2014-05-13, 23:33
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det blir intressant att se vad som händer i Spurs i sommar. Jag personligen skulle gärna se att man värvar följande:

- En mittback (skulle inte bli förvånad om man värvar tillbaka Caulker)
- En vänsterback (ingen aning vem skulle vara ett rimligt alternativ där - känslan är att varenda toppklubb i Premier League jagar vänsterback och att Man United redan dragit det längsta strået i Shaw)
- En anfallare (Lukaku vore en dröm, men det är knappt så jag ens vågar hoppas på honom, Remy kanske är ett mer realistiskt alternativ?)

Många spelare verkar tyvärr vara ivriga att lämna klubben efter det skitår som varit och sett till att truppen dessutom, framför allt på mittfältet, är något överbefolkad lär ett flertal också göra så. Frågan är vilka det blir.

- Kaboul ser ut att få sitt kontrakt rivet efter alla sina skador.
- Rose och/eller Fryers får gärna lämna då de helt enkelt inte håller måttet.
- Paulinho kan mycket väl försvinna, där Spurs ev. kan dra nytta av sitt mycket fina samarbete med Real Madrid igen.
- Sandro verkar sugen på att lämna, liksom Capoue.
- Vad händer med Holtby, Livermore och Carroll när de nu återvänder efter sina lån?
- De enda spelare som jag verkligen, verkligen, verkligen inte vill se lämna - men som jag tyvärr fruktar att de själva gärna gör det - är Lloris (Monaco?) och Verthongen (Barcelona?). Jag hoppas dock innerligt att så inte blir fallet.
- Soldado får gärna sticka tillbaka till Spanien (Atlético Madrid?).

Vill inte se några stora ändringar, men behövs ett par spelare.

Målvakter:

Lloris, Archer, ??

Hoppas innerligt att Lloris stannar. Annars behöver man minst två nya målvakter. Friedels kontrakt går ut och Gomes kontrakt gick ut igår som jag förstått det. Jordan Archer kanske är redo att ta steget upp som andrekeeper.

Backlinjen:

Dawson, Chirches, Kaboul, Vertonghen, Naughton, Rose, Walker, Fryers

Det enda jag med säkerhet kan säga inför det här fönstret är att jag aldrig vill se Rose i en Tottenham-tröja igen. Så fruktansvärt arrogant på planen och totalt oduglig likaså. Han verkar vara bra alla svåra saker men är kass på allt "basic".

Kaboul är en säkerhetsrisk sen hans comeback från skador. Så synd då han var Tottenhams bästa spelare säsongen 11/12 i mitt tycke. Trodde att Tottenham hade mittbacksparet säkrat ett bra tag framöver med Kaboul/Vertonghen. Men så blev det icke, så en mittback behövs verkligen. Likaså en vänsterback.

Mittfält:

Dembele, Sandro, Paulinho, Capoue, Sigurdson, Eriksen, Chadli, Lamela, Townsend, Holtby, Livermore, Carroll, Bentaleb, Lennon

Mittfältet lär behövas trimmas också.

Sigurdson, Livermore och Dembele får gärna lämna för mig. Carroll ut på lån till en PL-klubb.

Anfallare:

Adebayor, Soldado, Kane

Jag är egentligen rätt nöjd med denna forwardsuppsättningen. Tror Soldado kommer prestera betydligt bättre nu efter ett år i England. Men om man som det rapporteras fått ett bud på runt £20 M av Athletico Madrid så är det bara att sälja av.

Så något sådant här nästa säsong kanske:

--------Lloris-------
Walker-Vert-Chirches-??
---Sandro-Paulinho----
-Lamela-Eriksen-Chadli
---------Ade----------

----------------------------------------------

I övrigt så ska Pochettino haft ett möte med Levy idag.
2014-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love

Ni får gärna citera mig sen när detta sker:

´´Tankovic får kontraktsförslag från Allsvenska lag men tackar nej till dessa då han enligt sig själv är för bra för Allsvenskan. Skriver istället på för Hellas Verona där han efter 6 månaders läktarplats lånas ut till diverse Serie B klubbar för att sen när kontraktet tar slut gå till något holländskt mittenlag.´´

Skulle inte förvåna mig alls om Tankovic hamnar i Italien i någon av de klubbar som har ett stall på 200 spelare, typ Genoa, för att sedan skickas iväg till Serie B. L.ex. Mikael Ishak, Agon Mehmeti etc.
2014-05-13, 23:51
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Skulle inte förvåna mig alls om Tankovic hamnar i Italien i någon av de klubbar som har ett stall på 200 spelare, typ Genoa, för att sedan skickas iväg till Serie B. L.ex. Mikael Ishak, Agon Mehmeti etc.
Tunn som en rögad ål, ändå så gör han mål, Agon Mehmeti, Agon Mehmeti!

Har Griezmann någon utköpsklausul?
2014-05-14, 00:01
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Tunn som en rögad ål, ändå så gör han mål, Agon Mehmeti, Agon Mehmeti!

Har Griezmann någon utköpsklausul?
Är det inte så att alla spanska spelare måste ha det? Hört den någonstans men sen om det stämmer eller ej låter jag vara osagt. Han lär ju vara ganska eftertraktad på marknaden efter den här säsongen han gjort och hans unga ålder.
2014-05-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
--------Lloris-------
Walker-Vert-Chirches-??
---Sandro-Paulinho----
-Lamela-Eriksen-Chadli
---------Ade----------

Är Chiriches verkligen tillräckligt bra för att vara ordinarie mittback i ett lag som slutar topp-4? Jag är tveksam.

Sedan är min känsla att minst en av brassarna på innermittfältet kommer att sticka i sommar om inte båda. Paulinho verkar ha intresse från både Real Madrid och Chelsea (lär inte minska om han utmärker sig i VM nu) och Sandro verkar lack nu när han blivit petad från VM-truppen. Jag kan dock tycka att innermittfältet Sandro-Paulinho saknar en tillräckligt bra passningsfot i vilket fall så det kanske är för det bästa.

Ade gjorde det bra post-AVB, men han är oberäknelig och jag ser gärna att man ersätter Soldado med en spelare som är tillräckligt bra för att peta Adebayor.
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
I övrigt så ska Pochettino haft ett möte med Levy idag.

The Guardian verkar sitta på information om att Pochettino är Levys förstaval. Sedan Southamptons ordförande Nicola Cortese lämnade klubben i januari, och att man dessutom lär tappa Lallana och Shaw i sommar, är det nog inte omöjligt att Pochettino kan tänka sig en flytt.
2014-05-14, 00:20
Medlem
Ledarens avatar
Själv tycker jag att det är dags att sälja Adebayor och plocka in någon annan, kanske Lukaku? Ser gärna även att Dembele stannar trots att han inte haft en bra säsong.
2014-05-14, 00:26
Avslutad
Jag tror van Gaal kan fixa ett riktigt toppnamn. Kanske Kroos.

Kroos, Shaw + en riktigt bra mittback, kanske Subotic eller Mangala, hade varit ett riktigt bra fönster. Sedan någon (eller några) breddvärvning(ar), James Milner/Adam Johnson? De är inte sämre än Young/Valencia...

van Gaal kanske får ordning på Nani, annars kan han skeppas iväg till Juventus eller något annat lag som vill ha hans signatur.

Jag har svårt att se hur Mata, Kagawa, Rooney och RvP skulle få tillräckligt med speltid, och hur alla de skulle kunna passa ihop i ett spelsystem. Därför lämnar förmodligen Kagawa i sommar. Han förtjänar ett lag som utnyttjar hans kunskaper. Chicharito kanske lämnar, och det är förståeligt. Jag hade gärna sett honom i Atlético Madrid...
2014-05-14, 00:28
Medlem
Puckotts avatar
Liverpool are ready to make Southampton an improved offer after an initial approach for the midfielder was rejected. (Tony Barrett)

25M?
2014-05-14, 01:19
Moderator
zanteras avatar
Skulle ärligt talat inte förvåna mig om Southampton lyckas håva in 60-65m för både Shaw och Lallana. De är inte i en situation där de behöver sälja, spelarna har varit lysande i år, och både Man United och Liverpool är desperata efter förstärkningar, samt har djupa fickor. Skulle Southampton tappa båda är det såklart tungt, men med pengarna de kan få in, kan de ju t.o.m förstärka sitt lag mot förra säsongen, förutsatt att smarta värvningar görs.
2014-05-14, 02:46
Medlem
Citat:
Liverpool are ready to make Southampton an improved offer after an initial approach for the midfielder was rejected. (Tony Barrett)

25M?

Luktar nästan lite Carroll/Downing/Henderson kring den prislappen. Har Kenny ett finger i spelet?
2014-05-14, 03:58
Avslutad
Citat:

25M?

Bra spelare men på tok för dyrt! Inte värd det om uppgifterna stämmer. Vi snackar fan om Costa som ryktas till Chelsea för 35 miljoner euro. När ska engelska spelare slutas övervärderas?
2014-05-14, 07:42
Medlem
Ska tilläggas att Southampton är bra på att få betalt för sina spelare, tänker på Walcott £10m från the Championship och Oxlade Chamberlain £15m från League One. Även Gareth Bale hade inbringat rätt hyfsade pengar om man inte kommit överens med Spurs om en lägre direktbetalning då de desperat behövde få in kapital i klubben.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in