:
- En mittback (skulle inte bli förvånad om man värvar tillbaka Caulker)
- En vänsterback (ingen aning vem skulle vara ett rimligt alternativ där - känslan är att varenda toppklubb i Premier League jagar vänsterback och att Man United redan dragit det längsta strået i Shaw)
- En anfallare (Lukaku vore en dröm, men det är knappt så jag ens vågar hoppas på honom, Remy kanske är ett mer realistiskt alternativ?)
Många spelare verkar tyvärr vara ivriga att lämna klubben efter det skitår som varit och sett till att truppen dessutom, framför allt på mittfältet, är något överbefolkad lär ett flertal också göra så. Frågan är vilka det blir.
- Kaboul ser ut att få sitt kontrakt rivet efter alla sina skador.
- Rose och/eller Fryers får gärna lämna då de helt enkelt inte håller måttet.
- Paulinho kan mycket väl försvinna, där Spurs ev. kan dra nytta av sitt mycket fina samarbete med Real Madrid igen.
- Sandro verkar sugen på att lämna, liksom Capoue.
- Vad händer med Holtby, Livermore och Carroll när de nu återvänder efter sina lån?
- De enda spelare som jag verkligen, verkligen, verkligen inte vill se lämna - men som jag tyvärr fruktar att de själva gärna gör det - är Lloris (Monaco?) och Verthongen (Barcelona?). Jag hoppas dock innerligt att så inte blir fallet.
- Soldado får gärna sticka tillbaka till Spanien (Atlético Madrid?).
- En mittback (skulle inte bli förvånad om man värvar tillbaka Caulker)
- En vänsterback (ingen aning vem skulle vara ett rimligt alternativ där - känslan är att varenda toppklubb i Premier League jagar vänsterback och att Man United redan dragit det längsta strået i Shaw)
- En anfallare (Lukaku vore en dröm, men det är knappt så jag ens vågar hoppas på honom, Remy kanske är ett mer realistiskt alternativ?)
Många spelare verkar tyvärr vara ivriga att lämna klubben efter det skitår som varit och sett till att truppen dessutom, framför allt på mittfältet, är något överbefolkad lär ett flertal också göra så. Frågan är vilka det blir.
- Kaboul ser ut att få sitt kontrakt rivet efter alla sina skador.
- Rose och/eller Fryers får gärna lämna då de helt enkelt inte håller måttet.
- Paulinho kan mycket väl försvinna, där Spurs ev. kan dra nytta av sitt mycket fina samarbete med Real Madrid igen.
- Sandro verkar sugen på att lämna, liksom Capoue.
- Vad händer med Holtby, Livermore och Carroll när de nu återvänder efter sina lån?
- De enda spelare som jag verkligen, verkligen, verkligen inte vill se lämna - men som jag tyvärr fruktar att de själva gärna gör det - är Lloris (Monaco?) och Verthongen (Barcelona?). Jag hoppas dock innerligt att så inte blir fallet.
- Soldado får gärna sticka tillbaka till Spanien (Atlético Madrid?).
Vill inte se några stora ändringar, men behövs ett par spelare.
Målvakter:
Lloris, Archer, ??
Hoppas innerligt att Lloris stannar. Annars behöver man minst två nya målvakter. Friedels kontrakt går ut och Gomes kontrakt gick ut igår som jag förstått det. Jordan Archer kanske är redo att ta steget upp som andrekeeper.
Backlinjen:
Dawson, Chirches, Kaboul, Vertonghen, Naughton, Rose, Walker, Fryers
Det enda jag med säkerhet kan säga inför det här fönstret är att jag aldrig vill se Rose i en Tottenham-tröja igen. Så fruktansvärt arrogant på planen och totalt oduglig likaså. Han verkar vara bra alla svåra saker men är kass på allt "basic".
Kaboul är en säkerhetsrisk sen hans comeback från skador. Så synd då han var Tottenhams bästa spelare säsongen 11/12 i mitt tycke. Trodde att Tottenham hade mittbacksparet säkrat ett bra tag framöver med Kaboul/Vertonghen. Men så blev det icke, så en mittback behövs verkligen. Likaså en vänsterback.
Mittfält:
Dembele, Sandro, Paulinho, Capoue, Sigurdson, Eriksen, Chadli, Lamela, Townsend, Holtby, Livermore, Carroll, Bentaleb, Lennon
Mittfältet lär behövas trimmas också.
Sigurdson, Livermore och Dembele får gärna lämna för mig. Carroll ut på lån till en PL-klubb.
Anfallare:
Adebayor, Soldado, Kane
Jag är egentligen rätt nöjd med denna forwardsuppsättningen. Tror Soldado kommer prestera betydligt bättre nu efter ett år i England. Men om man som det rapporteras fått ett bud på runt £20 M av Athletico Madrid så är det bara att sälja av.
Så något sådant här nästa säsong kanske:
--------Lloris-------
Walker-Vert-Chirches-??
---Sandro-Paulinho----
-Lamela-Eriksen-Chadli
---------Ade----------
----------------------------------------------
I övrigt så ska Pochettino haft ett möte med Levy idag.