Om det står ''VI TAR EMOT ANSÖKNINGAR ENDAST PER MAIL!'' ska man bifoga sin cv och sitt personliga brev eller ska man skriva det i själva mailet? Jag har skrivit cv/pb i word dokument.
Då bifogar du dina ansökningsdokument i mejlet, dvs ditt cv samt ditt personliga brev. Som tidigare användare har sagt så skickar du helst dina ansökningsdokument i pdf-format.
Jag har endast erfarenhet från praktikplats när jag gick i 8nde klass Är det ens värt att ta med?
Tänk på att ett cv med ett jobb (även praktik) väger mer än ett tomt cv. Försök att istället lyfta fram dina studier på ett sätt så att du visar att din kompetens svarar mot den tjänst du söker och förklara därefter i ditt personliga brev varför arbetsgivaren ska välja just dig.
Tänk på att ett cv med ett jobb (även praktik) väger mer än ett tomt cv. Försök att istället lyfta fram dina studier på ett sätt så att du visar att din kompetens svarar mot den tjänst du söker och förklara därefter i ditt personliga brev varför arbetsgivaren ska välja just dig.
Jo visst, men jag har enbart gymnasiekompetens. Jag tar studenten i sommar.. läser dock en del på fritiden, läser just nu en bok om hur man hanterar folk och få deras empati t.ex.
Citat:
Use empathic listening to be genuinely influenced by a person, which compels them to reciprocate the listening and take an open mind to being influenced by you. This creates an atmosphere of caring, and positive problem solving.
Är sådant värt att ta med? Jag kommer söka jobb på ställen som Elgiganten, SIBA etc..
Är sådant värt att ta med? Jag kommer söka jobb på ställen som Elgiganten, SIBA etc..
De flesta (manliga) säljarna i dessa butiker är i åldern 25-30, dessutom har de säkert erfarenhet av andra säljarjobb sen tidigare. Så det är lite som russian roulette, när du bara har en praktik som bakgrund.
Såvida du inte är en 19-årig tjej förstås, då anställs man just för att man är en tjej. Tragiskt, men sant.
Men ingenting är omöjligt, försök sälja in dig och säg att du kan en del om datorer och håller dig uppdaterad om det senaste.
Underskatta dock inte ordbajsandet, bara i det här inlägget har jag lyckats skriva 8 rader text, utan att egentligen säga någonting.
Senast redigerad av ManJuice 2014-02-24 kl. 22:53.
Jag har tänkt besöka platserna, inte skicka mail med filerna. Ska jag skippa personliga brevet då? Tidigare platser jag jobbat på så fick jag anställning (utan CV/Pb) direkt så jag är inte så insatt och så långt som jag hunnit läsa i tråden den om att skicka via mail
Då bifogar du dina ansökningsdokument i mejlet, dvs ditt cv samt ditt personliga brev. Som tidigare användare har sagt så skickar du helst dina ansökningsdokument i pdf-format.
Jag har endast erfarenhet från praktikplats när jag gick i 8nde klass Är det ens värt att ta med?
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Jag har tänkt besöka platserna, inte skicka mail med filerna. Ska jag skippa personliga brevet då? Tidigare platser jag jobbat på så fick jag anställning (utan CV/Pb) direkt så jag är inte så insatt och så långt som jag hunnit läsa i tråden den om att skicka via mail
Viss skillnad på någon veckas (eller en veckas) praktikplats som grundskoleelev och en riktig anställning som myndig person. Medta personligt brev och CV.
Jo visst, men jag har enbart gymnasiekompetens. Jag tar studenten i sommar.. läser dock en del på fritiden, läser just nu en bok om hur man hanterar folk och få deras empati t.ex. Är sådant värt att ta med? Jag kommer söka jobb på ställen som Elgiganten, SIBA etc..
Då försöker du att lyfta fram dina gymnasiestudier så att kompetensen du erhåller från gymnasiet svarar mot den tjänst du söker. Tänk på att butiker som Elgiganten, Siba, Media Markt, etc, utannonserar sina tjänster på sin webbsida, du kan dock allt försöka.
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Som jag skrev ovan så utannonserar butiker som Elgiganten, Siba, Media Markt, etc, sina tjänster på sin webbsida vilket innebär att majoriteten av ansökningarna sker just på internet. Därav ska du alltid bifoga båda dina ansökningsdokument, dvs ett cv samt ett personligt brev. Skippa aldrig personliga brevet, ditt cv visar endast din kompetens medan ditt personliga brev visar varför arbetsgivaren ska anställa just dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Jake740
Tack för svaret!
Ingen orsak!
Citat:
Ursprungligen postat av Callistade
Fan, heter det varuplock eller varuplockning när man listar det i sin CV?
En butik delas oftast upp i flera olika avdelningar, som t.ex. varuplock, kassa, etc. Försök istället att förklara vad dina arbetsuppgifter bestod av samt vilken avdelning du arbetade på. Du kan inte säga att du jobbade med varuplockning, säg istället att du arbetade med varupåfyllning vilket tydligt förklarar vad du gjorde på avdelningen med varuplock.
En butik delas oftast upp i flera olika avdelningar, som t.ex. varuplock, kassa, etc. Försök istället att förklara vad dina arbetsuppgifter bestod av samt vilken avdelning du arbetade på. Du kan inte säga att du jobbade med varuplockning, säg istället att du arbetade med varupåfyllning vilket tydligt förklarar vad du gjorde på avdelningen med varuplock.
Vilket jävla skitsnack. Jag arbetade med varuplock (alt. plockning), och inte någon "påfyllnad", så när jag frågar om vilket ord som anses vara korrekt så finner jag det förbannat tröttsamt att bli tillsagd att istället beskriva vad jag gjorde.