Citat:
Ursprungligen postat av
Moa-
1. Skriv CV eller stava rätt till Curriculum vitae
2. Stryk arbetslivserfarenhet, att hålla fram att du saknar detta är ej positivt.
3. Byt gärna ut dina exempel på länder till "andra länder" eller något mer generellt, detta då länder du nämner är relativt lika varandra även om det givetvis föreligger skillnader. (Detta är något som går att argumentera i båda riktningarna, men alla resor har tydliga likheter med västländer och fotbollstema, olikheter påvisas bättre genom att skriva detta i öppnare ordalag...)
4. Vilka intyg har du att lämna? Du bör även skriva om referenser under rubriken referenser.
5. Har du inte haft någon praktik, extra uppdrag?
Grunden ser dock mycket bra ut!
Förslag på yrken är snabbmatsbranschen, lokalvård och telemarketing som samtliga alltid behöver folk.
1. Fixat!
2. Fixat!
3. Olikheter? Vilka delar skall man trycka på? Ska man ge exempel på i vilka uttryck ens kommunikationsförmåga och flexibilitet visade sig under ens vistelse där? Typ att man inte hade några problem att hitta och ta sig fram i staden? (Vilket jag inte hade.)
4. Det är väl bara betyg från gymnasiet egentligen.
5. No.
Ok, tack!
Såg precis att en snabbmatsrestaurang kedja sökte en tjänst(medarbetare) på deltid, ca10-15 tim/v.
I annonsen står det:
Citat:
Varmt välkommen med en ansökan senast den (datum) 2013.
Bifoga ditt CV, ett personligt brev och en bild.
Jag tolkar det som att man kan gå direkt till butiken och lämna in CV, personligt brev och göra en kort presentation. Eller jag har hört att det skall vara en bra metod för att sticka ut eftersom om du skickar på mail så är risken tämligen hög att hämna i "högen".
Alltså att man typ går dit, fråga efter restaurangchefen, skaka hand lämna över papperna och "visa framfötterna". Har hört att det skall vara en bra metod då du visar vem du är och att du är framåt och engagerad.
Nackdelen har jag hört är om man kommer när det är stressigt och då lätt kan uppfattas som att störande moment. För att förhindra det ska det tydligen vara bra att slå en pling dit och fråga om man kan komma över (alltså en intresseanmälan typ) och vilken tid som passar bäst för dem. Nackdelen med att ringa är att risken finns att man blir hänvisad till maila dem istället.
Vet inte riktigt hur jag skall gå till väga vad tycker ni?