2014-02-19, 09:41
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Är det nån här inne som har erfarenhet av SU-100Y ? Är den rolig att spela ? drar den in bra med silver ?
Kanonen är rätt bra men det mesta annat är mediokert eller dåligt

Citat:
Är Test servern nertagen för denna gång ?
Dom har test servern bara igång när det ska testas en ny patch. Håll koll på officiella hemsidan då och då(dom meddelar alltid där när test servern är uppe)
Citera
2014-02-19, 10:00
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Har ni några tips på en bra sniper Tier 5-7 ? nåt i stil med Schmalturm, minst lika bra kanske bättre sniper ?

Sen de där olika Medaljer/awards som crew kan få gör ingen skillnad va ? alltså gubbarna blir väl på inget sett bättre även fast de har massor med medaljer ?

Jag köpte mig Panter I här om veckan och jag tycker den är riktigt rolig och klart över förväntan jämfört med alla olika tier 6 VK:s jag kört runt med tidigare, inget krut i bössan över huvud taget, men väl träffsäker och med bra penetration. Samtidigt kan man även studsa en del på tornet i rätt vinkel. Även StuG kanske kan vara något, riktigt bra och kul sniper, dock en tier V td.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-02-19 kl. 10:17.
Citera
2014-02-19, 10:07
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Håller fullständigt med dig. Hur svårt kan det vara att starta upp en server i t ex Warszawa egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Ja precis! Hur jävla svårt ska det vara att skaffa en ny server för alla engelsktalande, när redan nu finns 2 överfulla servrar? När jag skrev det igår kväll hade mitt lag 4 stycken campande heavys uppe på hyllan i södra delen av Karelia som anfallande lag...

Jag blir fanimig vansinnig... Hur fan ska man kunna vinna när 9 spelare i laget inte kan göra 1 i skada ens??? Alla plockade av en guldponke i T15 som givetvis skjuter guld på allt...

http://i.imgur.com/QzHrUk1.jpg
Citera
2014-02-19, 10:11
Medlem
irrus avatar
Citat:
Sen de där olika Medaljer/awards som crew kan få gör ingen skillnad va ? alltså gubbarna blir väl på inget sett bättre även fast de har massor med medaljer ?

Nej, det enda som påverkar deras förmåga är deras primary och secondary skills.
Citera
2014-02-19, 10:29
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Jag blir fanimig vansinnig... Hur fan ska man kunna vinna när 9 spelare i laget inte kan göra 1 i skada ens??? Alla plockade av en guldponke i T15 som givetvis skjuter guld på allt...

http://i.imgur.com/QzHrUk1.jpg

Går inte att vinna verkar det som, ligger på 5/15 nu på morgonen, får ideligen skitlag och är ofta lågtier samtidigt som de få gånger jag faktiskt blir topptier, ligger min vinstchans på runt 30%.
Citera
2014-02-19, 10:59
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Går inte att vinna verkar det som, ligger på 5/15 nu på morgonen, får ideligen skitlag och är ofta lågtier samtidigt som de få gånger jag faktiskt blir topptier, ligger min vinstchans på runt 30%.

Måste ju vara folk som kör med bottar eller något, för att grinda någon skojig ny tank. Jag vägrar tro att folk som spelat ett par tusen matcher kan vara så jävla dumma i huvudet.
Citera
2014-02-19, 11:00
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag gillar de kinesiska tanksen av de jag spelat hittills, utom tier 4:an, då jag dels suger som scout och dels ogillar det. Den tanken var en pina att spela, skulle dock säkerligen tycka den var roligare idag när jag är en ganska mycket bättre spelare.

Den tanken (M5A1) gick jag igenom nyligen, och tyckte den var ok för en tier4 LT.
Kanske hjälptes av att jag hade en tier5 match där jag gjorde 9 kills.
Citera
2014-02-19, 11:02
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Måste ju vara folk som kör med bottar eller något, för att grinda någon skojig ny tank. Jag vägrar tro att folk som spelat ett par tusen matcher kan vara så jävla dumma i huvudet.

Vad naiv du är, du måste vara ny i WoT.
Dvs spelet där folk med 20k matcher presterar sämre än bottar.
Citera
2014-02-19, 11:58
Medlem
Omöjligt att spela för bättre stats på dagtid på bägge EU-servrarna. WR dalar som en skadskjuten kråka tack vare alla efterblivna öststatsmuppar som stormar fram som idioter en och en för att bli plockade innan dom hinner se någon fiende. Och detta spelbeteende ser man ofta utföras av klanspelare i tier 5-8.

20 matcher så här långt: 5 vinster 15 förluster.
Citera
2014-02-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Vad naiv du är, du måste vara ny i WoT.
Dvs spelet där folk med 20k matcher presterar sämre än bottar.

Ja det är fruktansvärt att se. Ingen stolthet eller reflektion alls över sitt spelbeteende. Ingenting tycks dom ha lärt sig på vägen upp genom träden.
Citera
2014-02-19, 12:30
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Den tanken (M5A1) gick jag igenom nyligen, och tyckte den var ok för en tier4 LT.
Kanske hjälptes av att jag hade en tier5 match där jag gjorde 9 kills.

Jag körde den medan jag var ganska ny och har nu ett helt annat perspektiv på WoT, men för en ny spelare är det en mardröm att plötsligt möta tier 8-9 heavys tack vare scout mm, vilket man får noll och inget info om. Tror jag till och med skrev indignerat om det här i tråden och fattade inte varför i helvette jag plötsligt mötte tanks 4 tiers över mig. Det är dessutom den enda tanken som leder vidare i det kinesiska trädet av någon dum anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Omöjligt att spela för bättre stats på dagtid på bägge EU-servrarna. WR dalar som en skadskjuten kråka tack vare alla efterblivna öststatsmuppar som stormar fram som idioter en och en för att bli plockade innan dom hinner se någon fiende. Och detta spelbeteende ser man ofta utföras av klanspelare i tier 5-8.

20 matcher så här långt: 5 vinster 15 förluster.

Gav upp när jag hade smickrande 10/30, dvs 1 vinst av 3 precis som dig och då hade jag faktiskt börjat vinna lite mer på slutet. Sett en del idioter med 10k+ matcher med en fantastisk wn8-rating på dryga 150. Lustigt nog hette spelaren något i stil med Slawek82 eller Pawel92.
Citera
2014-02-19, 12:35
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag körde den medan jag var ganska ny och har nu ett helt annat perspektiv på WoT, men för en ny spelare är det en mardröm att plötsligt möta tier 8-9 heavys tack vare scout mm, vilket man får noll och inget info om. Tror jag till och med skrev indignerat om det här i tråden och fattade inte varför i helvette jag plötsligt mötte tanks 4 tiers över mig. Det är dessutom den enda tanken som leder vidare i det kinesiska trädet av någon dum anledning.

Jo, precis.
Borde finnas en sticky till den här tråden som säger till nybörjare:

Undvik alla linjer med tier4 LT (inte UK eller Japan visserligen eller T-60/70/80)
Spela inte kinesiska eller franska linjen som förstaval.
Nybörjare bör köra ryska linjen upp till KV-1 första gången upp eftersom det är en nybörjarevänlig linje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in