2014-02-23, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Det jag vill säga är uppenbart. Ropa inte på män när det hettar till! Sköt dig själv, precis som vilken man som helst får göra!

Du jämför en man med en kvinna eller ett gäng mot en kvinna? Ni är verkligen patetiska.
Hur vill du att samhället ska förändras om alla sköter sig själva? Du menar att om jag ser en svensk tjej misshandlas framför mig så ska jag sköta mig själv och gå förbi obemärkt? Du är riktigt patetisk. Klart man rycker in när det behövs och det skulle vilken ordentlig man göra om han vill ha en förändring och ser ner på våldtäktsmän. Flera röster är bättre än en röst.
Citera
2014-02-23, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Det jag vill säga är uppenbart. Ropa inte på män när det hettar till! Sköt dig själv, precis som vilken man som helst får göra!
Men om du nu inte bryr dig om att kvinnor blir våldtagna så kan då kan du ju helt enkelt låta kvinnor sköta sig själva då.

Varför ska du då lägga dig i hur de klär sig?
Citera
2014-02-23, 15:27
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Det är så här, om en kvinna har en kjol som är kort upp till fittan och en tröja som sitter tight så att tuttarna syns som fan då ska kvinnan faaaan inte klaga om hon blir våldtagen. Håller ni med? (om ni inte gör det då är ni idioter, speciellt ni som är föräldrar till en dotter)

Vi kör burka eller hur ? Hijab även för svenskar, jävla idiot!!
Citera
2014-02-23, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men om du nu inte bryr dig om att kvinnor blir våldtagna så kan då kan du ju helt enkelt låta kvinnor sköta sig själva då.

Varför ska du då lägga dig i hur de klär sig?

Jag var medveten om det han försökte skriva.
Klä dig ordentligt så slipper du våldtäkt. Att ett sånt tänk finns hos män är för mig märkligt.
Citera
2014-02-23, 15:30
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Jag var medveten om det han försökte skriva.
Klä dig ordentligt så slipper du våldtäkt. Att ett sånt tänk finns hos män är för mig märkligt.

Speciellt med tanke på att all forskning i ämnet säger att det inte finns något samband mellan våldtäkt och hur offret är klädd.
Citera
2014-02-23, 16:34
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Speciellt med tanke på att all forskning i ämnet säger att det inte finns något samband mellan våldtäkt och hur offret är klädd.
Hur gick den forskningen till? Ledsen att meddela men mycket av det som du antagligen tror dig veta om våldtäkt är svammel, t.ex att våldtäkt inte ha med sex att göra utan det är makt som är drivande
Citera
2014-02-23, 16:56
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Med samma logik borde det vara ett helt riskfritt beteende att som turist gå runt i ödsliga parker eller slumkvarter med ett fullproppat gult forex-kuvert hängandes runt halsen och senaste mobiltelefonen och systemkameran i högsta hugg.

Alla är inte rovdjur, men för de som är det är det ju att betrakta som ett lätt byte. Ett försäkringsbolag underkänner som regel den sortens dumdristighet precis som när man har lämnat bilen olåst eller lagt ifrån dig mobilen på en fest och fått den stulen.

Varför skall en kvinna friskrivas ansvar om hon utsätter sig för samma sorts scenario? Är hennes kropp åtråvärd så är den också stöldbegärlig.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2014-02-23 kl. 17:20.
Citera
2014-02-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Med samma logik borde det vara ett helt riskfritt beteende att som turist gå runt i ödsliga parker eller slumkvarter med ett fullproppat gult forex-kuvert hängandes runt halsen och senaste mobiltelefonen och systemkameran i högsta hugg.

Alla är inte rovdjur, men för de som är det är det ju att betrakta som ett lätt byte. Ett försäkringsbolag underkänner i regeln den sortens dumdristighet precis som när man har lämnat bilen olåst och fått den stulen.

Varför skall en kvinna friskrivas ansvar om hon utsätter sig för samma sort scenario?

Därför att en kvinna inte är ett kuvert fullt med stålars. Hon är en mänsklig individ med fulla mänskliga rättigheter.
Citera
2014-02-23, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Därför att en kvinna inte är ett kuvert fullt med stålars. Hon är en mänsklig individ med fulla mänskliga rättigheter.

Fast det förstår du väl själv att om en kvinna som väcker stor lust hos män, medvetet går runt och gör sig sexig så att män blir kåta på henne, att hon har ett ansvar i att män närmar sig henne, både positivt och negativt.
Citera
2014-02-23, 17:15
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Hur gick den forskningen till? Ledsen att meddela men mycket av det som du antagligen tror dig veta om våldtäkt är svammel, t.ex att våldtäkt inte ha med sex att göra utan det är makt som är drivande

Här är lite i ämnet.

http://www.ncur20.com/presentations/14/1474/paper.pdf

http://www.d.umn.edu/cla/faculty/jha...925/myths.html

http://www.stlmag.com/St-Louis-Magaz...asing-Rabbitt/

http://scholarship.law.duke.edu/cgi/...e%20clothes%22
Citera
2014-02-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maktoveryou
Fast det förstår du väl själv att om en kvinna som väcker stor lust hos män, medvetet går runt och gör sig sexig så att män blir kåta på henne, att hon har ett ansvar i att män närmar sig henne, både positivt och negativt.

Och var exakt vill du dra gränsen för henne s.k. skyldighet och mäns skyldighet för sina egna handlingar?
-vistas utomhus?
- existera?
- använda mascara?
- röd kjol istället för blå?
- 3 cm nedanför knät eller 3 cm ovanför knät?
- BH eller inte BH?
- håret i knut eller utslaget?

Är jag helt trygg som attraktiv kvinna om jag har BH, 3 cm nedanför knät kjolar och inte använder mascara? Svar: nej. Du är inte ens trygg om du är heltäckt.

Våldtäkt = att tvinga sig på andra sexuellt som inte vill är enbart förövarens handling och därmed hens skuld. Allt annat blir ofelbart tramsigt.

Kolla skotittarens länkar så ser du dessutom att det inte finns någon korrelation mellan lättkläddhet och våldtäkt.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-02-23 kl. 17:23.
Citera
2014-02-23, 17:18
Medlem
fuck-its avatar
Det är oroväckande hur många sadister det finns.. För det är det man är om man tycker det är ok med våldtäkt, oavsett omständigheterna. Klart man kan bli kåt av anblicken av en lättklädd kvinna men man har en grov störning om man blir sexuellt upphetsad (och får upp den) av att våldföra sig på någon som dessutom gråter, skriker och gör allt hon kan för att ta sig loss från den otäcka situationen. Det är så sjukt äcklande och främmande för mig att imbeciler som TS med flera dessutom försöker rättfärdiga detta beteende. Sjuka människor som TS borde låsas in för sin störning och hållas borta från samhället med solande och badande tjejer i bikinis på sommaren som enligt honom "ber om det"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in