Citat:
Ursprungligen postat av
Locho
Herregud... Att ta sådant här på allvar är ju grovt på sitt sätt.. Hade blivit lite sur om någon påpekade att jag tog bort dom från FB... Har själv insett att människor inte kan ta emot kritik så då är det lättare att bara ta bort utan att säga att man stör sig på personen och påpeka varför man stör sig på personen, de som inte ger mig respons tar jag bort helt enkelt, samma gäller väl om personen känner så för mig, inte för att man bryr sig något märkvärdigt.
Har dock personer som jag inte gillar så mycket som vänner på FB, men ser endå att jag kan lära mig något av att ha dessa som vänner.
Sluta ha ett beteende som liknar ett parasit beteende, om ni känner sammanhörighet genom FB så är något grovt fel med er syn på människor.
Antingen tar man ju bort någon utan direkt anledning (eller personliga skäl som inte har med dem att göra), eller så gör man ju det för att de är ointressanta och/eller tråkiga. I vilket fall så är det ju bäst för båda parter om det inte dras upp och ska pratas om, bara acceptera att ni inte längre är
facebookvänner.
Vill ni vara helt säkra på att det inte är något personligt mot er så kan ni ju ringa upp personen (och naturligtvis inte nämna Facebook) och prata lite, bjuda ut dem på någon rolig aktivitet och se om de hakar på. Men jag förstår inte hur ni orkar lägga så mycket tid på det, vill någon inte vara vän med mig så är det helt upp till dem - jag klarar mig bra ändå.