2014-02-21, 13:27
Medlem
x2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Halebop kräver också personnummer, men jag förstår din försiktighet eftersom WIFOG är en väldigt ny operatör ute på marknaden.

Bara kul att hjälpa till, har du några mer funderingar om WIFOG svarar jag gärna.

hm,minns inte att jag ombads uppge personnummer-förutom födelsedata-då jag beställde simkort för enbart surf för sisådär tre veckor sen. Väntar fortfarande på simkortet dock.

Angående olåst modem för enbart surf så får man väl vänta med att skaffa det tills/om sim-kortet dyker upp antar jag..
Citera
2014-02-21, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men men ... har du hört talas om t ex Ratsit.se nån gång kanske ?!

Vem som helst som skapar sig ett konto där - och det kan man göra med vilken emailadress som helst - kan ta reda på samtliga svenska medborgares personnr.

Och personnr & adresser kan man få även från t ex Skattemyndigheten via telefon eller mail.

Man kan även beställa kompletta listor över alla i t ex en viss årgång, eller i ett visst område, eller med ett visst namn, från företag som lever på att producera sådana listor.

Så att du skulle behöva vara rädd för ID-kapning pga att du lämnat ditt personnr till ett företag kan du ju glömma, det finns ju mycket lättare sätt att kapa din ID för den som vill det, isåfall.

Jodå jag känner till bägge möjligheterna, men jag har inte för avsikt att mata ett för mig helt okänt företag med mina personliga uppgifter, för att eventuellt få möjlighet att ringa/surfa gratis och samtidigt njuta av reklam då avstår jag hellre från detta.

Du verkar vara kunnig angående Ratsit så jag föreslår att du tar reda på mitt fullständiga personnummer så snart du kan, skicka detta i PM till mig för diskretionens skull.
Citera
2014-02-21, 15:19
Medlem
Grankulas avatar
Så nu när det varit ute ett tag, är det någon som har någon recension att skriva som innefattar lite allaround hur de tycker allt fungerar? Är nyfiken på det där med surfandet
Citera
2014-02-21, 15:24
Medlem
Någon som kan bekräfta om man kan traska till närmaste NetonNet butik och få ett gratis Wifog Simkort?
Citera
2014-02-21, 15:34
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chidi-imobong
Någon som kan bekräfta om man kan traska till närmaste NetonNet butik och få ett gratis Wifog Simkort?

Jag gjorde det, gick jättebra
Citera
2014-02-21, 15:35
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grankula
Så nu när det varit ute ett tag, är det någon som har någon recension att skriva som innefattar lite allaround hur de tycker allt fungerar? Är nyfiken på det där med surfandet

Jag älskar det, lite problem senaste veckan efter att de skulle uppdatera ifonappen men något gick snett, fick just ett förlåt-oss mail från dem, jag är jättenöjd
Citera
2014-02-21, 16:58
Medlem
Grankulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Jag älskar det, lite problem senaste veckan efter att de skulle uppdatera ifonappen men något gick snett, fick just ett förlåt-oss mail från dem, jag är jättenöjd

Härligt! ska nog ta och skaffa det till nästa mobil köp
Citera
2014-02-21, 17:41
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Men men ... har du hört talas om t ex Ratsit.se nån gång kanske ?!

Vem som helst som skapar sig ett konto där - och det kan man göra med vilken emailadress som helst - kan ta reda på samtliga svenska medborgares personnr.

Och personnr & adresser kan man få även från t ex Skattemyndigheten via telefon eller mail.

Man kan även beställa kompletta listor över alla i t ex en viss årgång, eller i ett visst område, eller med ett visst namn, från företag som lever på att producera sådana listor.

Så att du skulle behöva vara rädd för ID-kapning pga att du lämnat ditt personnr till ett företag kan du ju glömma, det finns ju mycket lättare sätt att kapa din ID för den som vill det, isåfall.

Men jisses. Okej, om (någon) ID-kapare vill få tag på någons personnummer så väljer ju denne ett valfritt (slumpfritt). Men matar någon in sitt personnummer, då blir det inte slumpat längre, utan garanterat, att någon får tag på just DENNES uppgifter.

Nu vet jag inte om du fattar vad jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av x2tusen
hm,minns inte att jag ombads uppge personnummer-förutom födelsedata-då jag beställde simkort för enbart surf för sisådär tre veckor sen. Väntar fortfarande på simkortet dock.

Angående olåst modem för enbart surf så får man väl vänta med att skaffa det tills/om sim-kortet dyker upp antar jag..

Det kommer. Om du har väntat länge så är det bara kontakta kundtjänst.
Citera
2014-02-21, 19:05
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamsungGalaxy
Jag gjorde det, gick jättebra

Var det länge sen?
Citera
2014-02-21, 19:31
Avslutad
Jag gjorde ett försök till att beställa kort hos WIFOG och nu gick det bra jag har beställt, och något personnummer efterfrågades inte, enbart födelseår och det är ju helt okej, ja självklart ville de även ha namn adress och e-mail adress.
Av någon anledning så kunde jag inte logga in och beställa med min dator som har XP så jag gjorde ett försök med min andra dator som har Win8 där funkade det direkt, varför det blev så har jag ingen aning om, och finns ju ingen anledning att bry sig heller, nu är det bara att invänta kortet per post.

Det kanske borde vara på sin plats att jag framförde en ursäkt till WIFOG då tydligen strulet fanns på min lina å andra sidan så har jag bara klagat här på FB, men om representanter från WIFOG läser här på FB så är min ursäkt framförd.
Senast redigerad av M1159 2014-02-21 kl. 20:02.
Citera
2014-02-21, 20:09
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Jag gjorde ett försök till att beställa kort hos WIFOG och nu gick det bra jag har beställt, och något personnummer efterfrågades inte, enbart födelseår och det är ju helt okej, ja självklart ville de även ha namn adress och e-mail adress.
Av någon anledning så kunde jag inte logga in och beställa med min dator som har XP så jag gjorde ett försök med min andra dator som har Win8 där funkade det direkt, varför det blev så har jag ingen aning om, och finns ju ingen anledning att bry sig heller, nu är det bara att invänta kortet per post.

Det kanske borde vara på sin plats att jag framförde en ursäkt till WIFOG då tydligen strulet fanns på min lina å andra sidan så har jag bara klagat här på FB, men om representanter från WIFOG läser här på FB så är min ursäkt framförd.

Blir förvånad eftersom jag angav personnummer. Ska kolla upp detta.
Citera
2014-02-21, 20:11
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159

Det stämmer, fel av mig. Det är på mina sidor där man kan ange personnummer.
Fel av mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in