2014-02-18, 12:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Men vafan, klart att man använder "goldammo" ibland, det är ju helvetiskt surt att hamna i en match när man är lägsta tier och fan inte kan penetrera nånting på fältet med standardammo, då måste man ju ladda med hetare grejor för att alls ha en chans. Annars kan man ju lika gärna parkera i respointen och dricka kaffe.

Jag använder guldammo själv så det är inte vad jag klagar på. Men för en Tiger I och en SU-122-44 som utan problem pennar Heavy Tier 8 så ter det sig bara löjeväckande att skjuta guld mot ett tier 5 arty, speciellt när SU'n dinga första skottet (vilket i sig är sjukt då Bishop känns som den är byggd av frigolit).
Citera
2014-02-18, 14:00
Medlem
libbens avatar
Dunkade just in Anfield modden.

Satan vilket fusk. 30x zoom ut, kartan med alla dess funktioner och tankstyper när de blir spottade osv.

Hitpoints left med vänstra ALT för alla lightade fiender. Ja, näe, det här är ju absolut inte fusk.

Jajaja, tillåtet. Men vilket jvla fusk ändå.
Senast redigerad av libben 2014-02-18 kl. 14:11.
Citera
2014-02-18, 14:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jo, självklart är det som du skriver. Tyckte bara det kändes så patetiskt att punga ut guld på min Bishop och jag exponerar mig självklart inte heller, men när man är sista tank kvar och snabb som en snigel med stock-pipan så man knappt kan penna SU'n kändes det bara så otroligt onödigt.
Kanske var för jag har 56% wr i den vagnen

Brukar inte använda guld på mina arty.
Jag kan förstå när någon har laddat guld och inte vill ladda om, men ibland är det smått löjligt vad folk skjuter guld på. Spelar man bra spelar det mindre roll vad folk skjuter på en.
Har en VK4502B som folk har en viss tendens att spamma guld på av oförklarliga orsaker.

Ett problem som folk missar med guldammo är att det inte är garanterad penetration. Skjuter man HEAT är spaced armour hemskt och APCR kan drabbas av autobounces om vinkeln är rätt.
Citera
2014-02-18, 14:38
Medlem
Jag gillar det nya sättet att beräkna böter för team kill.

Jag står och siktar på en fiende och precis när jag trycker av kör en allierad vagn in framför och tar skottet, över 500 i skada!

Facit 7000 Cr i böter och -3 i erfarenhet, alltså "tre", ingenting i stort sett

Enda larviga var hans mod som sa att jag skjutit honom, men han var väldigt tyst själv.
Och så såklart så gick jag ju miste om träffen på fiendevagnen, men i alla fall.
Citera
2014-02-18, 17:09
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Hur fungerar den modden? Jag har blivit kallad "gold noob" många gånger när jag inte skjutit guld ammo (aldrig när jag faktiskt använt guld, vilket jag väldig sällan gör). Jag trodde det var idioter som trodde att eftersom det blev pennade så måste det ha varit guldammo. Nu undrar jag om inte en buggig mod är en bättre förklaring i vissa fall. Har varit en del formuleringar som indikerar att personen "vet" att det var guld. Omöjligt att veta i och för sig.
Modern berättar vilken ammotyp som träffar en och vem som skjöt(funkar också från de man inte ser.

Vissa gissar bara om du använder guld(använder inte alls moden). Andra kanske inte vet att APCR är standard ammo för vissa tanks(tolkar moden fel)
Medan en tredje menar någon annan än dig(bara för att du t.ex. skjöt sista skottet så behöver du inte ta åt dig)
Citera
2014-02-18, 17:09
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Är inte IS-2 en ren kopia av IS, eller skiljer det något åt mellan tanksen?
Inte riktigt, här är skillnaden i Tank Inspector (IS-2 jämfört med IS): http://i.imgur.com/oDlDvxc.jpg
Gula betyder att de har samma värde, röda betyder att den är sämre än, och gröna bättre än. Största skillnaden är att IS-2 har 33 mer penetration med guld, dvs 250 pen apcr
Citera
2014-02-18, 17:24
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Inte riktigt, här är skillnaden i Tank Inspector (IS-2 jämfört med IS): http://i.imgur.com/oDlDvxc.jpg
Gula betyder att de har samma värde, röda betyder att den är sämre än, och gröna bättre än. Största skillnaden är att IS-2 har 33 mer penetration med guld, dvs 250 pen apcr
IS-2, 110 och WZ-111 1-4 är alla väldigt bra och roliga att köra med
Citera
2014-02-18, 18:18
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
IS-2, 110 och WZ-111 1-4 är alla väldigt bra och roliga att köra med
Ser fram emot de andra . Fick nyss Ace Tanker i IS-2... 2181xp med premium x1, över 4000 dmg och 4 förstörda vagnar. Nu är jag nöjd för dagen
Citera
2014-02-18, 19:24
Medlem
Körde en match med min T18 för drygt en halvtimme sedan där en motståndare spammade guldammo för 2800 credit per smäll. Bland det värsta jag någonsin sett.
Citera
2014-02-18, 19:50
Medlem
Återigen pissmuppar i massor online just nu.

Kör 2 td träd just nu, AT-7 och Marder 38T. Har hört bra omdömen om bägge träden.
Citera
2014-02-18, 20:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Återigen pissmuppar i massor online just nu.

Kör 2 td träd just nu, AT-7 och Marder 38T. Har hört bra omdömen om bägge träden.

Tell me about it.. Hur fan ska jag vinna den här matchen som exempel? http://i62.tinypic.com/dcpoif.jpg

Vad har man för jävla klapphattar i sitt lag som inte kan göra mer skada?
Citera
2014-02-18, 20:31
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Dunkade just in Anfield modden.

Satan vilket fusk. 30x zoom ut, kartan med alla dess funktioner och tankstyper när de blir spottade osv.

Hitpoints left med vänstra ALT för alla lightade fiender. Ja, näe, det här är ju absolut inte fusk.

Jajaja, tillåtet. Men vilket jvla fusk ändå.
så libben har börjat fuska, är du inte rädd för en ban
blev inte zoom moddar olagliga i 8.11 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in