2014-02-20, 04:49
Medlem
liddens avatar
Nu när man alltid får se när man kvalifiserar sig för en mastery badge så borde det framgå vilken som var den bästa man hade före matchen. Fick Ace tanker i min AMX 50 100 nyss och är ganska säker på att jag inte hade det sen tidigare, men det hade varit kul att veta. Är lite irriterande när man får lägre grader också att inte veta om det är nytt rekord eller inte.
Citera
2014-02-20, 07:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
P1 är pest o pina att spela.

Jaså? Tycker det är en kul och effektiv sniper/flanker.

Citat:
Det va inget problem under beta och då fick tier 3 möta upp till tier 8...det tyckte jag va mycket roligare för då va samarbete ett måste för att vinna och samarbete fanns också, matcherna började nästan alltid med att nån eller några drog upp en enkel taktik som dom flesta hakade på.

5 tiers är med facit i hand inget vidare, även om det kanske initialt förbättrade lagarbetet, men med alla som spelar idag och inte kan kommunicera på samma språk, lär det endast bli kaos. Kan ofta tycka att 2 +/- tiers är för mycket faktiskt, 1 hade räckt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tycker de satt priserna lite väl högt. Jag har också ett gäng vagnar bara i tier X som är framforskade men som jag inte har råd med (utöver all skit i den vanliga trädklättringen) och jag orkar inte heller grinda premium för krediter. Aptråkigt...

Hoppas på fler credit-award-missions eller billigare priser.

Japp, alla kredit missions i januari var gudasänt, det gav gott med klirr i kassan, som idag är helt borta. Den här veckan med 250k för 30k exp hjälper inte speciellt mycket, då man bara kan göra den en gång per dygn.
Citera
2014-02-20, 13:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Seriöst. Va fan är det som händer? Sedan 8.11 kom så slutar 2 dagar av 3 med max 40% i wr? Är det bara jag eller?
Citera
2014-02-20, 13:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
5 tiers är med facit i hand inget vidare, även om det kanske initialt förbättrade lagarbetet, men med alla som spelar idag och inte kan kommunicera på samma språk, lär det endast bli kaos. Kan ofta tycka att 2 +/- tiers är för mycket faktiskt, 1 hade räckt.
Det va det under beta men sen kom alla idioter som inte kunde eller visste nånting, under beta fanns det taktik, folk spelade med varann och samarbetade på ett helt annat sätt än som görs idag så du kan inte jämföra spelandet.
Citera
2014-02-20, 13:29
Bannlyst
Citat:
Det va inget problem under beta och då fick tier 3 möta upp till tier 8...det tyckte jag va mycket roligare för då va samarbete ett måste för att vinna och samarbete fanns också, matcherna började nästan alltid med att nån eller några drog upp en enkel taktik som dom flesta hakade på.

jag spelade hela betan och tyckte att det var sjukt obalanserat, man kunde brumma runt i sin panzer4 eller original KV (som bara hette KV då) och helt plötsligt stod man öga mot öga med en IS4 eller dylikt och blev mosad direkt.

nej jag tycker att eftersom det är så stor spelarbas nu så borde dom göra single tier matcher, dvs kör du tier 6 så möter du bara tier 6 osv.
Citera
2014-02-20, 13:44
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Nu när man alltid får se när man kvalifiserar sig för en mastery badge så borde det framgå vilken som var den bästa man hade före matchen. Fick Ace tanker i min AMX 50 100 nyss och är ganska säker på att jag inte hade det sen tidigare, men det hade varit kul att veta. Är lite irriterande när man får lägre grader också att inte veta om det är nytt rekord eller inte.
Det är väl bara att memorera? Jag kan nog på rak arm säga 25-30 vagnar, vilken medalj jag har i dessa . Men jag håller med dig, kunde varit en liten ruta under med t ex bilden på 3:e klass. Så man visste "aha".

Angående SP, fan jag hatade den så mycket men nu är jag sugen på att köpa tillbaka den... klarar mig väldigt bra med 175 pen i tier 8, då borde jag även klara mig bra i SP som jag tyckte sög förut. Samtidigt som den har begränsad MM.
Citera
2014-02-20, 13:45
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
jag spelade hela betan och tyckte att det var sjukt obalanserat, man kunde brumma runt i sin panzer4 eller original KV (som bara hette KV då) och helt plötsligt stod man öga mot öga med en IS4 eller dylikt och blev mosad direkt.

nej jag tycker att eftersom det är så stor spelarbas nu så borde dom göra single tier matcher, dvs kör du tier 6 så möter du bara tier 6 osv.
Fast å andra sidan kan jag tycka att det nästan blivit så nu med landskamperna. Får ofta matcher med bara tier 4-5, 5-6 eller bara 6r osv.
Citera
2014-02-20, 15:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
nej jag tycker att eftersom det är så stor spelarbas nu så borde dom göra single tier matcher
Att spelarbasen skulle va stor stämmer väldigt dåligt, ofta är det mindre än 200 spelare i kö när jag går in i matcher, ibland är det under 100...i skrivande stund är det 137st och det är för lite för att få en bra mix med den mm som finns idag och det lär bli extremt om det ska plockas ut enskilda tier för en match.
Citera
2014-02-20, 17:38
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Att spelarbasen skulle va stor stämmer väldigt dåligt, ofta är det mindre än 200 spelare i kö när jag går in i matcher, ibland är det under 100...i skrivande stund är det 137st och det är för lite för att få en bra mix med den mm som finns idag och det lär bli extremt om det ska plockas ut enskilda tier för en match.

Fast det är ju skillnad på NA och de två EU servrarna. Jag tycker alltid det är massvis med folk i kön oavsett tid på dygnet på EU servrarna, så att implementera +1/-1 skulle egentligen inte vara något problem. Eller i vilket fall sträva efter att ha så få matcher med +2/-2 som möjligt. De populära tier 5-8 kan med enkelhet fylla matcher med tanks enbart från sina egna tiers.

Men jag tror aldrig wg implementerar något sånt här tyvärr.
Citera
2014-02-20, 17:54
Medlem
Citat:

1379 i kö nu strax före 18.00 på eu1.

jag tolkar det som relativt stor spelarbas, om någon valt att spela på någon annan server där det är mer eller mindre är ju illa, det torde ligga i WG's intresse att få en jämn balansering, men fan vet. alltid till ryssarnas favör WG's lösning på allt det är väl där pengarna ligger.

antalet kartor och regioner som varje "server" (EU/NA/RUS osv.) har kanske speglar spelarbasen? sen kan man ju helt klart tycka att EU ej skulle ha afrika då ingen annan har de jävla uländerna, visst ryssrna har lika mycket eller några fler i afrika, men de har hela europa, asien, mellan östern oasv oxå. NA har inte afrika.
Citera
2014-02-20, 19:46
Medlem
Salorms avatar
haha, antar att jag inte fick posta det jag postade tidigare här
Senast redigerad av Salorm 2014-02-20 kl. 19:50.
Citera
2014-02-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
haha, antar att jag inte fick posta det jag postade tidigare här
nu blev jag nyfiken ... vad vad vad???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto