Resultat: Ska man se riktiga filmer på Youtube?
Ja
50,00%
16 röster
Nej
50,00%
16 röster
2014-02-24, 16:45
Medlem
Filleraols avatar
Är det någon som vet hur man får tillbaka så att man kan scrolla igenom alla sina prenumerationer i "sidebaren" som man kunnat tills för ett par dagar sen (i alla fall för mig)? Tyckte det var perfekt att kunna göra det och se om personerna man är subbad till hade laddat upp något nytt.

Ser ut så här just nu http://i.imgur.com/IBzgWSD.jpg
Bara en prenumeration visas åt gången hur jag än gör.
Kan heller inte klicka på "Mer >"
Har kollat igenom youtubeinställningar utan att lyckas lösa det.
Citera
2014-02-24, 23:16
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filleraol
Är det någon som vet hur man får tillbaka så att man kan scrolla igenom alla sina prenumerationer i "sidebaren" som man kunnat tills för ett par dagar sen (i alla fall för mig)? Tyckte det var perfekt att kunna göra det och se om personerna man är subbad till hade laddat upp något nytt.

Ser ut så här just nu http://i.imgur.com/IBzgWSD.jpg
Bara en prenumeration visas åt gången hur jag än gör.
Kan heller inte klicka på "Mer >"
Har kollat igenom youtubeinställningar utan att lyckas lösa det.

Alla prenumerationer i juste den rutan har försvunnit för vissa (gjorde för mig för ett tag sen), och man måste prenumerera om för varje kanal för att få tillbaka de i just den rutan. Drygt.
Citera
2014-02-25, 00:02
Medlem
Nya Youtube layouten kan suga min kuk!

Helt ärligt. Layouten ser ut som ett jävla skämt. Logotypen är delad på mitten, text och funktioner lagda ovanpå varandra i en jävla röra. Och vart fan är sökinställningarna där man kan sortera sina resultat? Det går inte längre att ex. sortera efter Uppläggningsdatum vilket är en funktion jag hade stor nytta av.

Kör med Google Chrome, blir det bättre med någon annan webbläsare tro?
Citera
2014-02-25, 00:05
Medlem
Jim-Morrisons avatar
YT är för bögar, riktiga män använder Liveleak
Citera
2014-02-25, 00:13
Medlem
zobs avatar
JAg tycker det ser liiiiite bättre ut om man kör med Opera, Speciellt på dom olika knapparna och menyn
Citera
2014-02-25, 00:18
Medlem
Kickexs avatar
Det är ingen idé att klaga. Du kommer sakna denna layouten när dom väl kommer med en ny.
Det har aldrig blivit bättre och kommer aldrig att göra det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
YT är för bögar, riktiga män använder Liveleak
Ja kanske om man vill må sämre när man mår dåligt.
Citera
2014-02-25, 04:33
Medlem
Myggizs avatar
Hej!

Är det bara jag som har problem med att spara klipp till ens favoriter? Det är efter senaste uppdaten av Youtube jag märkte att det inte funka. Det ska påpekas att jag har paserat 3000 klipp, men det finns väl ingen form av gräns?
Citera
2014-02-25, 08:16
Medlem
Vissa kan ha musik på sina videos när de inte ens äger musiken, medan andras videos blir borttagna när de har musik på sina klipp.

Hur fixar man sågat Youtube inte tar ner min klipp,som jag har klassisk musik på.

Det är en liten klipp på cirka tre minuter som jag så gärna vill lägga ut den på youtube.

Tack på förhand!
Citera
2014-02-25, 11:23
Medlem
Om kommentarer är disabled på en video, kan man på något vis se vilket datum det disablades?
Citera
2014-02-25, 12:00
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym
Vissa kan ha musik på sina videos när de inte ens äger musiken, medan andras videos blir borttagna när de har musik på sina klipp.

Hur fixar man sågat Youtube inte tar ner min klipp,som jag har klassisk musik på.

Det är en liten klipp på cirka tre minuter som jag så gärna vill lägga ut den på youtube.

Tack på förhand!

Allt beror på upphovsmannen, vilka regler de satt för varje låt de har i princip. Vissa struntar i att andra använder deras musik medan andra tar bort allt. Du kan annars testa att speeda upp låten en liten aning eller liknande. Andra youtube-användare kan även flagga ens videos ifall de upptäcker upphovsrättsskyddat material eller ifall videon är stötande osv.
Citera
2014-02-25, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous-Anonym

Tack på förhand!

Ett exempel är att du tar och kontaktar "personen" som äger musiken och frågar ifall du får ladda upp den med bilder osv osv.
Funkar inte det så får du inte använda musiken och då kommer ditt klipp bli nedtaget från youtube.

Ett annat exempel är ju att du tar och väljer "non-copyright" material/musik och lägger in istället.
För då är det ju så att du får använda dig utav den musiken till NÄSTAN vad som helst.

Det som många "youtubers" gör är att dom kontaktar personen och frågar ifall dom får använda deras musik.
Dock så går inte de flesta med på det, så istället för att du riskerar att bli "bannad" från youtube är att du tar och byter musik till non-copyright material istället.

//Finsken93
Citera
2014-02-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shep
Allt beror på upphovsmannen, vilka regler de satt för varje låt de har i princip. Vissa struntar i att andra använder deras musik medan andra tar bort allt. Du kan annars testa att speeda upp låten en liten aning eller liknande. Andra youtube-användare kan även flagga ens videos ifall de upptäcker upphovsrättsskyddat material eller ifall videon är stötande osv.
Det är alltså filmat med en kamera där man redan hör bakgrunds-musik. Det är ingenting som jag tänker lägga upp senare.

Utan tänk dig som en konsert. Man hör redan musiken. Musiken är redan med när man filmar.

Förstår du?

Jag har alltså en klassisk musik med i videon. Tror inte jag kan kontakta upphovsmannen. Däremot är det ju så otroligt många som har laddat upp klassisk musik. Förstår inte hur de kan det

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in