2014-02-19, 12:37
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
dumt, gör inte lika mkt skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
nä gör inte det, bara retards som kör guld ammo i t18
he one shottar det mest, premium gör det inte
sedan har jag för mig det är heat? vilket betyder man kan får penetration 0 skada träffar och en del bouncing
Du kanske missförstod mig, men jag kör inte T18 :O. Menade som så att den är löjligt OP redan innan, ska då någon behöva använda guld, ja
Själv skulle jag kört HE liksom dig.
Citera
2014-02-19, 12:42
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Mitt problem är att jag försöker spela upp alla nationer samtidigt, vilket kostar.
Kör du utan premium? Själv kör jag liksom dig alla träd samtidigt, men har endå 5 miljoner krediter. Fast du kanske är så pass mycket bättre spelare att du låser upp vagnar fortare
Citera
2014-02-19, 13:10
Medlem
tror de av oss som är lite lätt uppgivna ang vissa spelare och deras kapacitet samt vad de eventuellt tillför för laget, vi får nog bita ihop helt enkelt för vi lär inte bli av med dessa spelare.

kto pl? Sienka! van magyar?

nog för att antalet spelare ökar och ökar, en bra bit över 215 000 nu på kvällstid, men skulle de ta bort delar av det underlaget så skulle nog endgame bli svårt.

redan nu skulle jag vilja att de tillför mer regioner på kartan, och då behövs helt enkelt mer spelare inte mindre.

skulle man ta bort alla östeuropeer skulle CW inte vara lika rolig, dvs inget motstånd... det skulle va som att vinna medalj i os för handikappade fast man inte är det sjölv.
Citera
2014-02-19, 13:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Du kanske missförstod mig, men jag kör inte T18 :O. Menade som så att den är löjligt OP redan innan, ska då någon behöva använda guld, ja
Själv skulle jag kört HE liksom dig.

Jag har faktiskt alltid 10 guldskott med mig. För möter man en T18 head to head som är duktig på att vinkla den någorlunda så pennar man iallafall med guldskott och dödar av honom snabbare.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
tror de av oss som är lite lätt uppgivna ang vissa spelare och deras kapacitet samt vad de eventuellt tillför för laget, vi får nog bita ihop helt enkelt för vi lär inte bli av med dessa spelare.

nog för att antalet spelare ökar och ökar, en bra bit över 215 000 nu på kvällstid, men skulle de ta bort delar av det underlaget så skulle nog endgame bli svårt.

redan nu skulle jag vilja att de tillför mer regioner på kartan, och då behövs helt enkelt mer spelare inte mindre.

skulle man ta bort alla östeuropeer skulle CW inte vara lika rolig, dvs inget motstånd... det skulle va som att vinna medalj i os för handikappade fast man inte är det sjölv.

Ska vi vara ärliga så finns det faktiskt jävligt många bra slaver i CW, men de dåliga utmärker sig tyvärr lite väl i random games.
Citera
2014-02-19, 14:24
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Kör du utan premium? Själv kör jag liksom dig alla träd samtidigt, men har endå 5 miljoner krediter. Fast du kanske är så pass mycket bättre spelare att du låser upp vagnar fortare

Kör alla träd och har premium men har ändå inte råd att köpa alla tanks jag har researchade. Visserligen orkar jag sällan spela premiums för enbart creditgrindande.
Gissar på att du är vid tier5-6 där tanksen kostar mindre?

Jag har 1 tier10, 1 tier9, 2-3 tier8, 3-4 tier 6 att införskaffa och det är i runda slängar 20 mille bara där. Känns lite segt att göra när man precis införskaffat 2 Tier10s (T110E3 och E4).
Citera
2014-02-19, 15:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jo, precis.
Borde finnas en sticky till den här tråden som säger till nybörjare:

Undvik alla linjer med tier4 LT (inte UK eller Japan visserligen eller T-60/70/80)
Spela inte kinesiska eller franska linjen som förstaval.
Nybörjare bör köra ryska linjen upp till KV-1 första gången upp eftersom det är en nybörjarevänlig linje.

Japp, mycket gott kan man säga om WoT, men direkt nybörjarvänligt är det inte. Redan när du låst upp din första tier 3 tank kan du stöta på T5 heavys som kan 1-shotta dig samtidigt som din frustration stiger i takt med att inte ett enda av dina skott går igenom som de gjort på de tidigare nivåerna. Att man dessutom har en speciell "scout mm" för vissa light tanks får man leta med ljus och lykta efter.

Citat:

Kör med premium, låste dock upp 4 tanks förra veckan och det kostade. Kör dessutom med consumables på nästan alla tanks över tier 4 samt även ofta med guldammunition och mer och mer utrustning. Vilket gör att jag kanske inte tjänar så mycket krediter, men jag lever längre och spelet blir roligare.

Fick tipsen här i tråden tidigare att farma med T8 premiums, vilket faktiskt ger 70k en bra match och nästan 100k när jag efter mina egna mått mätt gjort en bra match, dvs 3k+ skada och inte spammat guldammo. Har dessutom blivit van i kläderna med SuperPershing efter lite drygt 150 matcher, men nu rullar det på bra med den tanken. Numera kan jag spela med den bara för att det är just kul, istället för att se det som ren grinding.
Citera
2014-02-19, 15:04
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

Visst finns det många duktiga östeuropéer, inget snack om saken. Tyvärr finns det absurt många dåliga sådana också, vilket drar ner hela spelupplevelsen i randoms för tillfället. Men under sena nätter och tidiga mornar slipper man för det mesta sånt.

Men visst lockar det med en helt ny engelsk server, speciellt som spelet växer med nya spelare hela tiden. Underlaget borde absolut finnas tycker jag.
Citera
2014-02-19, 15:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag köpte mig Panter I här om veckan och jag tycker den är riktigt rolig och klart över förväntan jämfört med alla olika tier 6 VK:s jag kört runt med tidigare, inget krut i bössan över huvud taget, men väl träffsäker och med bra penetration. Samtidigt kan man även studsa en del på tornet i rätt vinkel.
P1 är pest o pina att spela.

Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Måste ju vara folk som kör med bottar eller något, för att grinda någon skojig ny tank. Jag vägrar tro att folk som spelat ett par tusen matcher kan vara så jävla dumma i huvudet.
Över 100.000 licenser för warpack i eu, botprogram.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den tanken (M5A1) gick jag igenom nyligen, och tyckte den var ok för en tier4 LT.
Kanske hjälptes av att jag hade en tier5 match där jag gjorde 9 kills.
Den tyckte jag va rätt latjo att köra, studsa som fan och kunde trolla upp motståndarlaget TOTALT ibland, hade haft den kvar om jag inte behövt garageplatsen.

Citat:
Japp, mycket gott kan man säga om WoT, men direkt nybörjarvänligt är det inte. Redan när du låst upp din första tier 3 tank kan du stöta på T5 heavys som kan 1-shotta dig samtidigt som din frustration stiger i takt med att inte ett enda av dina skott går igenom som de gjort på de tidigare
Det va inget problem under beta och då fick tier 3 möta upp till tier 8...det tyckte jag va mycket roligare för då va samarbete ett måste för att vinna och samarbete fanns också, matcherna började nästan alltid med att nån eller några drog upp en enkel taktik som dom flesta hakade på.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-02-19 kl. 15:13.
Citera
2014-02-19, 15:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ja det är så fruktansvärt tröstlöst... Ena matchen vinner man 15-4, nästan förlorar man med samma siffror för att 3 st teamkillar varandra, 2 drunknar och resten kör med tornet åt fel håll rätt in i motståndarens lag.

WG måste fan splitta servrarna snart så man slipper alla babblande jävla idioter från Östeuropa.
Klanlösa östmuppar är fan inte att leka med, men det är inte klanlösa västmuppar heller. Tycker inte att det är någon större skillnad på skiten längre faktiskt.

Håller däremot med om att öststatarna har en tendens att tjattra mer skit a la "siemka" än västfolket.
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
....Och detta spelbeteende ser man ofta utföras av klanspelare i tier 5-8.

Alltså, jag vill nog absolut säga emot det där. När jag får lag med få eller inga klanspelare så är det nästan alltid en g a r a n t e r a d förlust tycker jag. De flesta saknar då ALLT grundläggande taktiskt tänkande och verkar aldrig ha spelat ett team battle eller annat laginriktat (utöver sitt solokör) tidigare. ordet "LAGspel" finns inte i deras lexikon. Dessutom är nästan uteslutande alla botar klanlösa. Så att få många klanlösa i laget är absolut en mardröm i min värld, inte tvärtom. Den saken är säker.

Däremot finns det naturligtvis många sopor bland klanspelarna också men generellt sett så tycker jag absolut att de är mer benägna till att titta på minkartan/lyssna på taktik/ta klokare beslut.

Och nu skall jag verkligen svära i kyrkan. För även jag upplever det som att östspelarna med ordning och reda på övervåningen är betydligt bättre att spela med många gånger än dito från väst. Det känns som att de överlag är lite bättre lagspelare och har lättare att underkasta sig order än många från väst (som har en tendens att ha övertro på sin egen förmåga). Tycker även att de flesta som lirar med en tydlig "jag vet bäst" attityd är västspelare faktiskt? Det kanske bara är inbillning men är ändå en känsla som vuxit fram hos mig den senaste tiden...
Citat:
Mitt problem är att jag försöker spela upp alla nationer samtidigt, vilket kostar.
Tycker de satt priserna lite väl högt. Jag har också ett gäng vagnar bara i tier X som är framforskade men som jag inte har råd med (utöver all skit i den vanliga trädklättringen) och jag orkar inte heller grinda premium för krediter. Aptråkigt...

Hoppas på fler credit-award-missions eller billigare priser.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-19 kl. 15:41.
Citera
2014-02-19, 15:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Klanlösa östmuppar är fan inte att leka med, men det är inte klanlösa västmuppar heller. Tycker inte att det är någon större skillnad på skiten längre faktiskt.

Håller däremot med om att öststatarna har en tendens att tjattra mer skit a la "siemka" än västfolket.

Dom värsta är dom jävlarna som spammar att dom söker fler spelare i sin klan medans dom sitter där med mellan 35-40% wr
Citera
2014-02-19, 19:18
Medlem
Kriminalarens avatar
Dra på fläsk! 10 raka segrar med T49 och Cruiser III. Ur led är tiden!
Citera
2014-02-19, 19:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Dra på fläsk! 10 raka segrar med T49 och Cruiser III. Ur led är tiden!
Jaha där plocka du mina matcher
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in