Men vad ska Totti ha för straff för sitt uppträdande och sina vårdslösa tacklingar igår? Snart 40 år och runt 20 säsonger i Serie A och kan fortfarande inte stava till gentleman. Människan har ungefär lika mycket värdighet som Balotelli.
Se och lär av Del Piero, Pirlo, Buffon, Maldini och Zanetti.
Men vad ska Totti ha för straff för sitt uppträdande och sina vårdslösa tacklingar igår? Snart 40 år och runt 20 säsonger i Serie A och kan fortfarande inte stava till gentleman. Människan har ungefär lika mycket värdighet som Balotelli.
Lite objektivitet kan vara bra. Visst stod Totti för en del tacklingar av det lite fulare slaget igår, men knappast något som skulle renderat i ett rött kort.
Chiellinis armbåge däremot såg mycket, mycket tveksam ut. Vi får väl se ifall Prandelli visar sig konsekvent här och ger honom en "Destrobehandling".
Lite objektivitet kan vara bra. Visst stod Totti för en del tacklingar av det lite fulare slaget igår, men knappast något som skulle renderat i ett rött kort.
Chiellinis armbåge däremot såg mycket, mycket tveksam ut. Vi får väl se ifall Prandelli visar sig konsekvent här och ger honom en "Destrobehandling".
Jag tvivlar på det.
Det finns ingen situation att tala om förutom något som händer varje fast situation. Svälj förlusten med värdighet istället.
Glöm inte att det var Totti som piskade upp en irriterad stämning i en betydelselös match efter att han först i säsongens hittills enda maxlöpning sprungit ikapp och kapat Chiellini, för att sedan vägra ta sin motspelares hand när det är han själv som har agerat fult (!).
Det säger allt om vem som är gjord av vad. Chiellini må uppfattas som en hård och smutsig jävel, men i slutet av dagen erbjuder han alltid ett leende och en hand. Se och lär, Totti. Det är aldrig för sent att släppa rebellattityden trots att man närmar sig 40.
På tal om förebilder. Viktigt inte minst för de lite mindre. I senaste numret av Topolino dvs Musse Pigg så finner man ett gäng fotbollsspelare som spelar mot några Aliens. Vinsten är frihet, och naturligtvis är ledaren och kaptenen såklart Daniele Sconti. Andra medverkande är; Antonio Cadrega (Antonio Candreva), Pedro O' Bang Bang (Pedro Obiang), Luca Pony (Luca Toni) e Alberto Biliardino (Alberto Gilardino) m fl.
Håller med. Killen växer aldrig upp. Blir förvånad varje säsong. Totti behöver lära sig av flera än så. Han kan börja med Conti, Palombo och Pellessier. Sen kan han börja se upp till namnen du skrev ovan.
Sen att romanisti tror på fullaste allvar att Chiellini ska eller kommer missa VM för armbågen igår. Vet inte om jag ska skratta eller gråta.. Chiellini är Italiens bäste back efter Barzagli. Ska han sitta hemma för att han blev knuffad av Gervinho och gjorde en baskettackling på Pjanic i ligan?
Det säger allt om vem som är gjord av vad. Chiellini må uppfattas som en hård och smutsig jävel, men i slutet av dagenerbjuder han alltid ett leende och en hand.
Något som jag stör mig på enormt, ingenting mer än ett jävla spel från han så att han kan upprätthålla sin "sympatiska" syn och fortsätta med det skit han gör. Chiellini är en sådan lallare som i 9/10 fall går in för att skada en spelare om han vet att han kan komma undan med det. Kommer bra ihåg hans cp-kapning av Pjanic i Turin dessutom, som fick han att halta runt i en kvart. Ingen jävla slump att en lirare som Maldini lackar ur på han.
Skillnaden mellan en lirare som Materazzi och Chiellini är att Materazzi visste vad han var för nåt och låtsades inte som något annat. Han hade en enorm karisma. Chiellini är bara en dick rakt igenom.
Angående Totti är jag snarare glad över att han är ingen okarismatisk korgosse. Killen lever och andas Roma, och ja, han gör fel vid fotbollsplanen - det är han medveten över själv. Han är impulsiv men går endast in för att skada efter provakation. Men varför ska han bry sig ett skit om vad några andra tycker om honom, han spelar för Roma och det romerska folket, varför ska han bry sig om vad några idioter uppe i Milano eller liknande tycker om honom?
Jag hänvisar till zachs fantastiskt fina inlägg om er capitano: (FB) Allt om Calcio!
Och den där sista meningen är väl den som gör det hela så besvärligt för de som ger sig på honom. För motståndarna kan håna hans tillkortakommanden, dom kan använda sig av delar av hans personlighet som ett brännbollsträ.
För han är ingen vältalig Maldini. Han är inte någon diskret Del Piero. Han är bara som du och jag. Och just hans dödlighet, hans mänsklighet, just exakt det gör honom till vad han är idag. Han är inte en ledare som är fjärran sina supportrar. För han är som dom. Han är dom.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2014-05-12 kl. 13:14.
På tal om förebilder. Viktigt inte minst för de lite mindre. I senaste numret av Topolino dvs Musse Pigg så finner man ett gäng fotbollsspelare som spelar mot några Aliens. Vinsten är frihet, och naturligtvis är ledaren och kaptenen såklart Daniele Sconti. Andra medverkande är; Antonio Cadrega (Antonio Candreva), Pedro O' Bang Bang (Pedro Obiang), Luca Pony (Luca Toni) e Alberto Biliardino (Alberto Gilardino) m fl.
Det finns ingen situation att tala om förutom något som händer varje fast situation. Svälj förlusten med värdighet istället.
Glöm inte att det var Totti som piskade upp en irriterad stämning i en betydelselös match efter att han först i säsongens hittills enda maxlöpning sprungit ikapp och kapat Chiellini, för att sedan vägra ta sin motspelares hand när det är han själv som har agerat fult (!).
Det säger allt om vem som är gjord av vad. Chiellini må uppfattas som en hård och smutsig jävel, men i slutet av dagen erbjuder han alltid ett leende och en hand. Se och lär, Totti. Det är aldrig för sent att släppa rebellattityden trots att man närmar sig 40.
Det säger att Chiellini är lika mycket orm som hans ansikte skvallrar om. Personligen har jag större respekt för Licthsteiner (som jag avskyr) som i alla fall vågar stå för att han är ett kukhuvud.
Angående Chiellini tycker jag inte att han är någon försvarare av världsklass. Fungerar väldigt bra ihop med Barzagli och Bonucci, men annars är han rätt träig och skall absolut inte jämföras med några stora italienska försvarare.
Och precis som jag trodde så kommer inte Prandelli agera mot Chiellini. Jag gillar Prandelli starkt, och jag köper också Brilles argument i och med att Chiellini faktiskt har en viktig roll i backlinjen, men ändå. Tycker gott han kan skippa hela den här helyllebilden av det italienska landslaget där alla rättar sig i ledet om det ändå inte följs fullt ut.
Undrar om Kalle Anka fortfarande är populärt i Italien? Här i Sverige har ju serietidningsläsandet sjunkit något enorm de senaste tio åren. En väldigt tråkig utveckling.
Undrar om Kalle Anka fortfarande är populärt i Italien? Här i Sverige har ju serietidningsläsandet sjunkit något enorm de senaste tio åren. En väldigt tråkig utveckling.
Jag har faktiskt ingen riktig koll. Men det är väl Italien tillsammans med Danmark som är de två drivande europeiska länderna då det gäller Disney. Så var det åtminstone för ett tag sedan. Många italienska tecknare som räknas till de främsta, och man skriver en hel del egna historier. Stål-Kalle är t ex ett italienskt påhitt. Och formatet Kalle Ankas Pocket.
Varför jag har lite koll? För att jag för många år sedan hade en nästan osannolik förmåga att under sena nätter stöta på nördernas nörd, Stefan Diös. Gärna med några flaskor vin som vi brukade få med oss från diverse gratisbjudningar. Han är så nördig att han är cool. Han var förmodligen den första svensken som tävlade i WSOP, och var dessutom svensk mästare i Scrabble, Korrespondens-Renju, luffarschack, stormästare i Jeopardy osv in absurdum. Men framförallt var han Kalle Anka & C os ordinarie översättare 1985–2007. Upphovsman till ett antal sköna svenska översättningar av amerikanska disneyuttryck.
Något som jag stör mig på enormt, ingenting mer än ett jävla spel från han så att han kan upprätthålla sin "sympatiska" syn och fortsätta med det skit han gör. Chiellini är en sådan lallare som i 9/10 fall går in för att skada en spelare om han vet att han kan komma undan med det. Kommer bra ihåg hans cp-kapning av Pjanic i Turin dessutom, som fick han att halta runt i en kvart. Ingen jävla slump att en lirare som Maldini lackar ur på han.
Skillnaden mellan en lirare som Materazzi och Chiellini är att Materazzi visste vad han var för nåt och låtsades inte som något annat. Han hade en enorm karisma. Chiellini är bara en dick rakt igenom.
Angående Totti är jag snarare glad över att han är ingen okarismatisk korgosse. Killen lever och andas Roma, och ja, han gör fel vid fotbollsplanen - det är han medveten över själv. Han är impulsiv men går endast in för att skada efter provakation. Men varför ska han bry sig ett skit om vad några andra tycker om honom, han spelar för Roma och det romerska folket, varför ska han bry sig om vad några idioter uppe i Milano eller liknande tycker om honom?
Jag hänvisar till zachs fantastiskt fina inlägg om er capitano: (FB) Allt om Calcio!
Och den där sista meningen är väl den som gör det hela så besvärligt för de som ger sig på honom. För motståndarna kan håna hans tillkortakommanden, dom kan använda sig av delar av hans personlighet som ett brännbollsträ.
För han är ingen vältalig Maldini. Han är inte någon diskret Del Piero. Han är bara som du och jag. Och just hans dödlighet, hans mänsklighet, just exakt det gör honom till vad han är idag. Han är inte en ledare som är fjärran sina supportrar. För han är som dom. Han är dom.
Att Chiellini bara går in för att skada är fan det bittraste jag hört. Han är hård på planen ja. Zlatan har alltid sagt att han är den jobbigaste att möta. Chiellini är en riktig vinnarskalle. Direkt när domaren blåser igång matchen är det på allvar och direkt efter så är han väldigt ödmjuk. Ta matchen mot Napoli förra säsongen. Cavani armbågar Chiellini. Chiellini ger tillbaka genom att dra honom i håret. Båda aktionerna kunde leda till röttkort. Men direkt efter så går han fram till Cavani och tar honom i hand och hälsar honom bra match osv. Samma gjorde Cavani. Chiellini hamnar ofta i dueller med andra spelare och han ger fan jämt en klapp på axeln eller hjälper en upp efter.
En typisk spelare som man älskar att ha i laget men hatar att möta.
Sen att du tycker att Chiellini är värre än Materazzi får stå för dig. MEN han gick in för att skada. Det har jag läst i intervjuer från Inter spelare (Vieri? hittar inte nu). Exakt det han skulle göra på Zlatan innan han fick smaka själv.
Sen det du skrev om Totti, att varför ska han bry sig vad han tycker och tänker om honom? Ja varför ska Chiellini bry sig om att vissa tycker att han spelar hårt och fult. Han gör det otroligt bra och förutom Serie A titlar, så får han nästan varje säsong en titel för bäste back också.