2014-02-22, 18:29
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
1. Tror du han är en mördare?
2. Hur stor del har Marina i det, enligt ditt synsätt?
3. Om Marina överlevt, hade hon då kunnat åtalas för medhjälp till mordförsök?

Pressas människan tillräckligt gm psykiska "spel" så tror jag att människan kan "klicka", ja.
Vare sig det gäller detta mål eller andra. Har ingen större åsikt ang FS vill dock se vattentäta bevis utan frågetecken, vem det än gäller när ngn skall dömas för mord och ev livstid.
Citera
2014-02-22, 23:52
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det där är väldigt svårt. De duktigaste snutarna jag vet tror jag alla skulle hamna under kategorin "har svårt att lägga sina personliga åsikter åt sidan". Det är därför de är så engagerade. Samtidigt är det väldigt viktigt att de inte får skygglappar på sig. Då är det farligt!

Farligt för vem? En kriminalare som år ut och år in sysslar med ett fall som i princip är uppklarat vad det gäller gm kan omöjligen lägga känslor åt sidan då det är en människa. Men för den sakens skull ska han sköta sitt arbete vilket Nejding har gjort. Hans familjs och hans namn satt den misstänkte mördaren och googlade på. Men det är ju "bara" en mördare så det ska väl passera.

Klart är att även en kriminalare har känslor och sorterar mord och mord, och har väl en hel del svårigheter att smälta allt precis som vilken annan människa som helst. Det som gärna sprids utan underlag här är ju något påhitt om Nejding vilket är åt helvete fel, så länge inte underlag finns.
Och jag skulle vilja påstå att man skyller på alla som har frågat eller ställt Fredrik mot väggen.
Dom har hudflängts i den här tråden, men för att rätt ska vara rätt så ska inte Nejding framstå som någon som inte lägger sina personlig åsikter åt sidan det är ren lögn.
Citera
2014-02-23, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Farligt för vem? En kriminalare som år ut och år in sysslar med ett fall som i princip är uppklarat vad det gäller gm kan omöjligen lägga känslor åt sidan då det är en människa. Men för den sakens skull ska han sköta sitt arbete vilket Nejding har gjort. Hans familjs och hans namn satt den misstänkte mördaren och googlade på. Men det är ju "bara" en mördare så det ska väl passera.

Klart är att även en kriminalare har känslor och sorterar mord och mord, och har väl en hel del svårigheter att smälta allt precis som vilken annan människa som helst. Det som gärna sprids utan underlag här är ju något påhitt om Nejding vilket är åt helvete fel, så länge inte underlag finns.
Och jag skulle vilja påstå att man skyller på alla som har frågat eller ställt Fredrik mot väggen.
Dom har hudflängts i den här tråden, men för att rätt ska vara rätt så ska inte Nejding framstå som någon som inte lägger sina personlig åsikter åt sidan det är ren lögn.
Jag har ingen aning om hur Nejding är. Rent taktiskt tycker jag man skulle gett fler förhörsledare chansen, eftersom förhören i stort sett inte gav något av värde. Det betyder inte att N är en kass polis, utan bara att någon annan kanske funkat bättre med FS.
Citera
2014-02-23, 00:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur Nejding är. Rent taktiskt tycker jag man skulle gett fler förhörsledare chansen, eftersom förhören i stort sett inte gav något av värde. Det betyder inte att N är en kass polis, utan bara att någon annan kanske funkat bättre med FS.

Du har missat Wetterskog då`? Och hans tidigare CV som kriminell? I så fall är det ingen än i dag som kommit någon vart och för min del slösar man vare sig tid eller pengar på just den här typen av kriminell.
Han va likadan mot allihop han är den typen. Tycka kan man absolut göra men mina skattepengar ska inte gå till daltande för att en sitter och ljuger och nekar. Jag har en aning om hur Nejding är däremot.

Och även då RÅ blev inblandad och överåklagaren så fortsatte man använda Nejding, så några taktiska drag va aldrig aktuella i det här fallet. Och det innebär nog att man visste att det hade ingen som helst betydelse för just den här personligheten.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-23 kl. 00:26.
Citera
2014-02-23, 01:10
Bannlyst
Citat:
Du har missat Wetterskog då`? Och hans tidigare CV som kriminell? I så fall är det ingen än i dag som kommit någon vart och för min del slösar man vare sig tid eller pengar på just den här typen av kriminell.
Han va likadan mot allihop han är den typen. Tycka kan man absolut göra men mina skattepengar ska inte gå till daltande för att en sitter och ljuger och nekar. Jag har en aning om hur Nejding är däremot.

Och även då RÅ blev inblandad och överåklagaren så fortsatte man använda Nejding, så några taktiska drag va aldrig aktuella i det här fallet. Och det innebär nog att man visste att det hade ingen som helst betydelse för just den här personligheten.
Man hade kunnat spars mer pengar genom att helt låta bli att förhöra FS.
Citera
2014-02-23, 12:15
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Man hade kunnat spars mer pengar genom att helt låta bli att förhöra FS.

Förhör måste hållas, så det ironiska i att låta bli för att spara pengar är inget som existerar.
Men förhören avslöjade av det lilla han yttrade att han ljög, så det är liksom en poäng med förhör.
Han trasslade in sig själv kan man säga och det framgår av all tydlighet.

Det näst sista förhöret hölls av Wetterskog även om Nejding va närvarande också, men han hade inget att tillägga utan bara frågor om vem som bestämt om husrannsakan och vem som tog beslut. Han förhörde förhörsledaren W istället och svarade knappt på frågorna. Sen spelade man in det på video, så man hade ryggen fri från anklagelserna från honom de som är rena lögner då givetvis.

Så nu är det väl ytterst synd om Fredrik Svensson som bara fick två förhörsledare som han inte klaffade med. Annat svammel om personliga åsikter som blandas med sin yrkesroll är ren lögn.
Citera
2014-02-23, 21:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Ingen har sagt att förhör inte ska hållas. MrsMagoo förvränger saker i sitt inlägg. Smålandstintin menade såklart att man inte behövde ha just BN som FHL då det inte gav så mycket, utan att man kunde prova med någon annan.

Jag skrev även tidigare att det inte är säkert att det skulle "hjälpa" att byta, men att man kunde försöka. Att låta Wetterskog förhöra (sista gången) var bra, men det är ingen skillnad eftersom BN satt med vid detta. Alltså ändrar ju såklart inte FS inställning då. Sen säger jag ÅTERIGEN att det är möjligt att det inte gjort någon skillnad ändå. Men det vet vi ju inte. För så jobbar ju inte polisen där...

BN visar sin tydliga PERSONLIGA åsikt från dag ett. Allt annat är lögn. Han må ha haft rätt, men han slant med tungan och uttalade sig klumpigt.
Citera
2014-02-23, 21:49
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
.... FS uppger att han funderade. Du kan inte mena att du inte förstår vad jag skriver? Blev förklaringen bättre/sämre av att FS tillslut uppgav att han tänkte på situationen med barnen? Hade det med mordutredningen att göra?

Är inte huvudfrågan: "skiter i vad du tänkte på, var fan var du?"
Eller???
Om vi backar, så var din huvudfråga att Fredriks situation med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Jag menade att N måste "pressa" Fredrik med frågor om varför han satt på en, ytterst obekväm, gravsten i timmar. (Om Fredriks situation med barnen skulle kunna förklara Fredriks sittning på graven, eller inte, har jag ingen synpunkt på.)

Vad du menar med att huvudfrågan är "skiter i vad du tänkte på, var fan var du?" Den begriper jag inte?

Jag vet inte om jag förstår vad du skriver.
Citera
2014-02-23, 22:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Om vi backar, så var din huvudfråga att Fredriks situation med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Jag menade att N måste "pressa" Fredrik med frågor om varför han satt på en, ytterst obekväm, gravsten i timmar. (Om Fredriks situation med barnen skulle kunna förklara Fredriks sittning på graven, eller inte, har jag ingen synpunkt på.)

Vad du menar med att huvudfrågan är "skiter i vad du tänkte på, var fan var du?" Den begriper jag inte?

Jag vet inte om jag förstår vad du skriver.

Om vi backar påstår Pastakrydda att Nejding lägger sina personliga åsikter i sitt arbete, och det har Pastakryddan hört från någon annan. Jag menar att det är stor jäkla lögn. Det är lika lögnaktigt som att resningen inte skulle ske.,

Det ingår i förhörstaktik att pressa det är liksom uppenbart om man vet något om förhörsteknik.
Man kan tycka en massa men veta eller belägga det har man ytterst svårt med.
Men det kan ju hända att Pastakryddan har fått orden om Nejding från Fredrik det vet man inte, och då förstår man ju desto mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det finns väl ingen som kunde fått bättre utdelning. Eller hur tänker du?

Man hade uppklarad gm polisiärt och man har fått han fälld, så kan man börja studera Nejdings andra fall och återkomma med lite mer substans i sina påståenden. Lögner är som sagt genomskådade för länge sedan i ämnet.

Det främsta målet är att leda utredningen framåt och få information i ett förhör.
Och man kan säga att Fredrik hade svårt att förklara sig, och därmed åkte han på en förklaringsbörda.
Så förhöret i sig är helt okej ingenting annat.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-23 kl. 22:13.
Citera
2014-02-23, 22:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ingen har sagt att förhör inte ska hållas. MrsMagoo förvränger saker i sitt inlägg. Smålandstintin menade såklart att man inte behövde ha just BN som FHL då det inte gav så mycket, utan att man kunde prova med någon annan.

Jag skrev även tidigare att det inte är säkert att det skulle "hjälpa" att byta, men att man kunde försöka. Att låta Wetterskog förhöra (sista gången) var bra, men det är ingen skillnad eftersom BN satt med vid detta. Alltså ändrar ju såklart inte FS inställning då. Sen säger jag ÅTERIGEN att det är möjligt att det inte gjort någon skillnad ändå. Men det vet vi ju inte. För så jobbar ju inte polisen där...

BN visar sin tydliga PERSONLIGA åsikt från dag ett. Allt annat är lögn. Han må ha haft rätt, men han slant med tungan och uttalade sig klumpigt.
Det fetade.

Det visade ju sig att han hade det! Att han slant med tungan spelar ingen roll nu. Eller hur?
Citera
2014-02-23, 22:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Jag skrev även tidigare att det inte är säkert att det skulle "hjälpa" att byta, men att man kunde försöka.
Varje fhl har sin teknik, och BN plockade fram allt som gick att plocka fram med en så pass verbalt dement person som den han i FS:s gestalt hade framför sig; en person som såväl de facto som pga trög tankeverksamhet och rena lögner inte förstod de enklaste frågeställningar:
Redan i sitt första förhör fick han fram hur förorättad FS (fortfarande) kände sig:
Citera
2014-02-23, 22:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Om vi backar påstår Pastakrydda att Nejding lägger sina personliga åsikter i sitt arbete, och det har Pastakryddan hört från någon annan. Jag menar att det är stor jäkla lögn. Det är lika lögnaktigt som att resningen inte skulle ske.,

Det ingår i förhörstaktik att pressa det är liksom uppenbart om man vet något om förhörsteknik.
Man kan tycka en massa men veta eller belägga det har man ytterst svårt med.
Men det kan ju hända att Pastakryddan har fått orden om Nejding från Fredrik det vet man inte, och då förstår man ju desto mer.
Vad Pastakrydda hört hoppas jag vi får ta del av. Det andra håller jag med dig om fullt ut.

Citat:
Man hade uppklarad gm polisiärt och man har fått han fälld, så kan man börja studera Nejdings andra fall och återkomma med lite mer substans i sina påståenden. Lögner är som sagt genomskådade för länge sedan i ämnet.

Det främsta målet är att leda utredningen framåt och få information i ett förhör.
Och man kan säga att Fredrik hade svårt att förklara sig, och därmed åkte han på en förklaringsbörda.
Så förhöret i sig är helt okej ingenting annat.
Precis. Så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in