2014-02-23, 20:10
Medlem
Hyperexiums avatar
labru quote:

Citat:
Ja, eller så ordnar hon det på så vis att hon får rättspsykiatrisk vård? (går det att få för narkotikabrott?)

Sannolikt genom att bevisa att det handlade om självmedicinering mot en psykisk sjukdom.

Citat:
Hon skriver förresten i kommentarerna på senaste blogginlägget att hon ska utredas igen, för en neuropsykiatrisk sjukdom. Vilka finns det kvar undrar jag då? Hon har väl redan fått aspergers och ADHD. (sorry, svååår ADHD.) Och jag har svårt att tro att hon skulle "nöja sig" med add. Kommer hon att få tourettes nu kanske?

Det är nog inte tänkt från hennes håll att hon ska få MER diagnoser utan istället att de diagnoser som ställts mycket väl kan vara felaktiga så då skulle jag ju gissa på att det snarare handlar om att få FÄRRE diagnoser men att dessa då blir korrekta.
Citera
2014-02-23, 21:03
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
labru quote:

Sannolikt genom att bevisa att det handlade om självmedicinering mot en psykisk sjukdom.

Det är nog inte tänkt från hennes håll att hon ska få MER diagnoser utan istället att de diagnoser som ställts mycket väl kan vara felaktiga så då skulle jag ju gissa på att det snarare handlar om att få FÄRRE diagnoser men att dessa då blir korrekta.

Ja med tanke på att hennes neuropsykiatriska diagnoser är ställda av kvacksalvar-Bengt under tiden B var aktiv i sitt missbruk samt bodde hemma hos honom så har kanske INM fått upp ögonen för att något inte står rätt till med asperger- och ADHD-diagnoserna och vill göra en seriös utredning.
Citera
2014-02-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labru
Ja, eller så ordnar hon det på så vis att hon får rättspsykiatrisk vård? (går det att få för narkotikabrott?)

Hon skriver förresten i kommentarerna på senaste blogginlägget att hon ska utredas igen, för en neuropsykiatrisk sjukdom. Vilka finns det kvar undrar jag då? Hon har väl redan fått aspergers och ADHD. (sorry, svååår ADHD.) Och jag har svårt att tro att hon skulle "nöja sig" med add. Kommer hon att få tourettes nu kanske?

OCH om nu hela opus dei/r-grejen går till rättegång, hur i helvete ska hennes målsägabiträde övertyga rätten om Bernys trovärdighet? Eller blir det en Tomas Quick av det hela?

Ursäkta men LOL! Du åker inte in på rättspsyk över ett futtigt narkotikabrott! Då ska du ha mördat någon eller gjort något helt over the top. Vilken dålig koll ni har.
Citera
2014-02-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Ursäkta men LOL! Du åker inte in på rättspsyk över ett futtigt narkotikabrott! Då ska du ha mördat någon eller gjort något helt over the top. Vilken dålig koll ni har.

Det är snarare så att det är DU som har dålig koll. Man behöver inte alls ha mördat någon eller begått ett speciellt spektakulärt brott för att hamna på rättspsyk. Det räcker med att brottet straffmässigt kan leda till mer än böter. Läs på.
Citera
2014-02-23, 21:25
Medlem
Citat:

Men fan va obildad du är! Öppna inte munnen om du inte
vet vad du pratar om.
Man kan hamna på rättspsyk utan att ha begått ett brott
överhuvudtaget. Tex om man har ett gravt självskadebeteende
och bara skadar sig själv kan man hamna där.
Men kan även hamna där över så "futtiga" brott som stöld om
ens psykiska hälsa inte tillåter att man kan avtjäna sitt straff i
fängelse.
Så snälla kom inte och tro att du är så jävla smart
för det är du inte!
Citera
2014-02-23, 21:30
Medlem
och för övrigt har jag kollat upp det här med narkotikabrott, och det kan såklart leda till rättspsykiatrisk vård. (där medger jag att jag inte tänkte längre än näsan, varför skulle det inte kunna göra det liksom.)

Ja men det låter ju rimligt det här med bernys diagnoser. Färre givetvis. Jag tolkade ev. hennes svar lite fel

Men återigen, trovärdigheten i en eventuell rättegång? Särskilt med tanke på att det samtidigt finns ett åtal för narkotikabrott. SAMT hennes diagnos paranoid schizofreni. plus allt annat som finns på henne.
Citera
2014-02-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Men fan va obildad du är! Öppna inte munnen om du inte
vet vad du pratar om.
Man kan hamna på rättspsyk utan att ha begått ett brott
överhuvudtaget. Tex om man har ett gravt självskadebeteende
och bara skadar sig själv kan man hamna där.
Men kan även hamna där över så "futtiga" brott som stöld om
ens psykiska hälsa inte tillåter att man kan avtjäna sitt straff i
fängelse.
Så snälla kom inte och tro att du är så jävla smart
för det är du inte!
Det stämmer men det är för att man idag inte vet var man ska placera patienter med gravt svåra självskadebeteenden. Rättspsyk är knappast rätt plats för dessa, inte ska de som mår så dåligt vara ibland grovt kriminella. Helt fel, if U ask me men personalen står väl handfallna.

Har aldrig hört att ett litet narkotikabrott skulle leda till rättspsyk, men men, kanske har jag fel... Du är ödmjuk, Labru..det är bra. Kommer man långt med i livet.
Citera
2014-02-25, 11:33
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Det stämmer men det är för att man idag inte vet var man ska placera patienter med gravt svåra självskadebeteenden. Rättspsyk är knappast rätt plats för dessa, inte ska de som mår så dåligt vara ibland grovt kriminella. Helt fel, if U ask me men personalen står väl handfallna.

Har aldrig hört att ett litet narkotikabrott skulle leda till rättspsyk, men men, kanske har jag fel... Du är ödmjuk, Labru..det är bra. Kommer man långt med i livet. :)

Men herregud. Att du alltid ska krångla till och prata runt saker istället för att bara göra en enkel googling som tar 25 sekunder (inklusive tiden att öppna ny flik och skriva in sökorden). Men JA man kan som psykiskt sjuk hamna på rättspsyk utan att ha begått brott och JO man kan bli dömd till LRV för narkotikabrott, stöld, mord eller vad man nu väljer att begå för brott.
Citera
2014-02-25, 18:14
Medlem
Denosynliges avatar
Berny prioriterar att tatuera sig över att betala sina skulder och sina mat fakturor. Jag är inte förvånad. Jag börjar tro att hon aldrig haft för avsikt att någonsin betala tillbaka sina skulder, hon samlar dem hellre på hög verkar det som. Hon verkar då inte dra sig för att dra på sig mer iaf.
Citera
2014-02-25, 22:38
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Berny prioriterar att tatuera sig över att betala sina skulder och sina mat fakturor. Jag är inte förvånad. Jag börjar tro att hon aldrig haft för avsikt att någonsin betala tillbaka sina skulder, hon samlar dem hellre på hög verkar det som. Hon verkar då inte dra sig för att dra på sig mer iaf.

Jag skulle bli mer förvånad om hon faktiskt skulle betala skulderna.

Men vi vet alla att det är jobbigt att ta tag i verkligheten, speciellt för Berny som vill leva i en misär-änglablod-heroin värld.
Jag hoppas dock att hon någon dag betalar tillbaka, inte för hennes skull men för dom som blivit bedragna av henne.
Citera
2014-02-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Men herregud. Att du alltid ska krångla till och prata runt saker istället för att bara göra en enkel googling som tar 25 sekunder (inklusive tiden att öppna ny flik och skriva in sökorden). Men JA man kan som psykiskt sjuk hamna på rättspsyk utan att ha begått brott och JO man kan bli dömd till LRV för narkotikabrott, stöld, mord eller vad man nu väljer att begå för brott.
Kan och blir är två olika saker. De sätter inte någon på rättspsyk över ett ringa narkotikabrott. Punkt.
Citera
2014-02-26, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Precis vad jag skulle gå in och skriva nu. Hon är fanimej så patetisk så det är helt sanslöst.
Göra rätt för sig måste vara väldigt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in