2014-02-24, 17:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Men var som erbjuds i samband med ett kontaktsförlängning gör väl inte faktumet mindre sant att han är (om man nu tycker att han är det) underbetald i det kontrakt som han nu spelar under?

Jag tror att han kommer krita på ett nytt kontrakt med Bayern men det är väldigt mycket bra spelar som slåss om väldigt få platser och jag ser gärna även ex. Martinez som ett bra och evt möjligt Unitedköp.
När kontraktet skrevs för fyra år sedan så var dom 4,5 miljoner € per år en bra lön i Bayern nu har ju lönerna stigit kraftigt även där och jag antar att det sitter mer personlig prestige i löneanspråken än vad som egentligen är greppbart.
Har man 50 eller 60 miljoner i årslön så lär man inte spendera allt i alla fall.

Tror helt klart att Uniteds intresse är riktigt seriöst och mycket förståeligt så som deras säsong sett ut.

Hoppas han stannar dock.
2014-02-24, 17:13
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Kroos - ja, tack.

Tre-/fyrdubbla hans lön? Källa på det, tack. Hans nuvarande lön är €8m/år. Att trippla den lönen skulle innebära att Kroos får ca 214 miljoner kronor per år, eller nästan 18 miljoner kronor i månaden. Aldrig att det skulle hända. Han skulle i så fall ha en högre lön än vad både Ronaldo & Messi har för tillfället. Visst, det heter Silly Season, men det där är för löjligt för att ens vara i närheten av att vara trovärdigt.

Jag skrev ju var min källa kommer från?

Då vi med allra största sannolikhet kommer göra oss av med ett gäng medelmåttor i sommar, kommer det finnas en del pengar kvar. Vilket innebär att vi kan ge en saftig veckolön till ett par nya spelare. Jag ser det absolut inte som någon omöjlighet att Kroos skulle byta ner sig. Allt beror på lönen BM erbjuder och den lön United erbjuder. Är det en relativt liten skillnad väljer han att stanna, är det en väsentlig skillnad så lämnar han.

DM har ju själv sagt att det är spelare i Mata-klass man kommer rikta in sig på. Det kommer kosta en del såklart. Men om United missar CL i år och även nästa år går man miste om väldigt mycket pengar istället.
Senast redigerad av Valvanto 2014-02-24 kl. 17:16.
2014-02-24, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Jag skrev ju var min källa kommer från?

Då vi med allra största sannolikhet kommer göra oss av med ett gäng medelmåttor i sommar, kommer det finnas en del pengar kvar. Vilket innebär att vi kan ge en saftig veckolön till ett par nya spelare. Jag ser det absolut inte som någon omöjlighet att Kroos skulle byta ner sig. Allt beror på lönen BM erbjuder och den lön United erbjuder. Är det en relativt liten skillnad väljer han att stanna, är det en väsentlig skillnad så lämnar han.

DM har ju själv sagt att det är spelare i Mata-klass man kommer rikta in sig på. Det kommer kosta en del såklart. Men om United missar CL i år och även nästa år går man miste om väldigt mycket pengar istället.
Jo, men jag fick för mig att hans nuvarande lön var €8m - men det var den lönen Bayern har erbjudit honom i det nya kontraktet. Hans nuvarande lön är €4,5m och då är en trippling mycket rimligare än vad det hade varit om Kroos nuvarande lön var €8m. Ber om ursäkt.
2014-02-24, 17:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kroos underbetald? Bayern är inte direkt en låglöneklubb. Han har erbjudits en lön som motsvarar vad Arsenal ger Özil och verkar tycka det är på tok för lite.

Att Guardiola roterar bland sina stjärnspelare är väl inte konstigt med en så bred trupp? I helgen fick reservmålvakten Starke stå istället för Neuer som ett exempel.

Hans kontrakt just nu är inte särskilt lukrativt. Vad sedan Bayern har erbjudit honom är jag inte insatt i, och förmodligen inte något man som utomstående kan veta. Bayern har ju ett egenvärde av att gå ut med att han blivit erbjuden en ordentlig löneförhöjning i fall han nu lämnar. Man gjorde det man kunde osv.
2014-02-24, 17:31
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jo, men jag fick för mig att hans nuvarande lön var €8m - men det var den lönen Bayern har erbjudit honom i det nya kontraktet. Hans nuvarande lön är €4,5m och då är en trippling mycket rimligare än vad det hade varit om Kroos nuvarande lön var €8m. Ber om ursäkt.

Så är det. Ingen monsterlön han sitter på om man jämför med många andra spelare. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Förhoppningsvis blir det en flytt. Dreglar bara vid tanken!
2014-02-24, 18:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Så är det. Ingen monsterlön han sitter på om man jämför med många andra spelare. Ska bli intressant att se hur det utvecklar sig. Förhoppningsvis blir det en flytt. Dreglar bara vid tanken!

Alaba som precis skrev nytt kontrakt tjänade också ganska lite innan, har för mig att det var under €3m.

Ledningen i Bayern har ju själva sagt flertalet gånger, även efter det att snacket om Kroos seglade upp, att man inte kommer sälja någon som man själva inte vill sälja. Sammer har varit väldigt tydlig i frågan och Kroos verkar ha 2 alternativ. Spela ut kontraktet och gå till annan klubb då eller krita på nytt hos Bayern.

Lönen han blir erbjuden är dessutom densamma som Müller och absolut i paritet med hans roll i laget. Han är ingen inköpt spelare som man använder lön som lockning och han är ingen Lahm eller Bastian (ännu).

Att försöka göra som Rooney kommer inte löna sig i Bayern. Som Beckenbauer säger så är ingen spelare mer värd än lagets lönestruktur. Ruckas den kan det bli obalans i hela laget.
2014-02-24, 18:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Dröm bara. Det kommer inte hända. Detta kallas förhandlingar..om ett nytt kontrakt. I Bayern

.
2014-02-24, 18:58
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dröm bara. Det kommer inte hända. Detta kallas förhandlingar..om ett nytt kontrakt. I Bayern.

Ok. Verkar som du har koll på läget. Att döma ut något på förhand känns sådär, eller? Hur många trodde Özil skulle skriva på för Arsenal med handen på hjärtat? Som sagt. Detta är ingen omöjlighet. Pengarna styr fotbollen. Får inte Kroos den lön han är ute efter lär han se efter andra alternativ. Då står United där med papper och penna i högsta hugg. Eller något annat lag för den delen.
2014-02-24, 22:41
Medlem
Jag har inte följt Bayern så länge, men det har man ju förstått att det är många starka personligheter i Bayerns ledning så de viker nog inte ner sig mot Kroos och hans agent. Men de verkar alla lita fullt ut på Pep, inte minst för prestationen på planen, och vill han att Kroos ska stanna lär de gå med på lönekraven. Kroos och Pep hade "talat ut" efter petningen och då gick Kroos in och dominerade i Arsenalmatchen. Pep fick den reaktion han sökte, så han kommer nog stå bakom Kroos här.

Det är intressant att spekulera men det blir nog förlängning.
2014-02-25, 00:48
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Jag har inte följt Bayern så länge, men det har man ju förstått att det är många starka personligheter i Bayerns ledning så de viker nog inte ner sig mot Kroos och hans agent. Men de verkar alla lita fullt ut på Pep, inte minst för prestationen på planen, och vill han att Kroos ska stanna lär de gå med på lönekraven. Kroos och Pep hade "talat ut" efter petningen och då gick Kroos in och dominerade i Arsenalmatchen. Pep fick den reaktion han sökte, så han kommer nog stå bakom Kroos här.

Det är intressant att spekulera men det blir nog förlängning.
Å andra sidan är Peps inflytande över klubben väldigt litet. Han bestämmer hur det ser ut på planen och får i viss mån handla de spelare han vill ha men det är Rumenigge, Hoeness och Beckenbauer som bestämmer och Sammer som styr.
2014-02-25, 01:32
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Å andra sidan är Peps inflytande över klubben väldigt litet. Han bestämmer hur det ser ut på planen och får i viss mån handla de spelare han vill ha men det är Rumenigge, Hoeness och Beckenbauer som bestämmer och Sammer som styr.

Ja, det var nog därför Pep valde Bayern. Han skulle ha så inihelvete lite inflytande att han blev alldeles sprittig av glädje. Byxorna blev plötsligt oerhört trånga.

För övrigt vill jag bara påminna om att tyska spelare aldrig lämnar Tyskland och att det egentligen aldrig händer något i Tyskland.
2014-02-25, 06:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ja, det var nog därför Pep valde Bayern. Han skulle ha så inihelvete lite inflytande att han blev alldeles sprittig av glädje. Byxorna blev plötsligt oerhört trånga.

För övrigt vill jag bara påminna om att tyska spelare aldrig lämnar Tyskland och att det egentligen aldrig händer något i Tyskland.

Självklart så lämnar dom Tyskland och det är ju bara kul att få se dom i andra ligor.
Tror dessutom att det kommer att ske en ökning av Tyska spelare utanför landet eftersom dom haft en rätt framgångsrik ungdomssatsning.

Finns väl ingen som kan tro att Bayern skulle matcha den lön som det nu spekuleras om som United skall ha erbjudit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in