2014-02-19, 09:17
  #1801
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Min läkare sa att om jag slutar med trt (som jag gjort efter 3 månader) så skulle håret komma tillbaka om jag nu tappade det. Ljög han?

Förresten har jag varit otydlig, jag har inte tappat mycket hår, mer än vanligt dock. Det som har hänt är att alla hårstrån har blivit mycket tunnare.

Om inte lögn så enorm okunskap. Hur man inte kan förstå påverkan av dht som läkare (som även skrivit ut behandlingen?) är ju helt fantastiskt.
Citera
2014-02-19, 15:10
  #1802
Moderator
Arne.Ankas avatar
Är det ok att köra upp ett dubbelpipigt avsågat hagelgevär i arslet på en läkare och skjuta av?

Idag när jag gick till vårdcentralen för att få andra injektionen hade dom fått brev om att jag skulle sluta med behandlingen och att jag inte va nöjd...inte en djävel har pratat med mig om detta samtidigt som jag fått 2 recept EFTER senaste läkarebesöket
Citera
2014-02-19, 15:15
  #1803
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är det ok att köra upp ett dubbelpipigt avsågat hagelgevär i arslet på en läkare och skjuta av?

Idag när jag gick till vårdcentralen för att få andra injektionen hade dom fått brev om att jag skulle sluta med behandlingen och att jag inte va nöjd...inte en djävel har pratat med mig om detta samtidigt som jag fått 2 recept EFTER senaste läkarebesöket

Jag tror att det är ok

Hur kommer det sig att fått brev om att du vill sluta med Nebido, hur löste det sig?

/ Leif
Citera
2014-02-19, 15:19
  #1804
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag tror att det är ok
Bra, då har jag nåt att göra på fredag innan jag ska jobba....
Citat:
Hur kommer det sig att fått brev om att du vill sluta med Nebido, hur löste det sig?
Jag vill inte sluta, jag har alltid varit tydlig om att jag vill fortsätta så det är något idiotläkaren har hittat på, mottagningen har inte sagt ett ord till mig om detta utan det kom från vårdcentralen som ville ha en remiss för att fixa injektionerna.
Citera
2014-02-19, 15:49
  #1805
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bra, då har jag nåt att göra på fredag innan jag ska jobba....
Jag vill inte sluta, jag har alltid varit tydlig om att jag vill fortsätta så det är något idiotläkaren har hittat på, mottagningen har inte sagt ett ord till mig om detta utan det kom från vårdcentralen som ville ha en remiss för att fixa injektionerna.

Helt otroligt. Någon/några behöver få sig en rejäl utskällning.
Citera
2014-02-19, 15:52
  #1806
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodyGod
Helt otroligt. Någon/några behöver få sig en rejäl utskällning.
Precis, jag har recept som är daterat 1 månad efter senaste läkarebesöket så hur har jag fått ut det om det bestämts att jag skulle sluta?

Kan tilläggas att obehandlad har jag haft ett prov på 8, har för mig ett prov legat runt 6 och jag får positiva effekter av behandlingen, märker skillnad bara jag gick från testogel halvdos till första injektionen så det känns LITE idiotiskt.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-02-19 kl. 15:56.
Citera
2014-02-19, 16:36
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunesvart79
Kan lova dig att håret inte blir tjockare av oro iallafall så sluta tänk på det hur svårt det än är. Inse detta, du kommer aldrig se ut som jonathan lejonhjärta igen hur mycket fakta du än googlar. En sak man aldrig får glömma är att kroppen alltid reagerar dåligt på stress och oro, och så gör även både hårväxt och testosteronhalt. Tror det finns ganska många som aktivt lyckats sänka sin egenproduktion av att bara sitta framför datorn och googla diagnoser och stirra sig blinda på provresultat när de istället borde lägga den tiden på att försöka röra på sig mer, äta bättre och tänka på annat än sjukdomsbilder.

Jag fattar fortfarande inte om ni menar att jag kommer att fortsätta att ha håravfall om jag fortsätter med testo eller slutar (vilket jag gjort)

Eftersom jag slutat så kommer mitt testo återgå till det normala och likaså dht. Rätt eller fel?
Citera
2014-02-19, 17:04
  #1808
Medlem
BodyGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Jag fattar fortfarande inte om ni menar att jag kommer att fortsätta att ha håravfall om jag fortsätter med testo eller slutar (vilket jag gjort)

Eftersom jag slutat så kommer mitt testo återgå till det normala och likaså dht. Rätt eller fel?

Dht har bara påverkan på hur fort du tappar håret. Du kommer tappa det oavsett vad då du har genetiken för det.
Citera
2014-02-20, 14:52
  #1809
Avslutad
Tjääna.

Börjar bli smått irriterad, inväntar min femte injektion om 18 dagar (8v intervaller *4) Men som jag tidigare skrivit så känner jag dippen i vecka 6 som jag befinner mig i nu. Har påtalat detta för min läkare och vi kompromissa, han satte mig på 8v intervaller istället för det vanliga 10-14v intervaller.

Men om jag nu för femte gången känner att dippen inträffar runt v6, borde det inte vara så att jag ska ha mina intervaller med 6v mellanrum!?

Hb var var bra vid senaste provtagning, kommer lägga upp mina provsvar här inför injekt nr 5, proverna ska jag ta en vecka innan.

MVH en trött BB
Citera
2014-02-20, 15:36
  #1810
Medlem
No shit sherlock!

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18402850.ab

Detta får den minsta jävla notis jag sett i tidningen medans "superdieten" och "din mobil kan explodera"
tapetserar hela förstasidan. Äckliga jävla kvällspress.
Hur som helst, inget nytt under solen men kul att det tas upp.
Citera
2014-02-20, 15:43
  #1811
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vivohallen
No shit sherlock!

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article18402850.ab

Detta får den minsta jävla notis jag sett i tidningen medans "superdieten" och "din mobil kan explodera"
tapetserar hela förstasidan. Äckliga jävla kvällspress.
Hur som helst, inget nytt under solen men kul att det tas upp.

Bedrövligt, men det börjar dyka upp lite varstans om Hypogonadism, det är på tapeten iaf. Nu gäller det att öka medvetenheten ännu mer. Tror att tusentals män därute har diagnosen Deppression och blir felbehandlade med SSRI, när dom i själva verket har Hypogonadism. Ett exempel.

Mvh BB
Citera
2014-02-20, 16:02
  #1812
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadBreath
Tjääna.

Börjar bli smått irriterad, inväntar min femte injektion om 18 dagar (8v intervaller *4) Men som jag tidigare skrivit så känner jag dippen i vecka 6 som jag befinner mig i nu. Har påtalat detta för min läkare och vi kompromissa, han satte mig på 8v intervaller istället för det vanliga 10-14v intervaller.

Men om jag nu för femte gången känner att dippen inträffar runt v6, borde det inte vara så att jag ska ha mina intervaller med 6v mellanrum!?

Hb var var bra vid senaste provtagning, kommer lägga upp mina provsvar här inför injekt nr 5, proverna ska jag ta en vecka innan.

MVH en trött BB

Be honom att ta prover på dig och se vad ditt värde ligger kring vecka 6. Även om det inte skulle säga något om just ditt välmående så är det intressant att veta var du ligger kring, och hur mycket du dippar efter injektion. Det är ju lite olika från person till person.

/ Leif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in