2014-02-08, 21:05
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davkei
Sömnparalys inträffar när hjärnan inte hunnit eller glömt slagit på övriga muskelfunktioner utom ögonen (simpelt uttrycket). Ett bra tips att ta sig ur sömnparalys är att bli arg eller ursinnig. Jag har hamnat i en sömnparalys en gång och ilska hjälpte mig att vakna ur den på några sekunder. I fall du inte tycker att det avtar bör du möjligen söka vård då sömnparalys inte är något "paranormalt" fenomen.
Ingen har väl påstått att det är något paranormalt med sömnparalys? Det är knappt någon som påstår att astralresor är paranormalt. Och ärligt talat vem bryr sig? Jag tror de flesta i den här tråden är överens om att båda fenomen existerar. Då spelar det inte så stor roll om det är paranormalt eller inte.

Sedan är jag av den personliga åsikten att ilska alltid är fel. Ilska är negativa tankar. Till slut börjar man applicera ilska mot andra människor. Jag var förut en som tyckte att det var coolt att slåss och fantiserade ofta om att hamna i bråk och slå ner någon inför en hejande publik. Men jag förstod redan i högstadiet att det är fel. Jag kan inte exakt förklara varför. Längst inne i mig själv så förstår jag att lugn och harmoni är vad vi ska utstråla mot våra medmänniskor. Därför skulle jag aldrig använda ilska för att få mig ur en sömnparalys.

Men jag säger absolut inte att det är fel av dig, eller någon annan, att använda ilska om ni så vill. Det är upp till var och en. Det enda jag kan göra är att förmedla min syn. Jag kan aldrig tvinga någon att göra som jag vill.

Citat:
Ursprungligen postat av anonanonn
Har försökt med en AP/OBE lite av och till i ungefär en månads tid nu.
Första gången nådde jag vibrationsstadiet nästan på direkten efter att ha koncentrerat mig på ett tinnitusljud jag hörde i örat, blev så överraskad och exalterad att det försvann.
Samma sak hände 3-4 ggr den kvällen innan jag somnade.

Efter det har jag nästan alltid fått känslan av att jag får ett elektriskt täcke över mig efter att jag slappnat av i ett tag, men ingenting i närheten av det jag kände första kvällen.
Det har hänt då och då att någonting i huvudet bara gled iväg och så BAM kom dom kraftiga vibrationerna, men bara i 1-2 sekunder.

Försökt med metoderna som går ut på att klättra uppför ett rep, klättra ner för en stege, rulla åt alla olika håll osv.
En grej som ofta händer är att jag hör en kompis röst eller en låt i mitt huvud när jag kommer rätt "djupt ner".
Någon som har några tips? Ska försöka igen ikväll
Fortsätt. Det låter som att du är väldigt nära. Som vanligt ger jag tipset att du ställer väckarklockan någon timme innan du normalt stiger upp. Du är som mest avslappnad när du just har vaknat. Därifrån kan du testa och se vad som händer.
Citera
2014-02-09, 12:55
Medlem
anonanonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Fortsätt. Det låter som att du är väldigt nära. Som vanligt ger jag tipset att du ställer väckarklockan någon timme innan du normalt stiger upp. Du är som mest avslappnad när du just har vaknat. Därifrån kan du testa och se vad som händer.

Misslyckades tyvärr, fick det där elektriska täcket och det, vibrationer i kanske en sekund.
En grej som var helt ny var dock att jag låg och dagdrömde och tänkte inte på mycket, när jag av någon anledning började fokusera på mina händer. Jag kunde verkligen känna hur mina händer låg på ett bord knäppta mot varandra, kunde nästan t.om röra på dom men jag VET att de låg på sängen längs min kropp. Det var såpass verkligt att jag förstod att det inte var så när jag försökte röra på det och den fysiska kroppen hängde med och tummarna slog emot benen.
Det här höll i ett bra tag, men sen försvann det när jag började förlora koncentration.

Ska försöka det där med att vakna tidigare idag. Hoppas bara jag kommer minnas att jag faktiskt ska APa och inte somna om
Citera
2014-02-09, 18:54
Medlem
Skulle någon där ute som är erfaren inom detta område pma mig snälla? har en del saker jag undrar över
Citera
2014-02-11, 15:24
Medlem
davkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Ingen har väl påstått att det är något paranormalt med sömnparalys? Det är knappt någon som påstår att astralresor är paranormalt. Och ärligt talat vem bryr sig? Jag tror de flesta i den här tråden är överens om att båda fenomen existerar. Då spelar det inte så stor roll om det är paranormalt eller inte.

Sedan är jag av den personliga åsikten att ilska alltid är fel. Ilska är negativa tankar. Till slut börjar man applicera ilska mot andra människor. Jag var förut en som tyckte att det var coolt att slåss och fantiserade ofta om att hamna i bråk och slå ner någon inför en hejande publik. Men jag förstod redan i högstadiet att det är fel. Jag kan inte exakt förklara varför. Längst inne i mig själv så förstår jag att lugn och harmoni är vad vi ska utstråla mot våra medmänniskor. Därför skulle jag aldrig använda ilska för att få mig ur en sömnparalys.

Men jag säger absolut inte att det är fel av dig, eller någon annan, att använda ilska om ni så vill. Det är upp till var och en. Det enda jag kan göra är att förmedla min syn. Jag kan aldrig tvinga någon att göra som jag vill.

Mitt inlägg var inte menat att rätta eller hoppa på någon utan mer påtala skillnaderna mellan sömnparalys och astral projektion, OBE osv.
Enligt min egna åsikt vill jag nog påstå att AP faller till viss del in under sektionen "paranormal" då det inte helt går att utesluta i fall allt utspelar sig i din egna hjärna eller ifall din sk astrala kropp lämnar den fysiska kroppen. Sömnparalys vet man vad och hur det uppkommer och har enligt mig inget med det "paranormala" att göra enkelt uttryckt.

Gällande ilska är det ett sätt att starta adrenalinpåslag och därigenom sätta igång musklerna, vakna upp. I detta fall verkar vederbörande inte klara av den sömnparalys som drabbar denne genom att slappna av och vänta ut den. Båda sätt fungera kan vi konstatera.
Citera
2014-02-12, 20:10
Medlem
Har inte läst allt i tråden men är astralresor det som händer när man lyckas med Lucid Dreaming?
Citera
2014-02-13, 05:22
Medlem
Attackers avatar
För tre-fyra år sedan utforskade jag mycket om, och i, astralresor. En eller flera gånger i veckan tog jag mig tiden till att utföra en resa.
Sedan dess har jag haft ett abrupt uppehåll fram tills för cirka två månader sedan då jag återupptog det och började träna på nytt.

Hur som helst, jag har aldrig känt av "vibrationsstadiet" utan det har varit någonting jag helt enkelt lyckats hoppa över. Har gått från total avslappning, låtit tankarna flöda fritt (istället för att fokusera på att se mig själv liggandes eller använt mig av någon sorts chakra, vilket har gett mig bra resultat), till att börja rucka på mitt mentala och rulla ur min kropp.
De senaste veckorna av träning, i princip dagligen, så har jag dock inte kommit dit jag vill. Jag har tappat förmågan att bäras ur min kropp. Går in i total avslappning, låter tankarna flöda fritt och får ibland känslan av ett viktlöst täcke sveper över mig - och där förstår jag att det är på gång vilket resulterar i att jag blir exalterad och tappar fokus, hjärtat börjar slå snabbare och pulsen går upp. Jag antar att jag numera är för desperat att lyckas.
Någon som har tips på hur jag kan hålla mig lugn och ta mig vidare?

Tack.
Citera
2014-02-14, 18:13
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davkei
Enligt min egna åsikt vill jag nog påstå att AP faller till viss del in under sektionen "paranormal" då det inte helt går att utesluta i fall allt utspelar sig i din egna hjärna eller ifall din sk astrala kropp lämnar den fysiska kroppen. Sömnparalys vet man vad och hur det uppkommer och har enligt mig inget med det "paranormala" att göra enkelt uttryckt.
Jag har börjat läsa lite på hur världen är uppbyggd. Nu är jag långt ifrån någon expert, och påstår inte heller att det jag kommer att skriva är sant, då det förmodligen bara är teorier. Samt att jag kan ha missförstått något.

Atomer vibrerar i en viss frekvens. Vi är uppbyggda av atomer och vibrerar i samma frekvens som allt annat. Såldes får vi intrycket att saker är solida, men egentligen handlar det enbart om att vi vibrerar på samma frekvens. Kan vibrationsstadiet vara en del av ett frekvensbyte? Många menar ju att man ska separera efter man har passerat vibrationsstadiet.

Det kan finnas andra dimensioner som vibrerar i andra frekvenser. Dessa är dock osynliga för oss om vi inte byter frekvens. Det är som en radio. Ställer vi in rätt frekvens så hittar vi rätt kanal - eller dimension.
Citera
2014-02-17, 07:56
Medlem
anonanonns avatar
Igår så var det fan nära jävlarrrrrr

La mig ner som vanligt, slappnade av i hela kroppen så det kändes lite som att jag flöt, koncentrerade mig på min andning och det där.
Efter ett tag så slutade jag koncentrera mig på min andning, utan koncentrerade mig på min mage istället?!
Jag liksom fokuserade på hur allting där i kändes när jag tog mina andetag och så, samtidigt så kunde jag ungefär "se" träplankor framför mig i mina ögonlock som jag koncentrerade mig på samtidigt.
Efter ett tag så började jag från ingenstans visualisera mig en slags "himmel" eller så, med ett 20-tal personer i vita kläder som sjöng på en ramsa om och om igen som jag koncentrerade mig på istället för träplankorna.
Och då jäääääävlar alltså, vibrationerna som jag missat i 2-3 veckor kom tillbaks på direkten!! Kunde svära på att jag kände visa delar av min kropp lyfta!

Under den tiden vibrationerna kom så började mitt hjärta dunka otroligt hårt igen och jag glömde nästan bort hur man andades och behövde fokusera på att fortsätta andas ordentligt istället för att kippa så att jag skulle få någon luft.
Jag lyckades ändå hålla kvar vibrationerna och bilderna och det i ungefär 1-2 minuter, och jag kände verkligen på mig att jag var nära.
Någon som har en aning om vad som höll tillbaka mig?

EDIT: Värt att tillägga var att jag hade "typ" en klardröm efter det. Jag minns hela drömmen väldigt tydligt och jag styrde faktiskt allting som hände där men jag var knappt medveten om det.
Kom inte på att jag styrde sakerna i drömmen förräns efter jag hade vaknat
Senast redigerad av anonanonn 2014-02-17 kl. 08:39.
Citera
2014-02-17, 23:30
Medlem
.D.N.A.s avatar
jag började hålla på med detta o försökte massor för 4 år sedan. för 2 år sedan började jag lyckas med det, men nu har det utvecklats till ett problem. 2 - 4 gånger per vecka så hamnar jag ofrivilligt i detta tilstånd och försöker desperat vakna utan att lyckas. först efter vad som känns som närmare en halvtimmes tortyr vaknar jag upp helt anfådd och mycket hög puls. jag kämpar verkligen för att komma ur det då jag ser så sjuka och äckliga saker att jag inte ens vill somna vissa dagar. jag tyckte att detta va jätte ballt för ett tag sedan men nu är det bara en börda. finns det någon som kan hjälpa mig på något sätt?
Citera
2014-02-18, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
jag började hålla på med detta o försökte massor för 4 år sedan. för 2 år sedan började jag lyckas med det, men nu har det utvecklats till ett problem. 2 - 4 gånger per vecka så hamnar jag ofrivilligt i detta tilstånd och försöker desperat vakna utan att lyckas. först efter vad som känns som närmare en halvtimmes tortyr vaknar jag upp helt anfådd och mycket hög puls. jag kämpar verkligen för att komma ur det då jag ser så sjuka och äckliga saker att jag inte ens vill somna vissa dagar. jag tyckte att detta va jätte ballt för ett tag sedan men nu är det bara en börda. finns det någon som kan hjälpa mig på något sätt?

Finns vissa som påstår att om man ropar på hjälp mentalt av Jesus Kristus så slutar det. Hurvida det fungerar låter jag vara osagt, utan du får helt prova och skaffa dig empirisk kunskap.
Citera
2014-02-18, 22:53
Medlem
Hej.

Jag har haft en märklig upplevelse. Jag försökte att bli medveten i drömmen jag drömde. Jag gick genom en blå korridor och sen tittade jag mycket intensivt på väggen framför mig. Det tog tre sekunder och sen var jag hundra gånger mer medveten. Det lustiga var att jag var totalt osynlig. Kunde knappt röra mig. Det fortsatte en tre minuter sen tog det slut. Någon som haft en liknande upplevelse?
Citera
2014-02-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonanonn
Igår så var det fan nära jävlarrrrrr

La mig ner som vanligt, slappnade av i hela kroppen så det kändes lite som att jag flöt, koncentrerade mig på min andning och det där.
Efter ett tag så slutade jag koncentrera mig på min andning, utan koncentrerade mig på min mage istället?!
Jag liksom fokuserade på hur allting där i kändes när jag tog mina andetag och så, samtidigt så kunde jag ungefär "se" träplankor framför mig i mina ögonlock som jag koncentrerade mig på samtidigt.
Efter ett tag så började jag från ingenstans visualisera mig en slags "himmel" eller så, med ett 20-tal personer i vita kläder som sjöng på en ramsa om och om igen som jag koncentrerade mig på istället för träplankorna.
Och då jäääääävlar alltså, vibrationerna som jag missat i 2-3 veckor kom tillbaks på direkten!! Kunde svära på att jag kände visa delar av min kropp lyfta!

Under den tiden vibrationerna kom så började mitt hjärta dunka otroligt hårt igen och jag glömde nästan bort hur man andades och behövde fokusera på att fortsätta andas ordentligt istället för att kippa så att jag skulle få någon luft.
Jag lyckades ändå hålla kvar vibrationerna och bilderna och det i ungefär 1-2 minuter, och jag kände verkligen på mig att jag var nära.
Någon som har en aning om vad som höll tillbaka mig?

EDIT: Värt att tillägga var att jag hade "typ" en klardröm efter det. Jag minns hela drömmen väldigt tydligt och jag styrde faktiskt allting som hände där men jag var knappt medveten om det.
Kom inte på att jag styrde sakerna i drömmen förräns efter jag hade vaknat

Drömde du något häftigt? Om det var jag som kontrollerade en dröm skulle den vara fantastisk underbar och mycket erotisk. Vad tycker du om? Att åka formel ett eller sex med berömda personer. Lyx pengar guld och ändlöst med juveler? Bara det absolut bästa är gott nog åt mig. Har funderat länge över vad som vore intressant att uppleva. Vad skulle ni vilja uppleva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in