2013-03-12, 12:40
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Undrar en sak.
När jag var inloggad efter kl 01 inatt så var det X3 på alla tanks, men när jag loggar in nu så är det plötsligt X2. Och det är inte första gången det händer.
Någon som vet varför?
X3 var bara mellan WGs definition av helg alltså mellan kl 6 på lördagmorgonen tom kl 6 på tisdagsmorgonen
Citera
2013-03-12, 15:10
Medlem
Jag spelade ett tag gratis vill säga och några saker som jag uppmärksammade var: Jag är helt övertygad om att så länge du spelar utan att betala så är din vagns prestanda degraderade med 20-25% både defensivt och offensivt, är det någon annan så upplever detta?
Citera
2013-03-12, 15:39
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag spelade ett tag gratis vill säga och några saker som jag uppmärksammade var: Jag är helt övertygad om att så länge du spelar utan att betala så är din vagns prestanda degraderade med 20-25% både defensivt och offensivt, är det någon annan så upplever detta?

Skitsnack.
Det är bara du som är dålig alt. får dåliga matcher.
Confirmation bias
http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Citera
2013-03-12, 16:08
Medlem
Citat:

Nix, jag spelar utan premium o kickar äzz!

EDIT: det är du som lurar dig själv att det går bättre när du spelar med premium, eftersom du får +50% xp hur kasst det än går
Senast redigerad av Grymkheft 2013-03-12 kl. 16:10.
Citera
2013-03-12, 17:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Nej något sådant har jag aldrig upplevt men känns(har inget konkret) att jag får lite bättre MM med premiumkonto.
Citera
2013-03-12, 23:31
Medlem
Noobermans avatar
Citat:

Jo jag fick samma känsla, nåt fuffens är det.. - Med premium så blev det mycket bättre resultat...
Citera
2013-03-13, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Skitsnack.
Det är bara du som är dålig alt. får dåliga matcher.
Confirmation bias
http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Jag er dig följande exempel, den absolut vanligaste kommentaren jag får efter att ha skjutit på en annan stridsvagn är It bounced, it did not penetrate his armour, cirka 8 fall av 10 och detta inluderar den Tyska 88 mm långa kanonen. Den första träffen på mig slår alltid ut larvbandet så jag inte kan röra mig och det inkluderar om jag står tätt intill en klippa eller en husvägg och det är bandet närmast väggen och det är inga stridsvagnar varken framför mig eller bakom mig, detta är omöjligt enligt ballistikens lagar. Ni har säkert råkat ut för att en annan stridsvagn kör upp nära er så det blir en duell på typ 20 meters håll, jag har ALDRIG vunnit en sådan duell. Jag blir ofta utslagen av en enda träff, lustigt nog har jag ALDRIG lyckats med det själv. Slutligen det mest logiska argumentet: De personer som har skapat detta spel vill tjäna pengar, det håller ni med om? Varför inte då lägga in en sådan parameter i programmet så folk märker detta och börjar att betala för att få normala prestanda? Ockhams rakkniv. Nåja det är akademiskt egentligen efterosm jag slutade spela när jag märkte detta, jag är trots allt ingen masochist.
Citera
2013-03-13, 08:29
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooberman
Jo jag fick samma känsla, nåt fuffens är det.. - Med premium så blev det mycket bättre resultat...

Snarare är det så att med premium gör en förlust inte lika ont ekonomiskt och man fäster mindre vikt vid den. Antagligen spelar du bättre också eftersom du inte är rädd för en ekonomisk förlust + att det är lättare att ha råd med premium ammo och consumables.

Att du skulle spela bättre med premium är bara nys, det skulle tex innebära att premium tanks är bättre än ordinära tanks vilket de helt uppenbarligen inte är (förutom Type59 och SU-122-44).

För övrigt, kör man premium och har en tier8 premium är credits irrelevant.
Citera
2013-03-13, 08:38
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag er dig följande exempel, den absolut vanligaste kommentaren jag får efter att ha skjutit på en annan stridsvagn är It bounced, it did not penetrate his armour, cirka 8 fall av 10 och detta inluderar den Tyska 88 mm långa kanonen. Den första träffen på mig slår alltid ut larvbandet så jag inte kan röra mig och det inkluderar om jag står tätt intill en klippa eller en husvägg och det är bandet närmast väggen och det är inga stridsvagnar varken framför mig eller bakom mig, detta är omöjligt enligt ballistikens lagar. Ni har säkert råkat ut för att en annan stridsvagn kör upp nära er så det blir en duell på typ 20 meters håll, jag har ALDRIG vunnit en sådan duell. Jag blir ofta utslagen av en enda träff, lustigt nog har jag ALDRIG lyckats med det själv. Slutligen det mest logiska argumentet: De personer som har skapat detta spel vill tjäna pengar, det håller ni med om? Varför inte då lägga in en sådan parameter i programmet så folk märker detta och börjar att betala för att få normala prestanda? Ockhams rakkniv. Nåja det är akademiskt egentligen efterosm jag slutade spela när jag märkte detta, jag är trots allt ingen masochist.

Skitsnack.
Du är uppenbart en dålig spelare med väldigt selektivt minne ie confirmation bias.

Att du inte penetrerar en tank beror på att du inte siktar på weak spot, vilket är en stor del av spelet. Du använder uppenbarligen inte repair kits, ytterligare ett nybörjarmisstag. Att du aldrig vunnit en 1vs1 är så himla dåligt att jag inte vet var jag ska börja. Leder du överhuvudtaget med kanonen mot ett rörligt mål?

Kör du en Tiger blir du inte utslagen på en träff såvida du inte ammorackas eller träffas av en Tier7+ arty. Du kör dessutom en Tiger med långa 88an som har 202 i pen, fullt tillräckligt för att penna det mesta och du har en av de pricksäkraste kanonerna i spelet med en bra rof.

Angående själva spelet, vad tror ni är bäst för Wargaming?
Ett spel där alla behöver betala och därmed kommer ha få betalande spelare, eller ett spel där man betalar för att saker ska gå fortare, men det är inget måste, och som har gott om spelare eftersom man inte behöver betala för att spela.
Uppenbarligen kör Wargaming på alternativ 2.
Citera
2013-03-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Skitsnack.
Du är uppenbart en dålig spelare med väldigt selektivt minne ie confirmation bias.

Att du inte penetrerar en tank beror på att du inte siktar på weak spot, vilket är en stor del av spelet. Du använder uppenbarligen inte repair kits, ytterligare ett nybörjarmisstag. Att du aldrig vunnit en 1vs1 är så himla dåligt att jag inte vet var jag ska börja. Leder du överhuvudtaget med kanonen mot ett rörligt mål?

Kör du en Tiger blir du inte utslagen på en träff såvida du inte ammorackas eller träffas av en Tier7+ arty. Du kör dessutom en Tiger med långa 88an som har 202 i pen, fullt tillräckligt för att penna det mesta och du har en av de pricksäkraste kanonerna i spelet med en bra rof.

Angående själva spelet, vad tror ni är bäst för Wargaming?
Ett spel där alla behöver betala och därmed kommer ha få betalande spelare, eller ett spel där man betalar för att saker ska gå fortare, men det är inget måste, och som har gott om spelare eftersom man inte behöver betala för att spela.
Uppenbarligen kör Wargaming på alternativ 2.
Jag hade reparationslåda. medicinlåda och den tredje glömt vad, till och med kamouflagenät, ingen Tiger dock utan den här VK nånting, märkligt nog att det är fler som har noterat att något inte stämmer, det kanske är du som har den här information bias?
Citera
2013-03-13, 13:59
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Jag hade reparationslåda. medicinlåda och den tredje glömt vad, till och med kamouflagenät, ingen Tiger dock utan den här VK nånting, märkligt nog att det är fler som har noterat att något inte stämmer, det kanske är du som har den här information bias?

Vadå noterat, jag har i denna tråd inte sett ett enda siffervärde som styrker detta. Du vet, statistik och sånt. Istället är det folk som fått för sig något och tolkar allt enligt denna ide => confirmation bias.

Camonät är för övrigt ganska poänglöst på VK-tanksen, ingen av dem har någon intrinsic camo att tala om.
Vilket VK var det?
VK3601H anses som en av de bästa tier6 i spelet, VK3001H är en snabb medium, och VK3001P är en snabb medium. Om det är sista kan jag visserligen förstå varför du slutade eftersom VK3001P har en av de värsta grindsen i spelet.
Citera
2013-03-13, 15:26
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
måste nog tyvärr hålla.med alla andra.i denna tråden och säga att det är.dig som.det är fel på

mm känns iofs lite bättre när.man kör.premium.

tror du inte vi varit på månen heller? konspirationer i wg

jag har kört en hel del standard konto nu när jag inte haft någon ledighet

hunnit med.typ 2-3 timmar i veckan.så lönt att slösa.guld, piskar folk lika lätt.

att premium skulle hjälpa mot.bounsing och att penna andra.tanks är skrattretande

gjorde ~8000 i dmg när jag körde min s-51 sist, non premium.konto
ja, det.var jag som vände hela matchen, med standard konto.....
slog ut 5 tanks sist i.min kv2
och fick 6 kills i min kv5(167 i.pen bara!!!)

nä du slutade nog.innan du lärt dig spelet,.lärde du dig ens att vinkla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in