Citat:
Ingen har väl påstått att det är något paranormalt med sömnparalys? Det är knappt någon som påstår att astralresor är paranormalt. Och ärligt talat vem bryr sig? Jag tror de flesta i den här tråden är överens om att båda fenomen existerar. Då spelar det inte så stor roll om det är paranormalt eller inte.Sömnparalys inträffar när hjärnan inte hunnit eller glömt slagit på övriga muskelfunktioner utom ögonen (simpelt uttrycket). Ett bra tips att ta sig ur sömnparalys är att bli arg eller ursinnig. Jag har hamnat i en sömnparalys en gång och ilska hjälpte mig att vakna ur den på några sekunder. I fall du inte tycker att det avtar bör du möjligen söka vård då sömnparalys inte är något "paranormalt" fenomen.
Sedan är jag av den personliga åsikten att ilska alltid är fel. Ilska är negativa tankar. Till slut börjar man applicera ilska mot andra människor. Jag var förut en som tyckte att det var coolt att slåss och fantiserade ofta om att hamna i bråk och slå ner någon inför en hejande publik. Men jag förstod redan i högstadiet att det är fel. Jag kan inte exakt förklara varför. Längst inne i mig själv så förstår jag att lugn och harmoni är vad vi ska utstråla mot våra medmänniskor. Därför skulle jag aldrig använda ilska för att få mig ur en sömnparalys.
Men jag säger absolut inte att det är fel av dig, eller någon annan, att använda ilska om ni så vill. Det är upp till var och en. Det enda jag kan göra är att förmedla min syn. Jag kan aldrig tvinga någon att göra som jag vill.
Citat:
Fortsätt. Det låter som att du är väldigt nära. Som vanligt ger jag tipset att du ställer väckarklockan någon timme innan du normalt stiger upp. Du är som mest avslappnad när du just har vaknat. Därifrån kan du testa och se vad som händer.
Har försökt med en AP/OBE lite av och till i ungefär en månads tid nu.
Första gången nådde jag vibrationsstadiet nästan på direkten efter att ha koncentrerat mig på ett tinnitusljud jag hörde i örat, blev så överraskad och exalterad att det försvann.
Samma sak hände 3-4 ggr den kvällen innan jag somnade.
Efter det har jag nästan alltid fått känslan av att jag får ett elektriskt täcke över mig efter att jag slappnat av i ett tag, men ingenting i närheten av det jag kände första kvällen.
Det har hänt då och då att någonting i huvudet bara gled iväg och så BAM kom dom kraftiga vibrationerna, men bara i 1-2 sekunder.
Försökt med metoderna som går ut på att klättra uppför ett rep, klättra ner för en stege, rulla åt alla olika håll osv.
En grej som ofta händer är att jag hör en kompis röst eller en låt i mitt huvud när jag kommer rätt "djupt ner".
Någon som har några tips? Ska försöka igen ikväll
Första gången nådde jag vibrationsstadiet nästan på direkten efter att ha koncentrerat mig på ett tinnitusljud jag hörde i örat, blev så överraskad och exalterad att det försvann.
Samma sak hände 3-4 ggr den kvällen innan jag somnade.
Efter det har jag nästan alltid fått känslan av att jag får ett elektriskt täcke över mig efter att jag slappnat av i ett tag, men ingenting i närheten av det jag kände första kvällen.
Det har hänt då och då att någonting i huvudet bara gled iväg och så BAM kom dom kraftiga vibrationerna, men bara i 1-2 sekunder.
Försökt med metoderna som går ut på att klättra uppför ett rep, klättra ner för en stege, rulla åt alla olika håll osv.
En grej som ofta händer är att jag hör en kompis röst eller en låt i mitt huvud när jag kommer rätt "djupt ner".
Någon som har några tips? Ska försöka igen ikväll