Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Om vi backar, så var din huvudfråga att Fredriks situation med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Jag menade att N måste "pressa" Fredrik med frågor om varför han satt på en, ytterst obekväm, gravsten i timmar. (Om Fredriks situation med barnen skulle kunna förklara Fredriks sittning på graven, eller inte, har jag ingen synpunkt på.)
Vad du menar med att huvudfrågan är "
skiter i vad du tänkte på, var fan var du?" Den begriper jag inte?
Jag vet inte om jag förstår vad du skriver.
Om vi backar påstår
Pastakrydda att Nejding lägger sina personliga åsikter i sitt arbete, och det har Pastakryddan
hört från någon annan. Jag menar att det är stor jäkla lögn. Det är lika lögnaktigt som att resningen inte skulle ske.,
Det ingår i förhörstaktik att pressa det är liksom uppenbart om man vet något om förhörsteknik.
Man kan tycka en massa men veta eller belägga det har man ytterst svårt med.
Men det kan ju hända att Pastakryddan har fått orden om Nejding från Fredrik det vet man inte, och då förstår man ju desto mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kallix
Det finns väl ingen som kunde fått bättre utdelning. Eller hur tänker du?
Man hade uppklarad gm polisiärt och man har fått han fälld, så kan man börja studera Nejdings andra fall och återkomma med lite mer substans i sina påståenden. Lögner
är som sagt genomskådade för länge sedan i ämnet.
Det främsta målet är att leda utredningen framåt och få information i ett förhör.
Och man kan säga att Fredrik hade svårt att förklara sig, och därmed åkte han på en förklaringsbörda.
Så förhöret i sig är helt okej ingenting annat.