2014-02-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Acqua di Parma Colonia och Colonia Essenza, även om att jag läst på forum att vissa tycker åtminstone Colonia doftar rengöringsmedel. Själv tycker jag att de är helt underbara och väldigt osyntetiska. Har även beställt Colonia Assoluta nu och hoppas att det blir ytterligare ett sommaralternativ.

Colonia är inte min kopp av te, dock har Essenza alltid varit en favorit. Har du provat Bond no 9? Jag tycker att de gör fantastiska dofter, har själv Riverside Drive, dock har jag tröttnat rejält på denna då det var ett ogenomtänkt köp. Om du inte har provat, så tycker jag att du borde göra det. Hamptons är en fin sommardoft.
Senast redigerad av clarre2 2014-02-20 kl. 16:31.
Citera
2014-02-20, 17:38
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clarre2
Colonia är inte min kopp av te, dock har Essenza alltid varit en favorit. Har du provat Bond no 9? Jag tycker att de gör fantastiska dofter, har själv Riverside Drive, dock har jag tröttnat rejält på denna då det var ett ogenomtänkt köp. Om du inte har provat, så tycker jag att du borde göra det. Hamptons är en fin sommardoft.
Jag har testat många Bond No 9, men gillar inte riktigt någon av dem.
Citera
2014-02-20, 18:04
Medlem
mr.demons avatar
Nån som testat Bvuglari aqua marine? Beställde den och Boss dark blue nyss. Dark blue har jag haft förut, men aldrig nån aqua doft. Nån som vet om den doftar sommar friskt?
Citera
2014-02-20, 18:44
Medlem
3rds avatar
Citat:
Acqua di Parma Colonia och Colonia Essenza, även om att jag läst på forum att vissa tycker åtminstone Colonia doftar rengöringsmedel. Själv tycker jag att de är helt underbara och väldigt osyntetiska. Har även beställt Colonia Assoluta nu och hoppas att det blir ytterligare ett sommaralternativ.
Assoluta är ett perfekt alternativ till sommardoft. Tycker tom den gör sig bättre än originalet
Citera
2014-02-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Nån som testat Bvuglari aqua marine? Beställde den och Boss dark blue nyss. Dark blue har jag haft förut, men aldrig nån aqua doft. Nån som vet om den doftar sommar friskt?
Helt ok får vår och sommar. Orginalet Aqva är bättre i min mening än Marine.
Citera
2014-02-20, 19:18
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Helt ok får vår och sommar. Orginalet Aqva är bättre i min mening än Marine.

Okej. Jag bara chansade. 299 spänn är ju inte hela världen, finns säkert nån som gillar den om jag ej gör.
Citera
2014-02-20, 19:23
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Assoluta är ett perfekt alternativ till sommardoft. Tycker tom den gör sig bättre än originalet
Jag har testat den för väldigt längesen men valde en annan doft framför den då, minns ej vilken. Hur som helst ska det bli kul att återigen få stifta bekantskap med den. Trots alla andra fina dofter man äger så finns det inget som slår AdP just nu. Antar att det är vårkänslorna .
Citera
2014-02-21, 16:45
Medlem
irrblosss avatar
Nu kom jag på varför jag inte köpte AdP Colonia Assoluta en gång i tiden. Öppningen! Gillar den inte alls, men nu en halvtimme senare så har den förvandlats till något helt underbart. Mycket trevlig doft! Om jag ska rangordna får det nog ändå bli:
1. Colonia
2. Essenza
3. Assoluta
4. Intensa

Essenza och Colonia slåss lite om första platsen om jag ska vara helt ärlig, men som helhet är nog ändå originalet den bästa.
Citera
2014-02-21, 17:07
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Nu kom jag på varför jag inte köpte AdP Colonia Assoluta en gång i tiden. Öppningen! Gillar den inte alls, men nu en halvtimme senare så har den förvandlats till något helt underbart. Mycket trevlig doft! Om jag ska rangordna får det nog ändå bli:
1. Colonia
2. Essenza
3. Assoluta
4. Intensa

Essenza och Colonia slåss lite om första platsen om jag ska vara helt ärlig, men som helhet är nog ändå originalet den bästa.
Alltså jag sniffade på mitt Colonia sample och jag kan inte förstå dom som tycker det luktar rengöringsmedel osv, det doftar bara klass...och sommar, för mig.
Citera
2014-02-21, 17:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Alltså jag sniffade på mitt Colonia sample och jag kan inte förstå dom som tycker det luktar rengöringsmedel osv, det doftar bara klass...och sommar, för mig.
Nej, om de sa var de hade hittat rengöringsmedlet så hade man kunnat köpa på sig ett par flaskor sådant. Hade inte haft något emot om min lägenhet doftade Colonia efter vårstädningen .
Citera
2014-02-21, 20:48
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
1. Colonia
2. Essenza
3. Assoluta
4. Intensa

Av ren nyfikenhet, har fortfarande inte riktigt fått tummen ur och undersökt detta hus på allvar än och bara hunnit testa Colonia Intensa och Colonia Intensa Oud, är de tillräckligt olika varandra för att de ska vara värt att äga alla? Eller för delen, testa alla om man inte fastnat för en av dem? Intensa tyckte jag var skapligt men ingen doft jag skulle köpa. Den är nog lite för old school och citrus-sur för mig är jag rädd. Dessutom var prestandan inget vidare. Intensa Oud tyckte jag bättre om, den skulle jag kunna tänka mig att köpa om jag hittade till ett bra pris.
Citera
2014-02-21, 21:13
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Av ren nyfikenhet, har fortfarande inte riktigt fått tummen ur och undersökt detta hus på allvar än och bara hunnit testa Colonia Intensa och Colonia Intensa Oud, är de tillräckligt olika varandra för att de ska vara värt att äga alla? Eller för delen, testa alla om man inte fastnat för en av dem? Intensa tyckte jag var skapligt men ingen doft jag skulle köpa. Den är nog lite för old school och citrus-sur för mig är jag rädd. Dessutom var prestandan inget vidare. Intensa Oud tyckte jag bättre om, den skulle jag kunna tänka mig att köpa om jag hittade till ett bra pris.
Intensa Oud har jag inte testat. Intensa är väl den som är mest olik de övriga (Blu Mediterraneo borträknade). Samtliga är lite old school, originalet mest. Jag är glad åt att jag äntligen har samtliga (förutom Intensa Oud). Intensa är den jag använder mest sällan, den passar bäst när det är kallt och regnigt, de övriga passar bäst vår och sommar. Skulle absolut rekommendera dig att testa de övriga. Skulle nog gissa att du skulle uppskatta Essenza eller Assoluta bäst. Essenza är väl den som är mest maskulin (bortsett från original-Colonia och Intensa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in