2014-02-18, 23:51
Medlem
Acid-Brains avatar
Hade en vidrig sömnparalys senaste natten. Kastades in i ett mardrömslikt sömnparalystillstånd och var otroligt rädd hela natten. Under en lång stund hade jag enbart gardinerna i mitt rum framför mitt synfält. Då jag konstant enbart såg detta framför mig, så blev bilden av mitt synfält som en djävulsk stillbild som aldrig ville försvinna. Samtidigt kändes det som om jag inte kunde öppna ögonen. Jag trodde att jag hade blivit blind då jag enbart såg denna kufiska stillbild framför mig med jämna mellanrum. Blev bara mer och mer rädd för varje gång denna stillbild dök upp framför synfältet. Hade lampan på då jag sov, vilket jag vanligtvis inte brukar ha. Ljuset från denna lampa var med i exakt alla stillbilder, så det måste med alla sannolikhet ha varit ett långt och oavbrutet sömnparalystillstånd jag upplevde.
Citera
2014-02-19, 13:24
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllenevishet
Drömde du något häftigt? Om det var jag som kontrollerade en dröm skulle den vara fantastisk underbar och mycket erotisk. Vad tycker du om? Att åka formel ett eller sex med berömda personer. Lyx pengar guld och ändlöst med juveler? Bara det absolut bästa är gott nog åt mig. Har funderat länge över vad som vore intressant att uppleva. Vad skulle ni vilja uppleva?

Som sagt så var det att jag styrde det på något undermedvetet sätt, men ja
Jag befann mig iaf i ett område som känns som ifall det kom direkt ur ett skräckhus. Det var mörkt, kallt, grått med döda träd osv. Kände mig dock inte ett dugg rädd eller liknande
Jag ringde på en stor gammal slottliknande byggnad, varpå en tjejkompis till mig öppnade dörren.
Jag klev in och vi gick runt och prata, sen satte vi oss ner runt ett bord och på bordet stod det ett ägg som jag uppskattat var ungefär lika stor som min överkropp
Av någon anledning fick jag för mig att det var ett drakägg
Efter ett tag så "bestämde" jag mig att vakna, sen så vaknade jag.

Har inte direkt något jättestort intresse i sånna områden som jag beskrev, visst kan det vara intressant, men det finns helt klart mycket roligare grejer.
Citera
2014-02-19, 13:27
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acid-Brain
Hade en vidrig sömnparalys senaste natten. Kastades in i ett mardrömslikt sömnparalystillstånd och var otroligt rädd hela natten. Under en lång stund hade jag enbart gardinerna i mitt rum framför mitt synfält. Då jag konstant enbart såg detta framför mig, så blev bilden av mitt synfält som en djävulsk stillbild som aldrig ville försvinna. Samtidigt kändes det som om jag inte kunde öppna ögonen. Jag trodde att jag hade blivit blind då jag enbart såg denna kufiska stillbild framför mig med jämna mellanrum. Blev bara mer och mer rädd för varje gång denna stillbild dök upp framför synfältet. Hade lampan på då jag sov, vilket jag vanligtvis inte brukar ha. Ljuset från denna lampa var med i exakt alla stillbilder, så det måste med alla sannolikhet ha varit ett långt och oavbrutet sömnparalystillstånd jag upplevde.

Låter inte särskilt kul det, en grej jag gör för att vakna upp från en sömnparalys snabbt är att jag ändrar andningsrytmen.
Dvs att jag antingen börjar andas jättensabbt ett tag, eller jättelångsamt tills det släpper
Hoppas det hjälper!
Citera
2014-02-20, 12:41
Medlem
Pendeks avatar
Jag separerade flera gånger i morse men jag är osäker på om det var OOBEs.

En av gångerna var rummet väldigt smalt. Då hade jag ett ben mot varsin väg och klättrade uppåt. Händerna for igenom taket men jag kunde ändå hänga i taket då fingertopparna höll sig fast på vindens golv.

Första gången var det väldigt svårt att separera. Jag försökte simma från dragningskraften när jag var ute. Det gick relativt bra.

I min sista OOBEs kunde jag röra mig enkelt. Jag gick mot dörren och trodde jag skulle gå igenom den. I stället öppnades dörren. Jag blev lite osäker om jag var utanför kroppen och kollade mot sängen. Jag såg inte min fysiska kropp. När jag sedan vaknade så kom jag på att dörren var spegelvänd.

Har någon varit med om att saker är spegelvända?
Varför såg jag inte min fysiska kropp?

Det var skönt med så många separationener. Inför den sista separationen så försökte jag stanna så länge som möjligt i vibrationsstadiet för att vänja mig vid känslan.
Citera
2014-02-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
för att det var en dröm
Citera
2014-02-20, 18:56
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
för att det var en dröm
Ja, det kan mycket väl ha varit en eller flera drömmar.

Jag vet inte ens om den spegelvända dörren och getögat mot sängen var i samma upplevelse. Det hände så pass mycket. Jag var i alla fall i vibrationsstadiet åtminstone tre gånger. Det kan ha varit så att jag somnade mellan varje utanför kroppen-upplevelse. I och med att jag var i rätt medvetande så blev det en klardröm av något slag.
Citera
2014-02-21, 03:52
Bannlyst
Jag fick i en dröm för mig att det var en snubbe på en annan planet som ville slåss (om en tjej om jag kommer ihåg det korrekt) och jag kommer ihåg att jag förflyttades dit natten efter men inte att något hände. Jag tror inte att problemet var att jag trodde för lite på..
Citera
2014-02-26, 16:18
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Jag separerade flera gånger i morse men jag är osäker på om det var OOBEs.

En av gångerna var rummet väldigt smalt. Då hade jag ett ben mot varsin väg och klättrade uppåt. Händerna for igenom taket men jag kunde ändå hänga i taket då fingertopparna höll sig fast på vindens golv.

Första gången var det väldigt svårt att separera. Jag försökte simma från dragningskraften när jag var ute. Det gick relativt bra.

I min sista OOBEs kunde jag röra mig enkelt. Jag gick mot dörren och trodde jag skulle gå igenom den. I stället öppnades dörren. Jag blev lite osäker om jag var utanför kroppen och kollade mot sängen. Jag såg inte min fysiska kropp. När jag sedan vaknade så kom jag på att dörren var spegelvänd.

Har någon varit med om att saker är spegelvända?

Det var skönt med så många separationener. Inför den sista separationen så försökte jag stanna så länge som möjligt i vibrationsstadiet för att vänja mig vid känslan.

Om du upplevde separation - bör det defineras som OBE oavsett om du efteråt ser kroppen eller ej. Undermedveten förväntan har en stor del i hur upplevelsen blir - dels hjärnans fiktiva rums/kropps-uppfattning. Har haft spegelsyn under flera AP/OBE's - har tyvärr ingen vettig förklaring på varför. Däremot har jag reflekterat över det under upplevelsen och även försökt "vända" bilden rätt - utan att lyckas.

Mvh Tucane
Citera
2014-02-28, 21:13
Medlem
Det var ett bra tag sedan jag hade en a.p, tror det har med omständigheter att göra- vardagen och dess sysslor tar för mycket tid.
Men jag kan verkligen inte släppa min senaste a.p, den gav sådant intryck att det är nästan så att jag känner att den har någon form av betydelse.
Jag reste mellan olika världar, såg planeter med folk som liknade människor men inte var människor och befann sig kanske i stenåldern. Vi pratade med dom var ganska fientliga av sig, sen ville jag därifrån, och helt plötsligt kände jag ett sådant lugn. Jag möts av en man, och han är snarlik dom hinduistiska gudarna (jag började googla efter blåhyade gudar, är inte så insatt i religion mer än det man fick lära sig i skolan för många år sedan). Han sa mitt namn, och sa att äntligen har du kommit hit, jag har väntat på dig! I öppningen till ett stort träaktigt slott med förgyllda dörrar, stod en kvinna vid dörröppningen och sneglade på mig. Hon var också blå i hyn, och hade korpsvart hår och var smyckad i diverse gnistrande stenar och guld. Jag följde efter den här mannen, och han tog mig till ett stort rum med mycket tyger som hängde från taket i massor med vackra broderier och mönster. Sedan vänder han sig om och säger, det är snart dags för dig, du kommer vakna upp.

Sen så sögs jag tillbaka till min kropp, och mycket riktigt vaknade jag- men, det känns som om det fanns mer till det hans sa. Jag har försökt resa dit igen, men jag har haft väldigt svårt att få en a.p det sista året.

Kan detta betyda något, någon som haft en liknande erfarenhet?
Citera
2014-03-01, 00:47
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tucane
Om du upplevde separation - bör det defineras som OBE oavsett om du efteråt ser kroppen eller ej. Undermedveten förväntan har en stor del i hur upplevelsen blir - dels hjärnans fiktiva rums/kropps-uppfattning. Har haft spegelsyn under flera AP/OBE's - har tyvärr ingen vettig förklaring på varför. Däremot har jag reflekterat över det under upplevelsen och även försökt "vända" bilden rätt - utan att lyckas.

Mvh Tucane
Igår natt så hamnade jag också i vibrationsstadiet. Tyvärr verkar jag ha börjat få svårt att separera. När jag väl separerar så är det någon slags blandning mellan drömvärlden och den fysiska världen. Det känns som att jag hoppas mellan drömvärlden och den fysiska världen. Jag blir desorienterade. Det går inte förklara exakt vad som händer. Känslan säger mig följande: saker och ting förändras. I ena sekunden kan jag se rummet, i andra sekunden är det mörkt, i tredje sekunden är jag någon annanstans.

Känslan igår natt var inte densamma som när jag har separerat tidigare. Det var ingen "människokänsla" där. Det kändes som att jag bara var ett perspektiv som bevittnade olika bakgrunder.
Citera
2014-03-09, 17:33
Medlem
Tucanes avatar
Citat:
Igår natt så hamnade jag också i vibrationsstadiet. Tyvärr verkar jag ha börjat få svårt att separera. När jag väl separerar så är det någon slags blandning mellan drömvärlden och den fysiska världen. Det känns som att jag hoppas mellan drömvärlden och den fysiska världen. Jag blir desorienterade. Det går inte förklara exakt vad som händer. Känslan säger mig följande: saker och ting förändras. I ena sekunden kan jag se rummet, i andra sekunden är det mörkt, i tredje sekunden är jag någon annanstans.

Känslan igår natt var inte densamma som när jag har separerat tidigare. Det var ingen "människokänsla" där. Det kändes som att jag bara var ett perspektiv som bevittnade olika bakgrunder.

Det låter som att du behöver en tydlig intention - alltså ett mål (något du vill göra) med din upplevelse utöver att separera - övergången mellan tillstånd sker i regel automatiskt om målet ligger en bit framför.

Då det kan vara svårt att sätta ett mål under färden - bör intentionen vara klar och satt redan innan försöket - samtidigt ger det undermedvetet en röd tråd för dig att följa - om du skulle tappa en del av kontrollen.

Mvh Tucane
Citera
2014-04-07, 20:29
Medlem
Tjuvjakts avatar
Hej jo jag behöver lite hjälp här, uppskattar hjälp!

Jag har kommit till ett slags stadie där hela min kropp domnar, men mer än så händer inte.
Min kropp känns tung och ganska flytande på något sätt...
1. Jag vet inte hur jag ska ta mig till nästa stadie där man ska höra vibrationer osv...
2. När det är dags att jag ska försöka dra mig ur min kropp, ska jag då försöka lyfta armen fysiskt eller ska jag lyfta armen psykiskt, att jag tänker att jag lyfter armen?
3. Läst att många som säger att dom får bilder i huvudet, det går verkligen inte för mig... jag är som fast i första stadiet dvs att jag hamnar i någon slags trans efter min avslappning. Hur ska jag göra?

Ett stort tack om ni svarar och hjälper! Hoppas ni förstår det jag skriver så det inte blev alltför slarvigt skrivet. mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in