Citat:
Ursprungligen postat av
aqxq
Håller inte riktigt med. Jag gick samhälle och presterar AB, tror knappast jag är ensam. Jag håller delvis med dig i att tid lagd inte korrelerar med resultat. Dock så är det väl givet att betygshetsen är på grund av krav som framtida arbetsgivare sätter, ting/drakar etc. och inte på grund av att folk som inte kan få AB vill ha det, varför skulle man annars ens vilja ha ett AB om det inte var värdefullt?
Nåväl inte riktigt det mitt inlägg berörde, vad är dina tankar om AB:s avtagande gränsnytta?

Om folk inte hade haft svårt för att få AB så hade det inte funnits någon betygshets. Problemet är att folk som kommit in på backgrund av deras MVGn i ämnen så som psykologi A och Engelska B inte är rätt virke för ett sådant program eftersom att det krävs en viss analysförmåga. Dessa måste klara deras tentor (att klara en tenta är att få AB) med "brute strength" genom att sitta från 8-19 varje dag.
Klassikern är ju när tre fjärdedelar av seminariegruppen inte ens fattar uppgifterna och börjar babbla om det materiella rättsläget när man ska analysera fundamentala strukturer. NEJ, uppgiften handlar inte om sociallagstiftning i EU era jävla idioter, den handlar om hur ett direktiv påverkar individer.
Jag tror inte att AB:s gränsnytta kommer avta, snarare förstärkas då den nya generationen gymnasister antagligen kommer vara mera vettiga än pajaserna som för nuvarande pluggar juridik.