Resultat: .
0%
röster
2014-02-19, 23:16
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Visste Herr Stivali att slutresultatet speglar antalet mål gjorda under matchens gång?

Den sanningen kan Milan dock krångla sig runt i Madrid. Vid 1-2 vid full tid så kommer domaren skita i förlängning pga det lite knepiga regelverket.
2014-02-19, 23:23
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Den italienska ligan är på ner gång sedan länge ohc resultaten speglar verklighetens resultat.

Men dö!

Finns det ingen moderator på det här forumet som kan spärra alla mupoar som gång på gång enbart försöker provocera? Så jävla låg nivå att det är skrämmande. Det finns faktiskt skeibenter här som är kunniga och vill dela med sig av sin kunskap i form av ambitiösa inlägg. Sen finns det idioter som ovan som bara vill provocera och håller en sån usel nivå att det är sjukt. Det är inte första gången heller. Hur håller man sig till ämnet när det enda man gör är att gå in i en tråd för att förkunna att fotbollen är död. Varken konstruktivt eller ambitiöst, bara tröttsamt.

Sen ska det vara någon jävla 18-års gräns här på forumet. Det är ganska uppenbart i många fall att regeln överträds eller att man är omringad av ett gäng efterblivna. Hur kan man vara 18+ och tycka det är roligt att provocera i ett diskussionsforum på internet?!?!

*

Nåja. Till matchen då. I vanlig ordning den här säsongen så faller Milan på sitt obefintliga försvarsspel, att två Atlético-spelare får stå fria vid bortre vid en hörna är inget annat än horribelt uruselt.

Annars tycker jag att Milan - i framför allt - första halvlek visar bra offensiva intentioner i anfallsspelet med Kaká som någon form av höjdpunkt. Underbart vilket flyt i steget han hade i första halvleken och samspelet med Balotelli såg fint ut. Även Taarabt ska nämnas som verkligen glänser till ibland och hans teknik är lysande när han får till det.

Essien gjorde en kass insats och slog bort alldeles för mycket bollar i sin roll som defensiv bolldistributör, åt helvete för mycket slarv för en sådan erfaren spelare på den här nivån. Han såg rent allmänt väldigt osäker ut med bollen. Det är så tråkigt att man ska falla på ett sådant skitmål i slutet av en match där jag tycker att man faktiskt var det hetare laget. Nu känns ett avancemang väldigt avlägset, ett 0-0-resultat hade smakat så mycket bättre.
2014-02-20, 07:43
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Men dö!

Finns det ingen moderator på det här forumet som kan spärra alla mupoar som gång på gång enbart försöker provocera? Så jävla låg nivå att det är skrämmande. Det finns faktiskt skeibenter här som är kunniga och vill dela med sig av sin kunskap i form av ambitiösa inlägg. Sen finns det idioter som ovan som bara vill provocera och håller en sån usel nivå att det är sjukt. Det är inte första gången heller. Hur håller man sig till ämnet när det enda man gör är att gå in i en tråd för att förkunna att fotbollen är död. Varken konstruktivt eller ambitiöst, bara tröttsamt.

Sen ska det vara någon jävla 18-års gräns här på forumet. Det är ganska uppenbart i många fall att regeln överträds eller att man är omringad av ett gäng efterblivna. Hur kan man vara 18+ och tycka det är roligt att provocera i ett diskussionsforum på internet?!?!

*

Nåja. Till matchen då. I vanlig ordning den här säsongen så faller Milan på sitt obefintliga försvarsspel, att två Atlético-spelare får stå fria vid bortre vid en hörna är inget annat än horribelt uruselt.

Annars tycker jag att Milan - i framför allt - första halvlek visar bra offensiva intentioner i anfallsspelet med Kaká som någon form av höjdpunkt. Underbart vilket flyt i steget han hade i första halvleken och samspelet med Balotelli såg fint ut. Även Taarabt ska nämnas som verkligen glänser till ibland och hans teknik är lysande när han får till det.

Essien gjorde en kass insats och slog bort alldeles för mycket bollar i sin roll som defensiv bolldistributör, åt helvete för mycket slarv för en sådan erfaren spelare på den här nivån. Han såg rent allmänt väldigt osäker ut med bollen. Det är så tråkigt att man ska falla på ett sådant skitmål i slutet av en match där jag tycker att man faktiskt var det hetare laget. Nu känns ett avancemang väldigt avlägset, ett 0-0-resultat hade smakat så mycket bättre.

Det bästa är dock att helt sonika ignorera trollen som bara försöker infektera trådar.

En fråga till er som har anknytning till Italien vet inte om du har det men hur funkar ni om tex ert inhemska hatlag ställs mot utländskt motstånd får ni då sympatikänslor för det laget och önskar dom lycka till eller önskar ni dom all olycka?
2014-02-20, 08:08
Medlem
Vilket orättvist resultat. Milan hade några riktigt bra lägen och borde gjort åtminstone ett mål. I slutet tappar Abate och övriga koncentrationen i 2 sekunder, och då hugger så klart Atletico. Milan skulle ju vunnit detta.

Tycker annars att det såg betydligt mer inspirerat ut än vad det har gjort under hösten och vintern. Framförallt Kaka och... Taarabt såg bra ut. Det var någon sekvens där Taarabt vände och vred som bara den att han nästan slog knut på sig själv, men löste det bra. http://gfycat.com/GiantAssuredAmericankestrel

Har svårt för Taarabt, för ett år sedan när han ryktades till Milan uttalade han sig helt otroligt plumpt och idiotiskt att man mår lite dåligt när man ser honom bära Milans tröja. Jag pratar alltså om detta uttalandet:

-However, if I joined Milan then it would open up the doors for me to great clubs like Real Madrid and Barca.
http://www.caughtoffside.com/2012/12/25/qpr-playmaker-adel-taarabt-claims-he-is-in-talks-with-ac-milan-hopes-for-barcelona-move/

Det känns tungt för Milan att vända på den här steken nu, men omöjligt är det inte. Nästa match är bl.a. Montolivo (?) tillbaka, kan vara just det som krävs.
2014-02-20, 09:08
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det bästa är dock att helt sonika ignorera trollen som bara försöker infektera trådar.

En fråga till er som har anknytning till Italien vet inte om du har det men hur funkar ni om tex ert inhemska hatlag ställs mot utländskt motstånd får ni då sympatikänslor för det laget och önskar dom lycka till eller önskar ni dom all olycka?

Jag personligen har inga direkta anknytningar till Italien. Men jag kam ändå svara på frågan sett ur mitt perspektiv.

För det första ska det klargöras att "mitt" lag i Italien är Roma, det kan vid det här laget inte ha gått någon obemärkt förbi. Grejen är den att jag dock inte springer runt och kallar mig för supporter till Roma. Snarare är det väl så att jag sympatiserar med dom. Jag ser i princip varje match Roma spelar och blir oerhört glad vid seger, men samtidigt anser jag att det vore en skymf mot grabbarna i Curva Sud om en utomsocknes som jag sprang runt och kallade mig supporter. För att vara supporter anser jag att man måste ha en starkare koppling till laget än vad jag har.

Därav finner jag även någon sorts glädje i om Lazio går bra i europa också. Jag följer väl allt som är Il Calcio primärt, resten är väl sekundärt. Så får mig personligen är det inte svårt att glädjas när andra Italienska lag går bra i Europa.

Sen finns det givetvis dom i tråden med starkare band till Italien och deras klubbar. Ta bara Brille som exempel. Ibland kan man nästan tro att han är en sardisk fåraherde från de sardinska bergen när han berättar om sin njutelse i att smaska i sig Casu Marzu, samtidigt som han får akta ögonen för att inte få en larv i ögat. Dessutom verkar han ha en hel del vänner och bekanta på ön och då blir det helt plötsligt en annan sorts "supporterskap" då hans band till Sardinien och Cagliari är starkare än mina till Rom och Roma.

Kanske blev ett luddigt och lite väl utvecklat svar. Men vad fan. Det får gå ändå.

Sen förstår jag mig inte heller på, ta Marcus Birro som exempel, som jämt ska framhålla sin enorma kärlek till Roma och hur fantastiskt mycket Roma-supporter han är. Samtidigt drar han sig inte för att villigt erkänna att han stått i Lazios curva. Vad hade grabbarna i curva sud tyckt om det? Dom hade förmodligen pissat på honom.

För hur det än är så kommer det alltid att vara dom som ALLTID är på plats oavsett resultat, väder och andra faktorer som är dom riktiga supportrarna. Jämför man sig själv med dom ska man sitta lugnt i båten och hålla käft!
2014-02-20, 09:18
Bannlyst
Ja jävlar... Montolivo ska reda upp saker och ting på bortplan.

Större problem än så har milan... Man har inget att göra i cl-slutspel längre...

Argumentet att man "sitter på massor av rutin" är också för mig rätt obegripligt.
Montolivo, nedgången Kaka och Balotelli är väl de som har erfarenhet.. Resten? Gröngölingar utan större kvalité.
Bra för ligan om milan inte kniper en cl-plats till nästa år. Frågan är väl bara vilka som kan prestera i cl.
Napoli och juve... Sen känns det blankt.
2014-02-20, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
...
Det känns tungt för Milan att vända på den här steken nu, men omöjligt är det inte. Nästa match är bl.a. Montolivo (?) tillbaka, kan vara just det som krävs.

För att få perspektiv. Säsongen 2006/2007. Milan låg på plats 15 efter 15 omgångar. Klättrade som fan till plats nummer nio då tabellen vände.

I början av april jagade man lag som Palermo och Empoli. Juventus och Napoli spelade ju i Serie B. Då mötte man Bayern München hemma i kvartsfinal. Det blev 2-2 (Pirlo och Kakā), och de flesta deppade såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...
Milans resultat är det lite strunt samma med eftersom den första matchen bara sätter förutsättningarna inför den riktiga matchen. Milan måste vinna, och det känns på något sätt tryggare än när de leder med tre mål (deportivo, Liverpool). En klar möjlighet är att Bayern München kontrollerar matchen, men att Pippo gör ett mål med sju minuter kvar.

Inför helgen stundar en stormatch mellan Empoli och Milan. Vem fan trodde att Empoli skulle vara involverad i en viktig match före säsongen startade.
...

Glory days!

Visst är det såklart stor skillnad mellan lagen. Då bestod man av bevisade mästare som kanske kämpade med motivation och att de inte fick spelet att stämma. Men poängen är att Milan alltid varit bäst i trängda lägen med ryggen mot väggen.

Situationen nu är lika enkel som då. Man ska åka bort och vinna.

PS. För er med dåligt minne så blev det 0-2, Seedorf och Pippo gjorde målen. Pippo som i måndags erövrade Viareggio med Milans Primavera och Seedorf som försöker få ordning på Milans A-lag.
2014-02-20, 13:28
Medlem
qhz.s avatar
Milan förlorade igår men europaspelet rullar vidare idag med det mindre glamorösa men ack så charmiga Europa League.

Juventus, Lazio, Fiorentina och Napoli ska alla försvara Italiens färger. Jag kommer främst lägga fokus på Napolis möte borta i Wales mot Swansea. Känns som det kan bli en het tillställning med bra fotbollsmatcher. De andra lagens motståndare i Ludogorets, Tranzonspor och Esbjerg känns inte riktigt lika hett i min värld.

Det ska hur som helst bli roligt att EL rullar igång igen också. Nu har Italien idel starka kandidater med som ska kunna gå hela vägen allihopa, så jag skulle inte bli förvånad om det stod två Italienska lag emot varandra på Juventus Stadium i finalen. Vilket, givetvis, också är min förhoppning.
2014-02-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...
Du fick ett lysande svar från qhz.

Kan bara fylla på med att på den vackra ön så är det vanligt med ett "andralag". Förmodligen kan det vara så på andra platser också? På så sätt är man involverad i titeljakten och de stora matcherna på TV. Gäller naturligtvis inte ultras och den hårda kärnan. Gamlingarna håller ofta på Juventus, vi vuxna på Milan, medan ungdomar och kids håller på... tja... hur fan ska jag veta det? Juventus i Serie A och Barcelona, Manchester City och PSG i Europa? Ingen aning.

För att kunna njuta av min Calcio så vill jag veta så mycket som möjligt om miljön. Om Serie A i stort. Och med intresset följer engagemang. Så jag håller nog i de allra flesta situationer på italienska lag. Och jag har inget direkt hatlag. Samma sak med spelare. Som växer under tiden. Totti, Del Piero, Buffon, Di Natale, Zanetti, Pirlo, Luca Toni osv... som man vill att det ska gå bra för.

Dessutom underlättas det för mig då Cagliari inte har några vänklubbar.

Kan säkert vara annorlunda för de som håller på något av de stora lagen.
2014-02-20, 15:56
Medlem
Knugen37s avatar
Vill gärna ställa en fråga här om det är lugnt.

Gäller fortfarande Tessera del tifoso? Jag är sugen på och åka ner och se Coppa Italia-finalen Viola-Napoli på Olympico och jag skulle gärna sitta i curvan med Violas fans. Kan tillägga att jag har ett italienskt namn och utseende om det spelar någon roll haha.

E:Måste säga att det är väldigt intressant och läsa vad ni skriver här.
2014-02-20, 15:57
Medlem
Nebulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Jag kommer främst lägga fokus på Napolis möte borta i Wales mot Swansea. Känns som det kan bli en het tillställning med bra fotbollsmatcher. .

Har inte De Laurentiis flertalet gånger gjort föraktfulla uttalande om just EL? De ställde ju upp förra året med typ C-laget... Men jag hoppas det blir som du tror!
2014-02-20, 17:56
Medlem
Calogeros avatar
Jag gillade ändå det vi fick se ifrån Milan igår. Åtminstone en halvlek, (gissa vilken?) men det är ju då själva fan att man åker på ett sådant baklängesmål. Mycket dåligt försvarsspel ifrån Abate som såg skakig ut. Mycket negativt för Milan med en skadad De Sciglio som är den överlägset bäste i Milans backlinje. Även Rami har gjort ett bra intryck. Jag undrar om inte Seedorf borde testa att köra De Sciglio-Rami som mittbackspar, det hade fan kunnat fungera.

Det är inte kört än, men jag har svårt att se hur man skall lösa det här. Mittfältet ser svaaaaaaagt ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in